Casa de marcat reprezintă un echipament indispensabil pentru toate companiile care prestează servicii sau comercializează bunuri cu amănuntul. Prin intermediul acestora, operatorii economici au obligația să emită bonuri fiscale pentru clienți, după fiecare tranzacție realizată.
Aparatul trebuie să fie omologat de firmele producătoare și cumpărat numai de la distribuitori autorizați. Pe lângă aceste aspecte, dispozitivele se schimbă și se îmbunătățesc constant, de aceea alegerea unui produs de calitate nu este foarte simplă. Piața abundă de modele diferite, însă e important să-l alegi pe cel mai potrivit nevoilor tale. Iată câteva lucruri de care trebuie să ții cont ca să alegi o casă de marcat potrivită pentru afacerea ta.
Ține cont de mărimea afacerii tale
Primul aspect pe care trebuie să îi iei în calcul înainte de-a alege o casă de marcat este complexitatea activității comerciale. Încearcă să îți evaluezi situația curentă și să estimezi unde te vei plasa în viitor, pentru a face cea mai bună alegere. Dacă în prezent operezi câteva mii de articole, atunci poți opta pentru o casă de marcat cu capacitate de până la 100.000 de articole, care să-ți permită să te adaptezi la extinderea afacerii. În situația în care este vorba de o activitate de nivel mediu spre mic, cu număr redus de tranzacții zilnice și stoc minim, atunci ți s-ar potrivi mai bine o casă de marcat cu capacitate mică.
Ia în considerare costurile
Cei mai mulți operatori autorizați încearcă să vândă modelele cele mai scumpe, însă cumpărarea unui produs costisitor nu înseamnă și trecerea afacerii tale la un nivel superior. În mod clar, prețul casei de marcat trebuie să corespundă veniturilor tale. Este important să-ți ușurezi munca și să beneficiezi de un echipament sigur și performant. Dispozitivele ingenioase s-ar putea să nu fie în ton cu specificul afacerii tale, așa că nu este indicat să achiziționezi sisteme foarte inteligente dacă știi deja că nu le vei folosi la capacitatea lor maximă. Poți opta pentru o casă de marcat Datecs de la 714 de lei, adecvată pentru a procesa tranzacțiile în mod sigur și eficient.
Ține cont de locul în care îți desfășori activitatea
Cele mai multe case de marcat existente pe piață au funcții inovative pentru a facilita operațiunile. Însă, când vine vorba de locul propriu-zis în care se desfășoară business-ul tău, trebuie să alegi între casele de marcat fixe și cele portabile. În cazul în care efectuezi comerț ambulant, cel mai simplu ar fi să alegi un echipament portabil, de mici dimensiuni. Dacă vorbim însă de o companie cu sediu bine stabilit, indiferent de tipul activității desfășurate, este recomandată o casă de marcat fixă.
Acordă atenție numărului și tipului de interfețe
Un alt factor important pe care trebuie să îl iei în considerare la alegerea unei case de marcat este numărul de interfețe și tipul acestora. Mai exact, un echipament electronic poate dispune de mai multe interfețe, pentru conectarea la internet și la alte dispozitive periferice – calculator, cititor de carduri, scanner, cântar electronic, sertar de bani, imprimantă fiscală ori afișaj extern. Astfel de conexiuni se realizează prin USB, wireless, bluetooth, modem GSM/GPRS, LAN, serial sau porturi RS232.
Alege un design atractiv
În funcție de specificul afacerii tale, orice element poate fi parte integrantă a decorului și pentru a atrage atenția clienților. De pildă, într-un salon de înfrumusețare o casă de marcat elegantă, de dimensiuni reduse și cu finisaj lucios va scoate în evidență atenția la detalii și oferă mai mult rafinament zonei de recepție. Pentru un magazin alimentar este ideal ca dispozitivul să aibă o tastatură ergonomică și rezistentă, în timp ce pentru un agent de teren este utilă o casă de marcat cât mai mică și cu design ingenios.
Echipamentul fiscal pe care îl alegi pentru afacerea ta trebuie să respecte cele mai înalte standarde de calitate. Ține cont de aceste sfaturi și cumpăra o casă de marcat inteligentă, care să-ți ușureze activitatea de zi cu zi.