N-am mai scris de mult timp un articol. Am lasat pe altii sa spuna ce au pe suflet si sa ofere din experienta si experientele lor personale si profesionale. Iar eu m-am focalizat mai mult pe crearea unui sistem, unui cadru in care voi, „consumatorii” de educatie nonformala, dezvoltare personala si profesionala sa puteti interactiona cu „furnizorii” de educatie. Indiferent ca este vorba de articole, traininguri sau proiecte speciale.
Cu alte cuvinte, am facut (si fac in continuare, cu mai mult sau mai putin succes) antreprenoriat social. Nu antreprenoriat „clasic”, pentru ca aceasta organizatie numita scurt „Empower”, doreste sa rezolve o problema aparuta in comunitate, nu sa faca profit.
Profitul si satisfacerea unei nevoi in comunitate
Vreau sa evit definitiile. Ideea este simpla: noi in Empower urmarim sa facilitam accesul tuturor celor care doresc la educatie nonformala, dezvoltare personala si profesionala. Nu urmarim profitul ca scop principal. Scopul nostru este cel scris in propozitia anterioara, iar banii sunt doar un mijloc pentru a atinge acest scop final.
As vrea sa vad mai multi antreprenori sociali
Da, as vrea sa vad mai multi oameni cu idei care le si pun in aplicare.
As vrea sa vad mai mult suport din piata, din comunitate
Da, as vrea sa vad companii, organizatii, oameni care se intalnesc si isi pun resursele la un loc pentru a rezolva probleme reale.
Apreciez initiativa BCR Club Antreprenori
Ma bucur sa vad companii percepute „din oficiu” negativ, precum BCR (este o banca, deci din start doza de scepticism si precautie este ridicata), ca fac un efort pentru a sustine comunitatea. Nu pot decat sa spun „bun venit” platformei BCR Club Antreprenori si sa ii incurajez pe cei din banca sa treaca dincolo de marketing si PR si sa dezvolte o unealta suport reala pentru antreprenori.
Voi testa platforma in perioada care urmeaza si voi veni ulterior cu un alt articol in care voi face un review. La prima vedere si „la prima navigare” este un serviciu suport util si bine facut. Ma astept sa gasesc unelte, informatii si idei reale si utile pentru antreprenori (sociali sau nu) si mai putin PR si marketing BCR.
Asadar atat despre asteptarile mele legate de platforma. Sunt curios sa vad in perioada ce urmeaza cat de utila este si cat suport poate oferi pentru cei care dezvolta afaceri si organizatii.
Provocarea gandirii de antreprenor
In final am o provocare pentru voi, cititorii Empower. Nu conteaza ca acum sunteti studenti sau „simpli” angajati. Nu conteaza ca nu aveti inca ideea de business sau ideile pentru care vreti sa luptati ca antreprenori sociali. Conteaza, inainte de toate, sa aveti mintea deschisa si sa incepeti sa va formati gandirea de antreprenor. Sau „entrepreneurial mindset”, cum este sintagma in limba engleza.
Va provoc sa ganditi ca un antreprenor chiar daca acum sunteti angajati, „negri pe plantatie”. Cititi un articol despre antreprenoriat. Gasiti un antreprenor de succes si luati-l la intrebari. Faceti cumva astfel incat sa intelegeti cum se creeaza sistemele (de business clasic si cele sociale), nu doar cum trebuie sa faci sarcinile in aceste sisteme.
Provocarea este sa incepeti sa ganditi ca un antreprenor chiar daca vreti sa fiti toata viata voastra „simpli angajati”. Chiar daca veti ramane doar la acest stadiu, beneficiile acestui „exercitiu mental” sunt extraordinare.
Si va invit sa impartasiti si cu noi, ceilalti, experientele voastre. Si intrebarile.
2 răspunsuri
Exercitiul pe care tu il propui,eu l-am facut. Asa ca simplu angajat. De vreo 7 ani il fac. Am ratat ceva si nu a iesit foarte bine. Am atras niste invidii, chiar si din partea unuia dintre asociati, dar am fost apreciata de un numar mult mai mare de oameni: clienti sau ceilalti asociati. Firesc colegii au avut primii de suferit, pentru ca la propuneri diferite primeam priviri pline de: „tu ce te bagi? e firma ta?”
Il fac in continuare si ma imbunatesc.
Felicitari pentru articol man!