Deși vechiul proverb: „Clientul nostru, stăpânul nostru!” nu își mai are neapărat valabilitate în zilele noastre, faptul de a-i oferi clientului exact ceea ce își dorește la momentul potrivit, poate fi cea mai simplă rețetă spre succes. Multe afaceri din domeniul vânzărilor însă, nu reușesc să o ducă foarte bine deoarece, fără să își dea seama, modul în care vând marfa sau alte aspecte, îi enervează foarte tare pe clienți. Cine ar vrea să se deplaseze pentru a face cumpărături dintr-un loc care le face tensiunea să crească? Nici măcar tu!
Discutăm în continuare despre 5 lucruri pe care le faci și, fără să știi, îi enervezi pe clienți:
Îi condiționezi că cumpere mai mult decât au nevoie
Principala plângere pe care clienții o au adesea, este practica din ce în ce mai comună care le cere clienților să cumpere mai multe bucăți din același produs, doar pentru a obține un discount. De exemplu poate că ai și tu oferte de genul: „Cumpără 10 bucăți la … lei”. Dar ce te faci dacă clientul nu vrea 10 pachete de paste sau de alune, din simplul motiv că nu are unde să le depoziteze eficient. Pentru clienți, oferta este doar enervantă, nicidecum profitabilă. Același lucru se poate spune și despre ofertele „Cumpără două și al treilea e gratis!”. Majoritatea cumpărătorilor ar prefera să poată să cumpere pur și simplu o singură bucată la o reducere de 30%.
Folosești etichete de preț prea lipicioase
Dacă folosești etichete de preț pe fiecare produs pentru a-i marca valoarea, ei bine, trebuie să fii foarte atent la ce etichete folosești. Clienților li se întâmplă adesea să cumpere un obiect pentru a-l face cadou, doar pentru a descoperii că eticheta de preț este atât de bine lipită încât nu se desprinde complet. Cu tot mai multe magazine care țin cont de acest aspect, dacă nu îți revizuiești etichetele, s-ar putea să pierzi vânzări importante. Din fericire, există etichete role ce pot fi cumpărate online în mai multe bucăți și care au un adeziv ușor.
Încerci să le vinzi ceva la casă
Încă o practică de marketing care îi enervează foarte mult pe clienți, este atunci când la casă li se sugerează să mai cumpere ceva, să își facă un card de fidelitate, sau facă o donație. Dacă ai un magazin cu autoservire, trebuie să știi că acesta este folosit de clienții care vor să decidă singuri, fără sugestii, ce să facă cu banii. Faptul de a trebui să refuze să facă o donație în timp ce și alți oameni care stau la coadă îl privesc, poate fi o situație stânjenitoare ce îl poate face pe client să nu mai revină la tine.
Rearanjezi mereu rafturile
Cmpărătorii vor să poată găsi rapid obiectele pentru care au venit. Totuși, magazinele obișnuiesc să rearanjeze frecvent rafturile, cu scopul de a face clienții să petreacă mai mult timp în magazin. Mulți clienți care au identificat această practică, au încetat pur și simplu să mai cumpere din respectivul loc. Există alte metode mai eficient care îl pot face pe un client să stea mai mult în magazin despre care poți citi aici.
Plasezi la casă produse cărora copiii nu le pot rezista
Nu doar părinții urăsc această tactică, dar și alți cumpărători. Nu e nimic mai neplăcut decât să auzi un copil care zbiară din toți plămânii deoarece mama sau tata refuză să îi facă moftul pe care tu l-ai afișat intenționat. Îi pui pe părinți într-o situație stânjenitoare, iar aceștia s-ar putea să facă achiziția doar pentru a-l calma pe copil. Totuși, s-ar putea să pierzi clientul respectiv pentru totdeauna după un asemenea episod. Acest articol prezintă mai multe reguli pentru a vinde mai mult, mai ușor, fără a umili clienții.
Așa cum am amintit mai sus, succesul în afacerea ta poate atârna de modul în care se simt clienții în magazinul tău. Străduiește-te să îi faci să intre la tine cu zâmbetul pe buze și să îl păstreze și la ieșire.