Acasa » Cum sa incadrezi perfect vestimentatia in context (I)

Recunoaste sincer! Te-ai aflat vreodata in dificultate cand a trebuit sa-ti alegi tinuta vestimentara pentru un anumit eveniment? Sau ti s-a intamplat vreodata sa faci nota discordanta cu vestimentatia ta cand ai paricipat la o intalnire cu partenerii de afaceri?

Daca raspunsul tau la aceste intrebari este afirmativ, atunci sa invatam impreuna, cum sa nu ti se mai intample asta niciodata si pe viitor sa poti face toate alegerile tale vestimentare cu mai multa usurinta.

Spune-mi unde muncesti si cu ce te ocupi, ca sa-ti spun cu ce sa te imbraci!

Codul vestimentar al activitatilor profesionale propune 4 variante de tinute:

  1. Tinuta business, formala si conservatoare – specifica corporatiilor, bancilor, avocatilor, asigurarilor, vanzarilor, consultantei. Aici se accepta doar costumul din materiale cu „tinuta”, atat pentru femei cat si pentru barbati.
  2. Tinuta business-casual, sau business-smart – menita „sa comunice”, este specifica marketingului, educatiei, medicinei, resurselor umane, imobiliarelor. Accepta costume si rochii practice, relaxante, semi-traditionale din tricot si tesaturi mai moi si imprimeuri odihnitoare. Este ideala si pentru momentele in care te intalnesti intamplator cu un client sau partener de afaceri si vrei sa pari imbracat business dar nu protocolar.
  3. Tinuta business inovatoare, artistica – specifica publicitatii, relatiilor publice, industriei de moda, showbiz-ului, proprietarilor de magazine de lux. Este asemanatoare cu tinuta business in ceea ce priveste materialele si formele, permitand insa inovatii, in materie de cromatica si de taieturi.
  4. Tinuta casual – specifica organizatiilor cu o conducere flexibila (care nu-si controleaza angajatii) si joburilor in care angajatii nu au contact direct cu clientii sau sunt vazuti mai rar (exprima confortul si amprenta personala). Pentru casual sunt emblematice jeans-ul si tricoul, dar poate cuprinde o vestimentatie foarte variata, acceptand chiar bijuteriile la barbati si pantalonul scurt la femei. Tot la ea se apeleaza, pentru a exprima cel mai usor, nonverbal, interesul sexual si disponibilitatea.

In concluzie

Adapteaza-te sectorului in care lucrezi si codului vestimentar impus de organizatia pe care o reprezinti!

O regula de baza in lumea afacerilor spune ca aici totul se conduce dupa principii cazone unde tot ceea ce conteaza este ierarhia. Implicit si vestimentatia profesionistilor din acest mediu se supune acestei reguli.

Asadar, imbraca-te conform nivelului ierarhic al pozitiei pe care o ocupi si gradului de expunere al acesteia!

Daca te pozitionezi in varful piramidei ierarhice, iti este permisa o mai mare libertate in a-ti exprima personalitatea la nivelul tinutei vestimentare. Dar daca te afli inca in plina ascensiune, cand iti alegi tinuta, caracterul profesional trebuie sa primeze in fata celui personal. Iar cu cat gradul de expunere al jobului tau este mai mare, cu atat mai mult tinuta ta trebuie sa fie mai ingrijita, mai placuta si mai serioasa.

Tema pentru aceasta saptamana:

  • incadreaza ocupatia ta intr-una din cele 4 variante ale codului vestimentar;
  • identifica nivelul ierarhic si gradul de expunere al pozitiei tale in organizatia pentru care lucrezi.

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările! 10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

4 răspunsuri

  1. Ovidiu, cred ca are mai multa libertate fiindca si-a dovedit deja competenta, valoarea, nu mai trebuie neaparat sa o exprime prin vestimentatie. Nu mai este constrans de faptul ca vrea sa ajunga undeva fiindca deja a ajuns acolo. Asta nu inseamna ca se va imbraca nepotrivit cu postul sau, ci doar ca isi poate manifesta si excentricitatea.
    Uite un alt subiect, cand si cum putem fi excentrici in vestimentatie :)

  2. Buna, stiu ca din 2008 pana acum au trecut ceva ani :)), dar, poate gasesc aici raspuns la o mare dilema(la mine in firma toti isi dau cu presupusul, fiecare inventeaza dupa ureche): cum arata o tinuta „casual” barbateasca?
    Am primit un e-mail de la conducere, prin care se solicita(ma rog, se reaminteste) purtarea unei tinute casual, si atat.

    Mentionez ca lucrez la o firma marisoara de proiectare(~400 persoane), cu toate ca asta nu ar trebui sa conteze prea mult.

    In speranta ca mai este activa aceasta sectiune, astept un raspuns.
    Multumesc.

  3. Cristian – uite ce am gasit intr-un articol – nu stiu cat te ajuta :

    „In general, o alegere potrivita pentru o tinuta business casual (atat pentru femei cat si pentru barbati) arata astfel: pantaloni din bumbac gros sau din alt material de calitate, camasa dintr-un material solid inchisa cu nasturi, pantofi si curea din piele. Obiectele de imbracaminte trebuie sa fie de calitate, calcate cu grija si sa nu aiba un aspect uzat.

    Tinuta casual pentru barbati

    Iata cateva reguli:

    Cravata nu este necesara;
    Camasa trebuie sa fie dintr-un material de calitate, fara imprimeuri, fiind acceptate doar dungile clasice sau carourile;
    In functie de situatie, pot fi alese camasi cu maneca scurta dar acestea sunt considerate mai putin elegante;
    Sunt acceptate tricourile cu guler cu conditia sa fie dintr-un material de calitate;
    Nu sunt acceptati pantalonii scurti sau cei de la costumele pentru sport;
    Trebuie purtati pantofi, nefiind acceptate sandalele, pantofi de sport (numiti popular tenesi, adidasi sau bascheti) sau bocancii;
    Barba trebuie sa aiba un aspect ingrijit;
    Bijuteriile trebuie sa respecte limitele clasice (fara cercei, bratari, inele etc”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!