Acasa » „Secretul” actiunii constiente

„Secretul” actiunii constiente

Intrucat in ultimele zile s-a reactivat subiectul Secretul pe Empower prin 2 articole (doar in aparenta pro si contra, in realitate complementare) mi-au venit si mie cateva idei/intrebari. Si asa ajungem la un…

Ghiveci de Flash Forward, Henry Sugar, o prietena si mama

4 subiecte unite de un singur fir – modul de aplicare a filmului Secretul. Sa le vedem pe rand, pe scurt.

Flash Forward este un serial extraordinar (e si la noi pe AXN). In esenta, la un moment dat, absolut toti locuitorii planetei au un salt de constiinta si isi vad viitorul de peste 6 luni si 23 de zile. Cine nu a vazut nimic inseamna ca in acesta perioada a incetat din viata. Cine se vede in ipostaze extrem de neplacute inseamna ca a facut ceva in aceste peste 6 luni de a ajuns in acea situatie – si nu are habar ce.

Cum ai atras deja acest viitor pe care l-ai vazut? Si mai ales, cum il schimbi? Sau poti sa-l schimbi, in conditiile in care tot ce faci este „contra si te duce de fapt mai aproape de ceea ce deja ai vazut in viitor?

Henry Sugar e personajul unei serii de povestiri de Roald Dahl. Henry invata in 3 ani o „arta a yoghinilor” de a „vedea viitorul” si isi foloseste acesta abilitate in cazinouri pentru a vedea numarul de la ruleta si cartile de la blackjack. Bineinteles, ca orice erou pozitiv, utilizeaza banii pentru a face ceva bun pentru altii – in acest caz, a infiinta un lant de orfelinate.

Ce ne intereseaza acum insa e altceva. El reuseste sa intre intr-o stare modificata de constiinta in care vede cu acuratete viitorul de peste cateva zeci de secunde sau cateva minute, prevazand numere si carti de joc. Cum „atrage” acest viitor catre el?

O prietena a avut urmatoarea experienta. Voia o casa – si nu orice casa, ci exact asa cum o voia, nu altfel. Nu avea deloc bani pentru ea, insa asta nu a impiedicat-o sa se comporte ca si cand ar fi avut intreaga suma. A cautat-o, a sunat la agentii, a vizionat, seara vizualiza exact locul si modul in care arata casa, adormea cu aceasta imagine. Dupa o perioada a gasit exact ceea ce isi imaginase si in acelasi moment i-au picat „intamplator” si toti banii. Viitorul imaginat de ea s-a materializat exact cum l-a programat…

Mama a avut acum 6 ani o „previziune” referitoare la numerele de la jocul Joker. A avut un vis pe care l-a interpretat intr-un anume mod si a ghicit 4 numere din 5. Al cincilea numar pe care nu l-a pus era exact numarul pe care o voce i-l spusese in vis – dar care nu se potrivea cu modul in care ea a interpretat ce a vazut, asa ca a decis sa ignore vocea. La fel, a ignorat o alta interpretare care i-ar fi permis sa ghiceasca numarul separat (la Joker se castiga cu 5+1). A castigat cateva milioane de lei – in timp ce interpretarea corecta i-ar fi adus premiul cel mare de cateva miliarde. A „atras” un alt viitor decat cel transmis prin intermediul visului interpretat corect.

Ce au in comun aceste situatii?

Actiunea constienta. Actiunea inspirata, ghidata din interior, in 4 moduri diferite. Orice altceva reprezinta detalii…

Eroii din serial incearca pas cu pas sa demonteze viitorul prefigurat, sa demonstreze ca viitorul nu e fix, ca orice previziune rea poate fi intoarsa. O forta interiora constienta pare ca ii ghideaza prin labirintul evenimentelor pe masura ce viitorul nefavorabil se apropie de ei. Actioneaza cu tarie interioara, cu dorinta de a-l schimba si astfel reusesc sa atraga, sa manifeste un alt gen de viitor.

Prietena cu casa actioneaza si ea. Insa in alt mod – dupa principiul comporta-te ca si cum. Din pozitia „deja il am, e cu siguranta in viitor, trebuie doar sa-l materializez pas cu pas si sa urmez jaloanele ce mi se reveleaza pe traseu”. Astfel, viitorul se desfasoara din interior pana exact in momentul dorit. Iar rezultatul e fix cel hotarat constient. (Si asta s-a petrecut acum mai bine de 9 ani, cand la noi nu aparuse nimic despre legea atractiei.)

Daca in cele doua cazuri de mai sus e vorba de actiune, la Henry Sugar e vorba in primul rand de starea modificata de constiinta. Ea este cea mai importanta – actiunea in sine (punerea mizei pe numar la ruleta sau „strategia” de la blackjack) reprezentand doar o simpla extensie a starii.

Nici macar nu poti sa spui ca actioneaza in sine, intrucat nu face nimic – totul deja este facut datorita starii lui ce ii permite sa vada si sa atraga viitorul dorit. (Apropo, la asta cred ca se refera Secretul cand vorbeste de Cere-Crede-Primeste. Nu pomeneste nimic de „actiune” intrucat nu e nevoie, axandu-se pe conceptul de „non-actiune” specific maestrilor orientali.)

La mama e vorba tot de actiune constienta – mai bine zis, de lipsa ei. Daca ar fi interpretat visul fara „a baga mintea” si a hotari ce se potriveste si ce nu, la ora asta destinul ei (si al meu) ar fi fost altul. Poate unul „mai bun” financiar – nu stiu insa daca la fel de bun ca si „evolutie a constiintei” intrucat bani multi cand nu esti pregatit sa-i folosesti intelept inseamna auto-distrugere (vedem asta peste tot).

Prin ne-interpretarea corecta a visului s-a atras ceva si s-a „ratat” un alt destin al familiei – iarasi, bun sau rau, nu vom afla. Pe de o parte pierzi, pe de alta castigi. E un echilibru etern. Poate semnificatia generala a visului a fost alta. Poate o dovada ca unele informatii din vis sunt reale. Persoane cu „vise premonitorii” sunt o multime, dovezi ale constiintei in actiune.

Concluzia despre Secretul

Secretul” si „Legea Atractiei” se pot interpreta pe diferite niveluri, in functie de propria experienta. La un anumit nivel poti simti nevoia sa actionezi, la altul starea interioara iti pune totul pe tava. Ai doar de intins mana si pune miza pe „numarul” de viata despre care deja stii ca e castigator…

P.S. Vreti sa revelam si secretul? “A actiona pentru a ajunge la non-actiune”. Alambicat, nu? La fel ca orice in viata. :)

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările! 10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

63 de răspunsuri

  1. „P.S. Vreti sa revelam si “secretul”? “A actiona pentru a ajunge la non-actiune”. Alambicat, nu? La fel ca orice in viata. ” :)

    Cum se spune in Zen: „Exerseaza,exerseaza,exerseaza! Intr-o zi, totul vei deveni spontan.”

    Atat de amuzant, incurcat si intelept in acelasi timp.

  2. Super articolul!
    Ca tot ai vorbit de ‘actiunea prin non-actiune’,pentru mine e una din cele mai uimitoare ‘chestii'(deocamdata nu stiu daca sa-i zic metoda, mod de a gandi sau altfel).
    Un exemplu scurt si recent: mi-am gasit de lucru, in plina criza, stand in fotoliu si gandindu-ma (scriind, de fapt) despre cum ar trebui sa fie serviciul ideal, colegii, seful etc. Cam intr-o luna mi-am schimbat serviciul, fara sa depun niciun alt efort decat cel mental (desi cred ca e mult mai mult decat mintea la mijloc). Repet, asta se intampla in plina criza (acum cateva luni), unde mai pui ca nici macar nu am aplicat la vreun job…pur si simplu a aparut ‘din senin’. Exact cand aveam cea mai mare nevoie…Sincronicitatile astea :D!

  3. Alex – corect !

    Cosmina – ei vezi, la asta se referea ‘The Secret’ cu Cere-Crede-Primeste. ‘Actiunea’ prin ‘non-actiune’ sau ‘lucrul in interior’ care se manifesta spontan in exterior. Si asta e doar un mod de aplicare a Legii Atractiei…poate cel mai ‘avansat’, cine stie…

  4. @Marius: paradoxal e ca, daca in exterior nu faci mai nimic pentru implinirea dorintei respective, in interior e dusa o munca imensa. Ganduri controlate, emotii create, increderea si credinta construite zi de zi, caramida cu caramida…Ajungi, la final, sa-ti dai seama ca, de fapt, nimic nu s-a intamplat pur si simplu, si ca rezultatul a fost unul planificat, unul atent cultivat, sa zic asa. Ma rog, cel putin asta a fost experienta mea.
    Stiu ca la exterior parea ca stau cu mainile-n san, dar in interior…acolo se muncea ca la nebuni :))
    In fine, asta e un exemplu pozitiv. Ce nu stiu multi, e ca reusesc sa-si materializeze inconstient mare parte din ce gandesc, numai ca sunt mai degraba chestii negative. Probabil cu atata energie ‘rea’ in jur, e mai usor sa materializezi chestiile negative (bolile, razboaiele, crizele de tot felul, crimele…)?!?

  5. Buna.Eu sunt prietena de care vorbea Marius in articol si pot sa va spun parerea mea.
    Ideea care sta la baza oricarei potentiale materializari este sa crezi ca ea este o usa in viitor , pe care tu poti s-o deschizi prin imaginatie, prin vizualizare, prin consecventa si efort sustinut de propriile resurse : daca ce-ti doresti depinde de bani si nu-i ai , atunci dubleaza efortul tau prin ceea ce ai : daruieste si dedica timp , creaza o poveste in interiorul scopului pe care ti l-ai propus pentru a te mentine conectat
    si implicat prin emotii inalte , vii, nu „cobori ” niciodata la nivelul si starea a ceea ce nu ai , in primul rind pentru ca te rupe de povestea in care ai (esti) ceea ce vrei si in al doilea rind pentru ca inconstient te vei trasnforma in creatorul povestii in care nu ai ( nu esti) ceea ce vrei.
    Energia creatiei nu este o forta inteligenta , este doar materia care actioneaza ca urmare a impulsului energetic transmis de entitatea divina care esti tu, Creatorul. Din acest motiv ,energia care se pune in miscare nu face diferenta intre ce vrei si ce nu vrei , este un Executant perfect si complex al comenzii lansate de tine . Detine „softul” necesar pentru a duce la indeplinire sarcina primita. Insa atentie , acest soft , extraodinar de fin , reactioneaza instant la comanda ta. Daca azi vrei ceva si miine vrei altceva , el se va replia si va intra in comunicare cu toate sursele cunoscatoare a aceluiasi soft ( limbaj) pentru a indeplini comanda. Daca esti constant si consecvent timpul si costurile ( emotionale) se vor diminua proportional. In caz contrar fie nu vei ajunge niciodata sa materializezi , fie se va intimpla doar atunci cind vei fi suficient de hotarit si de constant in ati trasforma visul.
    Povestea cu casa a inceput de la un articol intr-un ziar si a continuat cu un gind curajos : „ce pierd daca incerc ?”.
    Dar s-a trasnformat cu timpul intr-un mod de a fi si reusesc cu destula usurinta sa-mi materializez visele. Succes tuturor.

  6. Cosmina – exact, chiar ca e munca grea in interior – pana cand treci peste un anumit prag in care ‘programele constructive’ se ruleaza automat. Inca mai am de munca la asta…

    Ani – multumesc – foarte frumos spus. Nu avem nimic de pierdut cand incercam – de fapt, cu totii incercam, insa mai avem de lucru la ‘comanda ferma a softului’. Emotiile ne mai saboteaza din cand in cand – de asta e nevoie de „exerseaza” cum spunea Alex mai sus…

  7. Imi pare rau ca in continuare articolul meu este dat drept exemplu de „contra Legii Atractiei”. Cred ca am explicat in cel putin 5 comentarii ca nu cred ca legea atractiei nu functioneaza, ci doar ca trebuie sa mai faci si cateva lucruri in plus… Chiar si a te concentra zilnic pe ceea ce vrei si a scrie in mod repetat si detaliat ce iti doresti este un act de vointa, disciplina si auto-educare, ceea ce multor oameni le lipseste.

  8. Iulia – am spus „in aparenta pro si contra, in realitate complementare”. „In aparenta” – adica nici articolul tau nici al Nicoletei nu au fost nici pro, nici contra in mod clar – ci s-au referit la modalitati diferite de abordare a subiectului (acel „in realitate complementare”).

  9. Salut, Marius.
    Cum putem depasi barierele mintii care ne fac sa percepem „dorinta provenita din lipsa”, in loc sa avem increderea nestirbita ca suntem deja in posesia „obiectului” dorintei, doar ca e o problema de timp pana se va materializa din 4D in 3D?

    „Cere-Crede-Primeste”. „Cere” nu cumva implica „A nu avea initial”? Nu este asta marea iluzie a religiilor monoteiste? Acel „Da-mi Doamne” („pentru ca eu nu am”) sau „Ajuta-ma Doamne, fie voia ta” („pentru ca eu nu ma pot ajuta singur si nu este la voia mea”)?

  10. Adrian – ai pus cele mai bune intrebari, la care si eu lucrez de mult sa obtin un raspuns clar…

    La prima intrebare solutia pe care am gasit-o (acum o ‘testez’ mai mult) este : sa nu percepi dorinta din lipsa, ci mai curand sa doresti sa reusesti sa faci (sau sa obtii) ceva pentru a-ti dovedi tie insuti ca poti. Deci ca o ‘autodepasire’ a propriilor limite.

    Exemplu : imi lipsesc bani. Hai sa vad cati bani sunt capabil sa fac (nu : vai de mine, vreau bani ca am nevoie urgent etc). Deci un fel de ‘recadrare’ , de ‘reinterpretare’ a situatiei ce imi provoaca dorinta.

    O sa mai scriu despre dorinta intrucat recent am citit ceva foarte bun la Krishnamurti despre acest subiect.

    La al doilea set de intrebari – da, categoric, ideile se pot interpreta in sensul in care l-ai prezentat. Asa vad oamenii in mod obisnuit, datorita perceptiei ‘eu sunt mic si nestiutor, Dumnezeu e mai mare ca mine si puternic’. Deci pana cand nu simtim identificarea cu Divinitatea vom ‘cere’ din pozitia de separare. Probabil ca maestrii care ‘respira in Dumnezeu’ tot timpul nu au nevoie sa ceara in sens uzual, intrucat ei stiu ca nu e nevoie – e suficient sa intentionezi (acel ‘Cere’). ‘Crede’ e dat de starea lor continua de uniune cu Sursa, iar ‘Primeste’ e o simpla consecinta a acesteia.

  11. pai stai putin ca indentificarea cu Divinitatea, (atunci cand Sinele este una cu Dumnezeu) este posibila numai la cele mai inalte nivele de iluminare (nivelul lui Iisus, Buddha, Krishna)
    Dupa David R. Hawkins, Dorinta se afla la un nivel energetic de 125 (adica unul inferior), iar iluminarea, intre 700 si 1000, si astfel, devine clar ca pentru a gusta din puterea universului, Dorinta trebuie lasata demult in urma, chiar si in variantele ei recadrate.
    In alta ordine de idei, cum putem face distinctia intre „miracolele” legii atractiei si „coincidentele” din teoria haosului? Adica de unde stiu ca The Secret a functionat pentru mine (ceea ce ar insemna un salt cuantic ca individ obisnuit) si nu a fost de fapt mana hazardului. Oamenii obisnuiti au acces la aceste energii superioare? Pot depasi Dorinta sau Mandria telurica pentru a „Cere” in plina gratie dvina?

  12. Am citit atat acest articol cat si cele precedente Pro si Contra si as vrea sa va dau poate cel mai banal exemplu in legatura cu principiul Cere-Crede-Primeste.

    O persoana supraponderala sau poate numai plinuta care crede in acest principiu nu va slabi niciodata fara sa recurga la actiune in acest sens. Adica… mi-o imaginez stand intr-un fotoliu, savurand o inghetata delicioasa si vizand cu ochii deschisi la cum ar fi daca ar fi supla, la ce avantaje ar avea, la cum s-ar schimba viata, la cum ar proba haine maimea S, etc. Ei bine, daca nu pune jos borcanul de inghetata, poate visa mult si bine… Practic, treuie sa isi reorganizeze putin stilul de viata pentru a obtine ce si-a propus, deci recurge la actiune.

    Asta nu inseamna ca nu trebuie sa credem in idealuri. Este indicat chiar! Dar degeaba stam sa visam daca nu actionam in acest sens. In unele cazuri s-ar putea sa tina, in altele cum e cu slabitul… nu prea!

    Numai bine tuturor!

  13. Raluca – asa e, in acest caz e nevoie clar de actiune (la fel ca in cazul prietenei mele cu casa). Doar stand si visand ca slabesti sau ca iti pica din cer casa nu se intampla nimic. ‘Atragi’ viitorul imaginat prin actiune.

    In schimb, la tipul care vedea numere si carti…acolo esentiala e starea modificata de constiinta ce ii permite sa ‘atraga’ in alt mod decat in exemplele de mai sus. Tot un fel de ‘Cere-Crede-Primeste’ dar unde actiunea e secundara, fara starea potrivita nu atragi mare lucru…

    P.S. Cele 2 articole precedente nu erau pro si contra – am zis ca sunt asa ‘doar in aparenta’.

  14. @Raluca: cred ca ai pierdut ceva din vedere – ca anumite stari interioare te pun in starea exterioara propice actiunii, a acelor actiuni care te duc spre realizarea dorintei. Si asta tot de Legea Atractiei tine, zic eu. Exemplul tau, cu slabitul – degeaba lasa borcanul de inghetata jos, daca mental si emotional nu e pregatita sa slabeasca, daca nu are starea interioara care sa ii permita sa dea jos kilogramele. Care, apropo, la unele persoane scad mai repede, la altele mai greu – chestie de metabolism, ok, dar si de mental.
    De acord cu tine, visarea singura nu ne duce nicaieri, dar cine a zis ca e vorba de visare cu ochii deschisi…?

  15. Pe langa vizualizare si chiar pe langa actiune, persoana in cauza trebuie sa-si doreasca cu adevarat ceea ce isi propune.

    Vointa conteaza mult mai mult decat ar dori vre-un „guru” sa admita. Vointa(dorinta reala arzatoare) este gasita si nu creata.

    Degeaba vizualizeaza cineva ca slabeste sau chiar tine regim, daca nu isi doreste cu adevarat acest lucru. Fara vointa, nu ai energie. Fara energie nu poti sa-ti pastrezi entuziasmul. Fara entuziasm, iti vine sa te indopi cu ciocolata ca sa-ti ridici un pic moralul.

    Dupa cum am scris si prin alte parti, Legea atractiei functioneaza doar pentru lucrurile pe care ti le doresti cu adevarat, nu pentru mofturi. Daca nu ai unde sa stai, ai sa ai o casa. Daca esti confortabil, nu ai sa primesti inca una decat daca asta face parte din realitatea ta si din drumul tau in viata.

    Din perspectiva mea, universul iti da lucrul de care ai nevoie, nu cel pe care ti-l doresti.

  16. Adrian – eu consider ca toti ne identificam intr-o masura mai mare sau mai redusa cu Divinitatea. Pentru a materializa orice nu e nevoie sa fii Iisus – fiecare pe nivelul sau.

    In ce priveste atractia si hazardul, aici iarasi depinde de interpretare. Da, asa e , nu stim daca e The Secret sau hazardul – depinde cum vrem noi sa credem. Cum putem face o distinctie clara ? Poate se confunda la un moment dat…

    Alex – total de acord, atragi exact ce ai nevoie pentru drumul tau. Poate unii au nevoie de 4 case sa invete ceva iar altul de nici una…in schimb i se da altceva in schimb…

  17. Foarte interesanta ideea asta de non-actiune. Intr-adevar, sa stii ca eu de cate ori am incercat sa fac ceva in directia a ceea ce mi-am dorit, nu mi-a iesit. Daca am reusit pana acum ceva, a fost din cauza ca mi s-au oferit anumite oportunitati la care am zis DA, dar fara sa fac nimic special ca sa ajung acolo, pur si simplu am fost solicitata, mi s-a cerut ajutorul iar eu nu am putut sa refuz. Pe unele dintre ele nici nu m-am gandit vreodata sa le pun pe lista de obiective, dar s-a dovedit in timp ca ele sunt cele ce functioneaza cel mai bine si imi aduc cele mai mari satisfactii. Sincer, am si renuntat sa mai iau initiative, astept in continuare sa fiu solicitata…

  18. Cat despre mama, oare de ce nu mai viseaza inca o data numerele norocoase? Ma gandesc ca scopul final nu era sa se imbogateasca, ci sa invete o lectie, aceea de a avea mai multa incredere in intuitia ei si in vise….hmmm…dar, totusi n-ar strica sa castige miliardele alea… :)

  19. Luci – hihi spunea ca atunci era intr-o stare deosebita in care se autosugestiona ca va castiga…acum s-a mai diminuat increderea (si energia)…Dar o preluam noi hihi

  20. Dar n-a vazut nimeni ‘Flash Forward’ ? E super-demential, inveti o multime de lucruri despre constiinta si ‘salturi’ in ea (timp) – au aparut deja 18 episoade si devine din ce in ce mai ‘alambicat’. Ei nici nu-si pun problema sa se gandeasca prea mult ce ‘atrag’ – sunt contra-cronometru sa schimbe viitorul vazut in flash-ul lor. Plus – vedem foarte clar cum piese ale puzzle-ului din trecut, ce incepe acum 20-30 de ani chiar, ne duc spre prezent si viitorul vazut in salt. Deci modul in care ne ‘atragem’ prezentul prin actiunile trecutului, nereusind sa scapam de ‘cauza-efect’ decat cand cautam adanc in interior noi cai…

  21. Lucia , din punct de vedere energetic „a dori” este echivalent cu : „nu am ” , deci cind spui „doresc” creezi „nu am”.
    A astepta sa fii solicitat este o pozitie confortabila.Integritatea ta iti permite sa te bucuri de rezultatele implicarii tale si iti ofera „spatiu” in care sa intelegi de ce ai renuntat sa fii tu creatoarea propriei tale povesti.

  22. Ani, nu am renuntat sa fiu creatoarea propriei povesti. Numai ca exista mai multe modalitati de a-ti creea propria poveste. Eu am ales-o pe cea pe care experienta mea a validat-o ca fiind functionala pentru mine, aceea de a astepta sa fiu solicitata. Binenteles ca si pentru a atrage asta in viata mea, pe undeva lucrez serios… :)

  23. Asta da articol! Formidabil, Marius :)

    Sunt perfect de acord. Eu am vise premonitorii demult, unele cu simboluri, altele exact ce visez se intampla imediat a doua zi identic, sau…cel mai mult ca intindere in timp s-a intamplat peste 4 ani hihihi.

    Iar in ceea ce priveste idealurile e foarte nostim ce mi se intampla de la o vreme. Dupa 3-4 zile de vizualizat dimineata si seara cu emotii si la la, tot tacamul, nici nu mai e nevoie sa merg eu sa caut solutii sau sa fac ceva pentru ca prin niste sincronicitati care ma lasa perplex efectiv, vin oamenii direct la mine cu propunerile respective, incep lucrurile sa se miste intr-un hal, deci repet – fara sa fac absolut nimic decat vizualizez!

    Ce am observat este ca totul merge struna atunci cand esti foarte emotionat in timpul vizualizarii, deci starea de constiinta face totul – la modul sa simti fiori in corp „traind” idealul prin vizualizare.

    Traim intr-un univers magic, clar :)

  24. tocmai am inceput sa vad primele episoade din Flash Forward si imi place, insa vreau sa atrag atentia asupra faptului ca nivelul de constiinta al unui individ poate fi ridicat in urma citirii unei carti potrivite, a ascultarii unui mare maestru, sau chiar urmaririi unui film cu tema, insa adevarata cale sprea iluminare incepe aici si acum, dureaza o secunda, si se termina in cele mai adanci locuri din interiorul nostru.

  25. Asa este Vero,in momentul in care simti fiori, de fapt creste frecventa vibrationala a corpului si atragi acelasi tip de vibratii necesare indeplinirii dorintei tale-chestie de fizica cuantica.Totul in jurul nostru este vibratie,de asta se spune ca gandurile noastre trebuie sa se inpleteasca cu emotii(vibratii inalte).Faptul ca dorintele tale se implinesc asa de repede este ceva normal deoarece in campul potentialitatilor viitorul exista deja noi doar il accesam.Ai dreptate Universul este ceva cu adevarat magic si el se afla in fiecare din noi

  26. Pt Marius Stan – sesizez o urma de ironie in comentariul tau.Oare numai „informatiile „tale sunt cu adevarat pertinente?

  27. Ai dreptate Carmina , exact asa stau lucrurile. Infiorator de simplu !!!! Daca am intelege putin mai mult din aceasta minunata fizica cuantica , ni s-ar schimba numele din „oameni” in „magicieni” .

    O alta cale ar fi sa apelam la copilul din noi, ala care stie sa se joace , sa viseze. Nu avem nimic de pierdut , in cel mai rau caz , ne alegem cu o experienta SF, in propriul cinematograf, in rolul personajului principal

    Recomand cu caldura cartile lui Gregg Braden „Pasind intre lumi” si/sau Alberto Villoldo cu „Vise curajoase” (Editura For You).

  28. Nici vorba , Carmina, trebuie sa-l cunosti pe Marius , nu vreau sa-l apar ca nu are nevoie, este felul in care isi exprima el bucuria, in adevaratul sens al cuvintului !

  29. Foarte buna initiatitiva! Bravo Marius!

    @Vero
    Personal traiesc intr-un context asemanator cu cel descris de tine in care sincronicitatile si premonitiile au devenit ceva obisnuit.
    Am stat si am analizat ce anume m-a condus in acest stadiu. Practic…vreo 15 ani de „suferinta” si lupta cu sinele propriu m-au ajutat sa constientizez ce reprezinta emotiile, ratiunea si intuitia. Abia cand am realizat ca aceste parti nu se exclud, ci trebuie sa se completeze echilibrat …am inceput sa „vad” si sa inteleg cat de cat… cursul lucrurilor.
    Am realizat faptul ca dorintele mele dezinteresate, dar necesare, se materializau …chiar daca cojuncturile nu favorizau acest lucru la un moment dat. Cu rabdare, in timp, ajungeam la rezultatul dorit.
    Am mai realizat ca este foarte dificil pentru un om care nu munceste cu sinele, nu se analizeaza si care nu incearca sa se autocunoasca (cu tot ce deriva din acest lucru) …sa perceapa ordinea care guverneaza existenta noastra.
    Sunt metode unice de autocunoastere, proprii fiecaruia dintre noi ….dar stadiile in care ajungem …sunt comune. Ne recunoastem in ele.

    Toate cele bune,
    Marius

  30. Marius,
    imi place fraza „ordinea care guverneaza existenta noastra”. Este ceea ce au in comun visele si dorintele noastre. In mijlocul acestei fraze „locuieste” secretul materializarii.Daca visul tau si cererea ta este in acord cu ordinea divina ,mai devreme sau mai tirziu , el se va implini.Dificultatea sta cu adevarat in a pricepe ca fara cunoastere (auto) ai doar a o amarita de „bicicleta” a carei „spite” de lemn sunt bune doar sa invirte roata norocului , nu mersul inainte.
    Ani

  31. @carmina
    Hahaha, Marius ironic sau rautacios? Mi-e bun prieten si niciodata nu l-am auzit sa faca observatii cu tenta acida, dar niciodata :) E intotdeauna intruchiparea bucuriei si armoniei :)

    @marius
    Ca bine zici. :) Autocunoasterea e esentiala. La mine premonitiile au existat dintotdeauna, doar ca de cand am devenit vege sunt si mai dese.

    Inteligenta umana e de fapt un tipar energetic, daca frecventa creste, mintea incepe sa functioneze altfel si devii cumva mai destept. Consumul de cadavre iti coboara vibratia, clar, si intoxica si organismul in timp. La mine s-a accelerat procesul de autocunoastere din momentul in care am devenit vege, acum 3 ani si ceva, plus cresterea randamentului creativ. Ce sa zic, functionezi pe alte nivele cu mult superioare si pana nu ai aceasta experienta nu poti intelege. Nu cred ca e intamplator ca cele mai mari genii din istorie au fost vegetarieni, incepand cu Platon si terminand cu Leonardo da Vinci.

    Eu sunt o fire hipersensibila, cu emotii vii si puternice, fire de artist – ce sa-i faci, si imi doream nespus sa anihilez treaba asta, imi doream sa fiu flegmatica, sa nu simt nimic si sa nu ma mai impresioneze nimic, pentru a evita suferinta care doare pana la oase cand esti atat de sensibil. Bine, si placerile sunt pe masura :)

    Dar mi-am dat seama ca emotiile sunt un dar pretios: fara ele n-as mai crea, nici artistic, dar nici propria viata in directia pe care mi-o doresc. Ideea e sa ajungi sa iti poti controla emotiile, pentru ca cine controleaza emotiile, controleaza lumea. :) Ah, magia asta, tare frumoasa-i… :D

  32. Am „petrecut” frumos dimineata asta, pierdut in lectura cauzata de Marius, dandu-mi seama de fapt ca am pierdut un pic din actiunea cauzata de energia necesitatii dezvoltarii personale(Ex. de citit pe fiecare dimineata Empower…:)..), dar nu este asa, si asta pentru ca, vrand-nevrand, adica in mod constient sau nu, un om(sau cel putin noi romanii!)ne facem planuri, vise….si asa mai departe, iar pentru uni, care realizeaza ca anumite viziuni se pun in practica/ies in realitate, incep sa creada, sa aiba curaj….adica, si dezvolta chestiunea.Ce vreau eu sa spun e ca nu intotdeauna exista un „secret”, a, ca pentru „speciali” aceste secrete si le dezvolta tot special, ….tot respectul, pentru ca si daca suntem, pe ici pe colea, carcotasi sau „invalidanti” dupa cum ne explica Mihai Musat, intr-un articol…..asa…. stiu ei sa contracareze, altfel nu ar mai fi speciali.
    Cum vad eu chestiunea, apropo de „invalidanti”, sunt aproape convins…nu sigur…., ca invalidantul ar dori sa fie si el „special”, da’ e suspicos, nu e convins ca-i trebuie, si atunci „e dur”, e rau….samd!
    Revenind….. eu pot sa va confirm, atunci cand mi-am dorit sa am ceva(de ex. prima mea masina , care a fost SH….o Dacie SN), vizualizam….aproape ca simteam cum e …se nimeri la Dacia, unde am lucrat, o tombola….si ce sa vezi, din 100-130 de bilete bagate in masina cu pricina expusa circa 3 saptamini, iese al meu…pe primul loc,….si al sotiei mele pe locul 2 din 5 locuri validate per masina, va dati seama multumire……numa ca, pt. ca exista si „numa ca”….de foarte multe ori la mine!…:(…asa….trebuia sa o si cumpar….si ce am tras frate….de s-a compensat inzecit cu bucuria extragerii,iar viziunea gasirii finantarii, si-a facut prezenta in capul meu….muult mai multa vreme decat, participarea la extragere….ha…intortocheata chestie!…si plina de energie…zic!, dar poate ca nu am reusit sa va conectez la acesta prin povestioara mea,….. in fine cine e „specialist” merita consideratiunea noastra, pt. ca in primul rand are meritul ca ne lumineaza!

  33. @Vero
    Frumos spus tipar energetic. De fapt, toata creatia este un tipar energetic, fractalic.
    Nu am reusit inca sa ies din alimentatia bazata pe cadavre …dar ma gandesc serios sa o fac. Sunt sigur de beneficiile care vor veni…
    O, daaa! Emotiile sunt motoarele noaste… Controland si intelegand emotiile … poti face salturi imense in constiinta. Exact ca-n povesti…:)

    @ani
    Totul e ordonat in jurul nostru. Si in acelasi timp, liber. :)
    Uitandu-ne la vestiigiile lasate de vechile civilizatii ne dam seama ca ei modelau materia, intr-un fel in care noi nu intelegem. Acum…in varful tehnologiei cu care ne falim, noi doar o prelucram umil.
    Perpectiva e vasta…si se vad diferentele clar, nu-i asa? O numim magie…pana ajungem sa o intelegem…si apoi.. aparare nivelul urmator. Si tot asa.. :)

  34. Cred ca daca oamenii ar deveni cel putin constienti de potentialul energetic din ei, numai acest fapt singur ar ridica simtitor nivelul de constiinta colectiva.

    Marius, scrie te rog intr-un articol viitor, despre sursele de energie palpabile din viata de zi cu zi. (exemple: somn sanatos, mancare sanatoasa, emotii sanatoase, principii de viata ca altruism, adevar, iubire) As dori sa aflu parerea ta si despre sursa principala de energie din care provin toate acestea, despre adevarata putere, despre cum este aceasta confundata cu forta, furia si mandria.
    De asemenea, mi-ar face palcere sa aflu si despre ideologia originala a comunismului sau a democratiei, despre cum principiile din constitutia unei tari, care sunt bazate pe egalitate, libertate si pe puterea poporului condus de popor si pentru popor, si felul in care acestea sunt date uitarii si nerespectate de catre animalele politice. Ma intriga faptul ca oamenii se lasa mintiti si desi observa asta, nu se aude nici un strigat de libertate.
    Multumesc.

  35. Nicu – aaaa buna ‘imaginatie’ pentru masina. La mai multe (nu masini, altceva ) !

    Marius – pestele are si el rolul lui (desi se gasesc inlocuitori – ulei de rapita, de exemplu, cu mult Omega 3). Insa exista o scrumbie de Dunare cu proprietati curative…

  36. recomand uleiul din samburi de struguri, numit si miracolul naturist. Folosit extern, pe pielea fina a iubitei, va produce elasticitate si intinerire, iar folosit „intern” tot pe pielea iubitei si cu putina tantra, va produce….. :)

  37. Adrian – haha trecem de la legea atractiei la legea seductiei – tot pe acolo…

    Apropo de asta, David DeAngelo are o carte ‘Attraction isn’t a choice’ – deci atractiile astea se cam ‘intampla’ dupa legi ‘aparent’ necunoscute hahaha

  38. eu mai nou practic prezenta, iubirea neconditionata (in masura in care sunt capabil) si actiunea simpla fara explicatii, si pot spune ca FACE MINUNI, mai mult decat orice tehnica de seductie!
    A, si nu mi-ai spus ce parere ai de propunerile mele din commentul ala mai lung de mai sus?

  39. @Adrian
    Le-am incercat pe toate. De departe cel mai bun ulei pentru piele este cel de migdale presat la rece (il depaseste pana si pe cel de argan). Se poate folosi de ambele sexe ca antirid – deci in locul cremei de fata, si pe toata pielea corpului, e de vis.
    Iar pentru intretinerea parului iar le-am incercat pe toate (am parul foarte lung) si rezultatele cele mai spectaculoase le-am obtinut cu uleiul din seminte de in presat la rece (sub forma de masca – masat parul in abundenta si lasat sa actioneze cateva ore apoi spalat).
    Stiu, cam off topic, dar cred ca e util :)

  40. Adrian – pe site-ul meu Lumea Reala am scris o multime de articole ce trateaza sursele de energie (cred ca ceva a fost si pe Empower mai demult). Despre comunism si democratie sincer nu ma intereseaza sa scriu intrucat sunt concepte false, ce nu au legatura cu ‘lumea reala’ (parerea mea).

  41. Tocmai am vazut episodul final al primului sezon din serialul Flash Forward de care vorbesc in articol. Uneori pare greu de inteles cat de genial poate fi acest Univers care ne ofera experienta vietii…si cum viitorul e intotdeauna cu noi, desfasurandu-se din propria noastra constiinta si purtandu-ne pas cu pas pana aproape il atingem…E un serial absolut uluitor despre constiinta si salturile in ea…stiu, pentru majoritatea sunt, din pacate, notiuni poate ‘indepartate’ de preocuparile curente…Insa Lumea Reala e incredibila, Nu am cuvinte sa-l ‘recomand’ suficient…

  42. Stai sa-nteleg: lumea Reala pe care o vezi tu e incredibila? sau cea din film?
    Povesteste-ne te rog de cazuri reale in care s-au intamplat asemenea salturi in campul constiintei, ma refer la momentele de iluminare ale marilor maestri.
    Flashforward nu mi se pare un film semnificativ din gama celor care vorbesc despre constiinta, sunt altele de 1000 de ori mai puternice. Are o idee misto insa ramane acelasi film politist tipic american.

  43. a, si scuze daca ti-am ranit putin egoul (desi n-ai s-o recunosti). Filmul asta e doar o biata interpretare a lobului tau frontal… De fapt nu, nu-mi cer scuze, egoul meu se bucura ca a facut asta. :) (stii tu ce vb noi aici)

  44. Adrian – hihi dar de ce crezi ca mi-ai ranit ego-ul ? Sunt total de acord cu tine ca pot exista lucruri de 1.000 de ori mai puternice decat Flash-ul (daca stii asemenea documentare sau seriale, spune-mi si mie). Pe mine m-a impresionat ideea comparativ cu ceea ce stiam si vazusem deja – nu referitor la ceea ce inca nu stiu. Deci daca tu stii mai mult, impartaseste si cu noi (daca se poate)…

  45. – Le grand bleu (The Big Blue) – 1988 (filmul cu cea mai mare calibrare dupa testarea kinesiologica a lui David R. Hawkins – nivelul 700 al constiintei, cel de unde incepe iluminarea);
    – Sa som i himmelen – 2004 (impresionant);
    – La Belle Verte – 1996 (francez, comic, dar profund);
    – Little Buddha – 1993 (preferatul meu – cu Keanu Reeves in rolul lui Siddartha :)) ;
    – K-PAX – 2001 (cu Kevin Spacey in rol de extraterestru care viziteaza Pamantul)
    – Powder (1995) (ne arata care este urmatoarea treapta a evolutiei umane)
    – Gandhi – 1982 ;
    – Alexis Zorbas – 1964;
    – Dark City – 1998 (parintele Matrix-ului);
    – Conversations with God – 2006 (dupa viata lui Neale Donald Walsch);
    – The Celestine Prophecy – 2006 (buget redus dar idee misto);
    – The Holy Mountain – 1973 (o capodopera simbolistica – elemente de alchimie rozacruciana, kabbala, influente shivaite, buddhiste,taoiste,etc. N-am reusit sa prind decat unele din ele, poate reusesti tu mai mult);

    – VIZIONARE PLACUTA –

  46. The celestine prophecy e cam spalatura de creiere, film tipic new-age-ist :D – am mari rezerve fata de :D Eu nu l-as recomanda nimanui :)

  47. Vero, spalatura de creiere e ce face popa in fiecare duminica la biserica, si ca sa-l citez pe un shaman toltec, „Soarele rasare in fiecare zi, chiar daca tu crezi sau nu.”

    PS: Imi place accentul tau romano-englezesc..

  48. Adrian draga, spalatura de creier e si ce face popa dar si ce face hollywood-ul prin filmele sale si tot showbizul si industria publicitara care-s subordonate „elitei”. Ne programeaza mental la greu prin filme si „spirituale” dar si comerciale, prin metalimbaj, simboluri, mesaje subliminale, discutia e foarte ampla si nu o sa dezvolt ca deja suntem offtopic.

    PS: merci, but it’s actually british with a slight touch of american in it :D romano-englez este accentul lui ovi si al paulei seling daca asculti cu atentie frumosul cantec de la eurovision – e o mica maaare diferenta :D

  49. Ok, Vero, cred ca te-am missinterpreted. Imi dau acum seama ca nivelul tau de constiinta e mult mai ridicat decat cel al cantaretelor din showbiz cu care perceptia mea limitata te-a identificat initial.
    Legat de filmele „spirituale”, cred ca gradul lor de spiritualitate depinde de contextul si paradigma privitorului. Poti vedea si intelege mai multe lucruri daca raza ta de intelegere bate in directia respectiva sau daca acopera un camp mai mare de cunoastere. Daca pornesti de la premiza ca tptul este o mare manipulare, risti sa incluzi in aceasta definitie chiar si lucrurile inocente si bine-intentionate.
    Dap, acum am vazut-o pe youtube si pe Seling la Eurovision (nu ma mai uit de un an la Tv), si intra-devar accentul tau e mai de Cambridge decat al ei. Nu inteleg totusi de ce trebuie sa stea pe bancuta aia de la pian ca pe o Yamaha YZF-R1..

  50. lol nivel de constiinta? :) comparatiile nu-si au rostul, fiecare face ce poate :) . eu nu-s doar cantareata, eu imi compun propria muzica, scriu proza, poezie, pictez, dansez à la carte, creez si inovez in stari sublime de inspiratie si bla bla in fine imi place sa cred ca sunt un artist complet din pacate maniac al detaliilor si obsedat de perfectiune (e o boala nesuferita si incurabila)in vreme ce „cantaretele din showbiz” au sponsori si se dezbraca prin reviste :). I’m an outsider, a hyperconscious one :) And I’m in the „amazing” business, not in the „show-dirty-business” ca cei care fac compromisuri morale :) . Lasand gluma la o parte, mie nu-mi place sa clasific oamenii dupa „nivelul de constiinta” – what the fuck is that anyway? :) Totul e relativ pana la urma, si cate capete atatea pareri :) – de exemplu acum ma vei crede vanitoasa ca mi-am enumerat activitatile, asta am si vrut :P . Ceea ce pentru oamenii care ma inconjoara pare special si extraordinar, pentru mine e firesc ca si respiratia, deci vezi cum totul e relativ?

    Nu pornesc de la nici o premisa si nu am nici un fel de limitari in gandire. Am spus mai sus – traim intr-un univers magic. Lumea are totul in ea: si uratul si frumosul, si manipularea si autenticitatea, dar noi putem vedea numai ceea ce am fost antrenati sa vedem. Eu am tendinta sa vad frumosul si partea buna din oameni si din tot ce exista, pentru mine sunt esentiale aceste 3 versuri ale lui John Keats:

    A thing of beauty is a joy forever, its loveliness increases, it will never pass into nothingness. Ah, ce frumos :)

    Dar asta nu inseamna ca trebuie sa inchid ochii la ceea ce se petrece in lume (conspiratii and stuff – traim vremuri speciale). Idealismul trebuie sa coexiste cu realismul, nu crezi? :) Ca sa fie armonie…

  51. Wonderful!
    Aplaud arta in urale si ma inclin in fata ei!
    Apropo, stiai ca sunt 3 aspecte diferite ale iluminarii?

    O data este nivelul stiintei, geniul rational care a ajuns la stadii inalte de intelegere a realitatii si se exprma prin dovezi concrete, apoi este profetul, invatatorul, sau liderul spiritual (Iisus, Moise, Mohamed, etc) care se exprima prin calitatile vizionare si contactul direc cu oamenii, si mai este si artistul – poetul, pictorul, arhitectul – (Rumi de exemplu) care se conecteaza la geniul universal si se exprima prin frumusete – el nu inventeaza sau creeaza pe cont propriu ci doar are mintea si spiritul atat de liber incat asta ii permite primeasca „inefabilul” care exista deja in univers, ca apoi sa il expuna in forma (sunt cunoscute afirmatiile gen „Nu am compus eu, ci doar am auzit/vazut in natura, a venit la mine ca o forta superioara iar eu am transpus-o in cuvinte, imagini, forme”)

    Singurul care le inglobeaza pe toate trei, este Siddhartha Buddha care are un mod special de a se exprima pentru ca intai folseste stiinta si dovezile rationale pentru a rupe orice atasamente si conditionari din mintea adeptului, dupa care adauga eleganta, estetica, (calea aristului) si ghidare (calea profetului).

  52. Vero – ce frumos (dar si porcos hihihi) graiesti tu cateodata…Cand mai vin pe la Constanta sa mai imi spui una alta hihi

    Adrian – am facut rost de Holy Mountain si Grand Bleu – le vad in curand…

  53. Ma bucur, Marius. Uita-te intai la Holy Mountain ca e mai grotesc si mai dur, ca apoi sa te relaxezi ca-ntr-o meditatie vazand naturaletea si inocenta nepamanteana a personajului din Le Grand Bleu.

  54. porcos? din cauza acelui „fuck” cumva? how dare you? :P

    eh, am preluat de la Ionut Ciurea, mi-a placut dezinvoltura cu care a scris intr-un articol mai demult „fuck them!” lol

  55. Yes it is, Marius. And you know why? It’s just a word! It could be funny…but instead you choose to make such a big deal out of it :) Conteaza energia pe care o pui in cuvant, sau din spatele cuvantului, nu cuvantul in sine care e doar sunet :) Ah, si mai conteaza si perspectiva din care privesti :P I use the f-word just for fun :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!