Acasa » Magazinul online, o afacere cu bani puțini

Magazinul online, o afacere cu bani puțini

Comerțul electronic devine din ce în ce mai mult o alternativă și un concurent redutabil pentru clasicele magazine de la colțul străzii. Și cum noile tendințe din piață nasc întotdeauna noi oportunități de afaceri, este lesne de înțeles de ce un magazin online merită toată atenția celui care cochetează cu ideea unei afaceri cu bani puțini.

Simplu, eficient și un preț avantajos, sunt principalele atuuri ale unui astfel de business online.

Iată în rândurile de mai jos ce presupune o astfel de afacere, care sunt costurile, care sunt produsele care pot fi comercializate și care sunt tendințele în domeniu?

Nu cred că trebuie acum să mai pierdem vremea să explicăm acum ce este un magazin online, pur și simplu este un tip de website prin intermediul căruia se pot comandă produse pe internet. Plata se face fie online (de regulă cu cardul), fie în sistem ramburs, odată cu ridicarea efectivă a produsului de la curier.

La nivelul UE peste 30% dintre cumpărători au achiziționat cel puțîn un produs de pe internet iar tendința este una de creștere, tot mai multe companii sesizând oportunitatea pe care o oferă această nouă piață virtuală.

Deja chiar și utilizatorii români s-au cam obișnuit cu magazinele virtuale și probabil chiar tu ai apelat la un astfel de magazin cumpărând de pe internet o pereche de adidași, o camera foto Sony, un mobil, o carte sau orice alt produs la reducere sau nu.

Însă deși piață românească virtuală s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani, încă mai este loc suficient.

De ce online?

Sunt multe avantaje pe care un magazin virtual le oferă față de unul clasic, stradal.

În primul rând costurile reprezentate de domeniu și serviciul de hosting, sunt net inferioare oricăror chirii de pe piață imobiliară. Din start ai deci acest mare avantaj!

Al doilea, la fel de important, este faptul că un magazin online poate lua comenzi din orice colț al țării și chiar al Europei, ceea ce nu se poate spune despre un magazin care nu are adresa în www ci în stradă, număr, localitate.

Costurile de publicitate online sunt de asemeni mult mai mici decât costurile unei campanii de promovare în mass media sau prin bannere stradale.

Nu ai nevoie de angajați, sau în orice caz nu atât de mulți că într-un magazin de modă veche.

Comenzile sunt procesate electronic, automat, nu ai nevoie de un vânzător.

Nu ai nevoie nici de un program fix, un magazin online poate fi deschis non-stop, fără costuri suplimentare.

Toate acestea se traduc printr-un singur lucru: costuri reduse, oportunități și potențial crescut.

Ce pot vinde într-un magazin online?

Aproape orice produse, însă în special cele legate de vestimentație și It merg în prezent cel mai bine în România (deși nu e exclus că în viitor tendințele să se mai schimbe).

Dacă faceți un mic exercițiu și căutați pe un motor de căutare termeni că: tabletă Asus, iPhone5, laptop Vaio, monitor LCD, husă mobil etc. veți vedea că majoritatea rezultatelor returnate sunt pagini ale unor magazine online și va puteți face astfel o impresie despre piață românească și, de ce nu, viitoarea voastră concurență…

Care sunt costurile și care profiturile?

Fiecare din cele două întrebări au mai multe răspunsuri și asta pentru că variațiile sunt foarte mari de la caz la caz.

Dacă vorbim de costuri, acestea pot varia de la câteva sute de euro, la câteva mii, în funcție de cunoștințele noastre despre web (că una e dacă îți faci site-ul singur, și altă dacă plăteșți o firma de webdesign, una e dacă ți-l promovezi singur și altă dacă plăteșți un specialist în SEO și așa mai departe), în funcție de produsele pe care vrem să le vindem și în funcție de curierul folosit.

La fel stă treaba și când vine vorba de profituri. Există magazine virtuale, afacerea unui singur individ (one man show) care pot genera oricât între câteva sute și câteva mii de euro pe luna, și există mari companii care operează magazine virtuale de zeci de milioane de euro (cum este eMag de pildă) unde vorbim la un cu totul alt nivel. Și, bineînțeles, există magazine online care merg pe pierdere sau care dau faliment…

Deci, cifrele pot varia foarte mult, ca în orice business.

Planul afacerii

Există mitul că banii care vin din online sunt bani câștigați ușor. În realitate nu este deloc așa, chiar și în online trebuie să munceșți (și să munceșți cu cap) dacă vrei să numeri profitul.

Înainte de a trece la treaba trebuie să ai un plan solid.

Asta înseamnă să știi bine ce vrei să faci, să studiezi piață, să îți cunoșți concurență, să îți cunoșți potențialii clienți, să știi cu ce se mănâncă promovarea online, să știi exact ce costuri vei avea și ce prețuri vei practică.

Pe scurt, să îți faci bine temele!

Pentru asta trebuie să te documentezi, să înveți din experiență altora și să tratezi totul cu multă seriozitate.

De asemeni trebuie să înțelegi că nu există afacere cu zero riscuri însă doar cine și le asumă, poate speră la victorie.

E valabil în afaceri, e valabil și în viață!

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările! 10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!