Acasa » Creativitatea si memoria (II)

Creativitatea si memoria (II)

Continui articolul de saptamana trecuta cu o relatare despre un om care a castigat de patru ori Memory Championships in Statele Unite. Numele lui este Scott Hagwood si nu se considera deloc un om exceptional. Oricat ar suna de greu de crezut, Scott spune ca avea o memorie groaznica pana cand a inceput sa studieze cum creierul uman stocheaza, retine si re-acceseaza informatiile.

Memory Champion

Proba la care Scott a devenit as, surclasandu-i pe ceilalti concurenti, este urmatoarea: i se da un pachet de carti de joc bine amestecate si i se lasa spre studiu timp de un minut, dupa care i se cere sa aseze rapid cartile dintr-un al doilea pachet de carti in ordine identica cu primul. La patru concursuri, in patru ani consecutivi, carte cu carte, secventa a fost identica – semn al unei memorii de campion sau al unui campion al memoriei.

160 de cifre aleatorii in 7 minute

O alta performanta a fost aceea ca a putut sa retina in numai 7 minute 160 de cifre scrise in mod aleatoriu si sa le redea in exact ordinea ce-i fusese prezentata initial.

Pentru Scott Hagwood, initial, retinerea numelor si a fetelor nu reprezenta o problema insa retinerea numerelor era o adevarata provocare. Studiul in laborator al activitatii lui cerebrale a relevat faptul ca in present reuseste sa acceseze informatii fara ca alte zone ale creierului care s-ar fi activat in mod normal sa interfereze. Isi foloseste resursele mai eficient, in mod concentrat, ca urmare a perfectionarii rezultate prin exersare continua..

Filmul din minte

Ce face Scott? Acelasi lucru pe care il facem si noi, numai ca intr-un mod sistematic: se foloseste de asocieri cu imagini, sunete, trairi, senzatii, sau alte amintiri. Si face un film cu toate acestea.

Am putea sa spunem ca secretul este sa fii scenarist si regizor in acelasi timp, numai ca filmul la turnarea caruia participi se deruleaza nicaieri altundeva decat pe ecranul mintii tale.

Sa zicem, spre exemplu, ca fiecare carte dintr-un pachet de joc este asociata cu un personaj, cu o imagine, cu o actiune, cu un obiect, cu o senzatie etc. Nu cumva in loc de o suita formata din urmatoarele carti Q (inima rosie) – J (trefla) – 7 (inima rosie) – 4 (caro) – 2 (inima neagra)- K (pica), ar fi mai usor de retinut o secventa de genul “Sharon Stone si Jack Nicholson au iesit la un pahar de Martini in barul de pe colt si au plecat cu un taxi spre spectacolul de box.”?

Exact aici intervine creativitatea! Odata ce ai hotarat ca fiecare carte de joc va avea o anumita semnificatie, va trebui sa te gandesti bine ce semnificatii vei aloca. Apoi, va trebui sa pui sare si piper unei povesti imaginare astfel incat, dupa ce ti se da o suita, sa stii nu numai ce personaje si ce evenimente iti reprezinta ea, ci sa ai si destule amanunte care sa nu te lase sa uiti filmul evenimentelor.

Incercati pentru inceput cu o suita de 15-20 de carti de joc si vedeti ce va iese! Ce personaje si ce actiuni/activitati va sunt mai usor de retinut? Este mai usor sa retineti 20 de carti intr-un film imaginar sau sa retineti 2 filmulete de cate 10 carti?

V-ar ajuta daca impartiti suita/seria pe pozitii (ceva de genul: primele doua carti se refera la personaje, urmatoarele doua se refera la actiune, urmatoarele doua se refera la loc etc.)?

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările! 10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!