Tipul e un geniu. O sa imi cumpar un poster cu el si o sa il asez pe perete Si nu sunt homosexual. :)
Daca aveti legatura cu domeniul marketingului (si cam fiecare dintre oameni are) merita sa ii cititi macar una dintre cele trei carti: Success Is Just One Wish Away, Marketing Outrageously: How to Crank up Your Revenue by Staggering Amounts si Ice to the Eskimos: How to Sell a Product Nobody Wants.
Cea de a treia carte din aceasta prezentare e si cea mai cunoscuta in Romania, fiind comercializata sub numele de “Cum sa vinzi gheata eschimosilor”.
In ciuda denumirii, nu e un manual care te invata cum sa le bagi oamenilor pe gat ceva ce nu isi doresc. Spune exact opusul. Sa le oferi doar ceea ce isi doresc. Aici e secretul implinirii umane. In Marketing, Vanzari, Productie, Finante sau Servicii conceperea unui pachet de oferta exact pe gustul persoanei cu care doresti sa relationezi e garantia reusitei.
Jon Spoelstra a lucrat foarte mult in domeniul Marketingului Sportiv (probabil ca de asta mi-au si placut atat de mult exemplele si studiile sale de caz). Dar ceea ce expune in cartile sale e valabil pentru orice industrie. Un marketing bun se aplica in principiu, oriunde.
Iluzia Turnului de Fildes
E situatia presedintilor de club. Oamenii care stau tot timpul in loje cu aer conditionat si pretind ca sunt experti in vanzarile catre suporterii de pe locurile ieftine ale salii. E cazul marketerilor din domeniul auto. Care o data la 3 luni primesc o masina noua din partea firmei. Si apoi pretind ca stiu totul despre clientii lor care sunt nevoiti sa plateasca rate lunare la banca pentru achitarea masinii achizitionate pentru 30 000 euro.
Aici nu e vorba doar despre cei care lucreaza in industria marketingului. Cu totii riscam sa ne inchidem uneori intr-un turn de fildes. Sa traim cu impresia ca stim totul despre o anumita situatie, ca suntem stapanii absoluti ai adevarului. Si, de fapt, sa ne lovim de prag atunci cand ne e lumea mai draga.
Jon Spoelstra vorbeste despre Jump-Start-Marketing. Adica Marketingul pentru Pornirea Fortata. Situatia e nasoala, iar tu faci ceva si ii tragi un sut pentru a o impinge inainte. Despre asta e vorba.
Dincolo de marketing, aici e vorba despre viata. Fiecare dintre noi are nevoie in anumite momente de Jump-Start-Marketing. Cu totii ne dorim sa jucam cu “casa inchisa” meciurile de pe teren propriu. Intr-o sala care in trecut nu se umplea nici macar pe jumatate. Cu totii ne dorim sa ridicam un trofeu deasupra capului.
Atunci cand ai impresia ca viata e tot mai grea, citeste asta. Si apoi treci la treaba.
3 răspunsuri
Azi ma duc sa caut cartile..:) poate le gasesc pe la librarii..
Succes,
Cristi
Multumesc, Cristi! :)
Mai fratilor se pare ca f putini citesc sau si.au pierdut interesul pt viata si cunoastere.
Ovidiu nu stiu cate postere ai lipit cu Jon….dar eu cred ca o sa.mi tatuez chipul sau caci neuronii i.am tatuat deja cu invataturile lui.Totusi un paradox,tipul apare de 3,4 ori pe net si fara o nota din partea romanilor dovada ca nici nu se stie de existenta lui!