SEO poate ajuta un startup in crestere sa-si stabileasca o prezenta online si sa indeplineasca obiectivele de afaceri. Pentru cei care au o afacere la inceput de drum poate fi greu sa isi dea seama in prima faza cum sa o promoveze, de aceea, am venit cu cativa pasi pe care sa-i urmeze in realizarea acestui demers.
Optimizarea SEO este uneori ignorata ca activitate atunci cand vine vorba de stabilirea prioritatilor, dar poate fi foarte utila in:
– stabilirea autoritatii site-ului afacerii tale;
– cresterea traficului si a popularitatii brandului;
– generarea interesului pentru afacerea si produsele (sau serviciile) tale.
1. Primul pas: Stabileste-ti obiectivele
Unul dintre cei mai importanti pasi in momentul in care incepi sa faci SEO este sa faci o lista cu obiectivele tale. E util sa decizi care-ti sunt obiectivele initiale pentru a-ti putea da seama cum sa faci SEO astfel incat sa atingi acele obiective. Sau pentru a vedea cum evouleaza actiunile tale in SEO si daca dau rezultat.
Aceste obiective trebuie sa fie masurabile si clare, pentru a te ajuta sa te decizi asupra modalitatilor specifice de a le atinge. De exemplu:
– Dublezi numarul vizitatorilor de pe site in urmatorul trimestru;
– Cresti traficul blogului cu 30% in urmatoarele 3 luni;
– Cresti vanzarile cu 20% pana la sfarsitul anului.
Urmatorul pas este sa examinezi modul in care continutul se potriveste fiecarui obiectiv si ce ar insemna acest lucru pentru SEO.
De exemplu, daca obiectivul tau este sa-ti dublezi numarul de vizitatori de pe site in urmatorul trimestru, ar trebui sa optezi pentru cresterea notorietatii pe diferite canale (inclusiv social media) pentru a mari traficul. De asemenea, acest lucru se poate realiza prin creare unui continut mai bine directionat, care poate fi, de asemenea, optimizat pentru motoarele de cautare.
Pasul 2: Cercetarea cuvintelor cheie
O data ce-ti alegi obiectivele, este util sa explorezi modul in care SEO iti poate ajuta afacerea. Cercetarea cuvintelor cheie potrivite pentru afacerea ta te poate ajuta sa descoperi noi oportunitati de continut, in timp ce poti imbunatati si continutul existent deja.
Concentrarea asupra publicului potrivit si a continutului potrivit iti poate ajuta clientii sa inteleaga de ce au nevoie de produsele sau serviciile tale.
Poti incepe prin crearea unei “liste ideale” a cuvintelor cheie pe care doresti sa le vizezi. Exista sansa ca aceasta lista sa contina multe cuvinte populare, ceea ce inseamna ca va fi mai greu sa ajungi in primele pozitii Google. Urmatorul pas este sa utilizezi un tool pentru a efectua cercetarea reala a cuvintelor cheie si pentru a gasi noi oportunitati de directionare a acestor cuvinte cheie.
Cuvintele cheie de tip long tail iti pot oferi mai multe sanse de a aparea in primele rezultate Google. Poti efectua si cautari manuale pe cont propriu pentru a testa primele pagini ale cuvintelor cheie pe care doresti sa le vizezi. Acest lucru iti va permite sa intelegi modul in care SEO poate functiona pentru publicul tinta si care sunt tipurile de pagini clasate mai sus in SERP.
O cercetare de cuvinte cheie poate fi, de asemenea, inceputul planificarii continutului tau prin realizarea unui continut mai concentrat asupra cuvintelor cheie intr-un mod autentic, dar strategic, care iti poate pozitiona afacerea mai bine in rezultatele Google.
Pasul 3: Analizeaza continutul existent
Un pas important este de a ajuta publicul sa-si formeze o imagina asupra continutului tau deja existent – orice postari pe blog pe care le-ai realizat pentru a-ti promova afacerea. Acest lucru iti va permite sa identifici orice gol sau fragmente de continut care trebuie actualizate sau chiar eliminate.
In acest demers ar trebui sa-ti analizezi continutul pentru a te ajuta sa-ti pui in ordine articolele si, in definitiv, tot continutul site-ului. Acest lucru ar putea fi destul de minutios, asa ca pentru neregulile legate de continut si problemele pe care le are site-ul tau, ar fi bine sa apelezi la un specialist SEO care sa-ti faca un audit corespunzator.
Acest audit iti va da informatii despre:
– Adresa URL a paginilor tale;
– Titlul paginilor;
– Meta descrieri;
– Numarul de cuvinte;
– problemele care penalizeaza urcarea site-ului in top si cum ar putea fi imbunatatite.
Daca inca nu ai meta descrieri sau titluri, acestea pot fi scrise treptat pentru fiecare pagina, pe masura ce incepi sa organizezi strategia SEO.
Pasul 4: Verifica erorile
Exista multe erori care pot face rau site-ului din punct de vedere SEO. De aceea este bine sa detectam si sa rezolvam orice problema. Aceste probleme ar putea fi:
– Continut duplicat;
– Erori 404;
– Link-uri intrerupte;
Pasul 5: Optimizare SEO
Acesta este unul dintre cei mai importanti pasi: optimizare SEO. In ce consta aceasta optimizare? Ei bine, putem incepe prin optimizarea continutului.
Exista mai multe modalitati de optimizare a continutului pentru motoarele de cautare.
Structura URL – Aceasta ar putea afecta atat pozitia in rezultate Google a site-ului tau cat si experienta utilizatorilor. Prin urmare, e o idee buna sa creezi adrese URL clare si usor de citit atat pentru oameni cat si pentru motoarele de cautare. Daca ai in prezent adrese URL complicate, ar fi bine sa le optimizezi.
Titlu – Titlul fiecarei pagini trebuie sa fie clar, concis si descriptiv. Titlurile pot imbunatati atat traficul de pe pagina cat si pozitia pe care o ai in rezultatele Google. Totusi, exista o conditie – in momentul in care iti optimizezi titlul sau il creezi, asigura ca e in concordanta cu subiectul continutului paginii.
Meta etichete – Acestea sunt elemente HTML pe care motoarele de cautare si vizitatorii le gasesc. Este rezultatul care apare in rezultatele motoarelor de cautare. Este important ca oamenii sa-si poata face o parere despre continutul paginii pe care urmeaza sa o acceseze.
De aceea, e bine ca meta etichetele sa fie optimizate si sa respecte numarul de caractere recomandate. (35-65 pentru titlul si 120-150 pentru descriere).
Aceasta este o prezentare generala a modului in care companiile in stadiu incipient sau afacerile la inceput de drum pot incepe cu SEO, urmand o serie de pasi care le pot ajuta sa-si imbunatateasca prezenta online si sa gaseasca o noua audienta.