Acasa » Ce inseamna identitate vizuala si cum iti ajuta afacerea?

Ce inseamna identitate vizuala si cum iti ajuta afacerea?

Identitatea vizuala ca si concept inseamna modul in care este modelata perceptia consumatorului si este creata o impresie prin elementele vizibile ale marcii. In aceasta idee, Syncrotranslation explica importanta serviciilor grafice pentru identitatea vizuala. Imaginile sunt o forma puternica de comunicare, mai ales pentru ca nu comunica prin cuvinte. Vorbesc la nivel primar, emotional si sunt astfel mai convingatoare. Atentie, insa! Odata cu o mare putere de comunicare vine o mare responsabilitate, fiind deosebit de important sa nu fie transmis un mesaj gresit!

Ce rol au serviciile de grafica pentru identitatea vizuala?

Identitatea vizuala reprezinta toate imaginile si informatiile grafice care exprima cine este acel brand si ce il diferentiaza de toate celelalte. Cu alte cuvinte, descrie tot ceea ce clientii pot vedea fizic, de la sigla pana la designul interior al unui magazin. Totul se bazeaza pe servicii de grafica de cea mai buna calitate.

Adesea, identitatea vizuala culmineaza cu dezvoltarea unor elemente specifice de brand care ofera instructiuni consistente cu privire la modul in care marca ar trebui sa fie reprezentata vizual in orice moment si in orice situatie.

Scopul identitatii vizuale consta in urmatoarele aspecte:

  • a crea o impresie emotionala privitorilor;
  • a informa spectatorii despre natura marcii si a serviciilor/produselor oferite;
  • a unifica numeroasele aspecte ale unei afaceri prin imagini coerente;

Identitate vizuala vs. Identitate de marca

Pe de o parte, identitatea marcii este o expresie holistica a tot ceea ce face ca marca sa fie ceea ce este. Include identitate vizuala impreuna cu elemente non-vizuale, cum ar fi mixurile de culori, desenele care reliefeaza anumite valori si alte astfel de elemente care influenteaza imaginea unei firme.

In acelasi timp, identitatea vizuala este o disciplina distincta care implica un proces diferit de gandire si abordare de la identitatea marcii in ansamblu. Identitatea marcii este supravegheata de specialistii in marketing, iar identitatea vizuala implica designeri si directori creativi. Identitatea vizuala este in esenta limbajul vizual al unei marci. Ca atare, elementele sale individuale sunt, la fel ca si cuvintele, cele care permit transmiterea unor informatii clare despre brand:

  • grafica, in contextul identitatii vizuale, este fundamentata pe elemente de imagine care sunt desenate sau proiectate. Ele pot foarte simple sau foarte complexe, in functie de specificul brandului;
  • tipografia se refera la forma sau stilul textului utilizat in branding. Exista multe tipuri diferite de fonturi si fiecare poate avea un efect diferit asupra celui care le vizualizeaza, incluzand diferite grade de lizibilitate. In scopul identitatii vizuale, va trebui sa fie luate in calcul cu mare atentie fonturile pentru a crea elementele vizuale, cum ar fi sigla;
  • culoarea este utilizata pentru a identifica o marca printr-o schema (in general nu se recomanda mai mult de trei culori) de nuante. Aceasta inseamna ca brandurile nu folosesc pur si simplu rosu sau verde, nuante ale acestor culori. Atunci cand sunt utilizate corect, culorile pot genera unele dintre cele mai puternice raspunsuri emotionale in randul celor care le privesc. Desi paleta de culori este prezenta in primul rand pe logo, aceste culori ar trebui sa fie utilizate pentru toate componentele marcii. In general, proiectantii vor trebui sa atribuie o culoare primara, o culoare secundara si o culoare de accent.

Pentru ca toate aceste elemente mentionate anterior sa poata fi abordate corect este nevoie de o grafica foarte buna, motiv pentru care firmelor le este recomandat sa apeleze la specialisti in acest domeniu, capabili sa ofere cele mai bune rezultate.

WEBINAR GRATUIT: Dublează-ți Vânzările pe Social Media în doar 3 Luni

Pentru Antreprenorii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Reach-ul și Vânzările în doar 3 Luni.

Există oare o METODĂ prin care te folosești de rețelele sociale ca să obții o creștere exponențială a reach-ului și a vânzărilor?

Da, există! Vezi ce rezultate am obținut eu pentru clienții mei folosind această metodă și cum o poți replica și tu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
2 SESIUNI LIVE cu același conținut

Înscrie-te la webinar

Pentru Antreprenorii și Marketerii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Vizibilitatea și Vânzările în 2024.