Atunci cand incepi o afacere, unul dintre cei mai importanti pasi de urmat este sa o promovezi. Brand-ul tau trebuie sa fie vizibil, pentru a atrage potentiali clienti. Asadar, de unde sa incepi? Chiar daca metodele de promovare in mediul online sunt numeroase, nu trebuie sa neglijezi nici prezenta in offline. Publicitatea de tip outdoor mereu va fi in voga, deci pune accentul si pe metode non-digitale de a te face cunoscut. Iata 3 idei simple, pe care ti le sugeram:
Reclamele outdoor
In strategiile de marketing si promovare se fac cunoscute reclamele outdoor. Cu siguranta, ai vazut multe panouri publicitare in oras, care ti-au atras atentia. Fie ca te afli la trecerea de pietoni sau iei micul dejun intr-un restaurant, reclamele sunt la tot pasul. Cele mai mari brand-uri din lume folosesc aceasta metoda pentru a se promova, de ce sa nu incerci si tu? Un prim sfat este sa creezi un mesaj simplu, dar original. In acest fel, reclama ta nu va fi ratata nici de cel mai grabit trecator. Pe langa mesaj, pune accent si pe imagine. O reclama in culorii vii, ca rosu sau oranj, va atrage mult mai mult atentia decat una in culori pale. Din aceeasi categorie, o idee de promovare offline este reclama pe masini. Poti folosi stickere personalizate pentru a-ti colanta masina, o solutie practica si moderna de publicitate. Aceasta va avea impact vizual si te ajuta sa cresti vizibilitatea firmei pe care o promovezi.
Brosurile
Ca sa iti promovezi in mod eficient afacerea in mediul offline, poti crea diverse brosuri. Sigur ai primit si tu cateva si ai fost curios sa vezi ce contin. Acestea se pot imparti pe strada sau pot fi trimise prin posta. Sunt distribuite in mod gratuit, devenind un instrument de marketing din ce in ce mai popular in Romania. Cele mai folosite sunt brosurile de tip flyer sau fluturas. Ele trebuie sa contina o imagine sugestiva, logo-ul afacerii tale si o propozitie clara despre ceea ce promovezi. Datele de contact – site-ul, un numar de telefon sau o scurta lista cu parteneri trebuie neaparat incluse. Nu incarca brosura cu mult text! Va fi greu de digerat si risti sa fie aruncata in primul tomberon.
Reclamele la TV
O alta metoda utila de promovare a afacerii tale este prin intermediul televizorului. Reclama la televizor trebuie sa indeplineasca scopuri clare – sa informeze si sa convinga. Daca tocmai ai lansat o categorie de produse, incurajeaza orientarea telespectatorilor catre marca ta. Ce avantaje aduci fata de alte branduri de pe piata? Cum se foloseste produsul? Ce pret are? Toate aceste intrebari trebuie sa isi gaseasca raspunsul in cadrul unei reclame TV. Spre deosebire de brosuri, reclamele au avantajul de a combina imaginea cu sunetul si apeleaza la simturi. Pot fi amplu difuzate, de aceea trebuie sa atraga atentia.
Acestea au fost cele 3 idei de succes in promovarea unei afaceri in mediul offline. Desigur, nici promovarea online nu trebuie neglijata, de aceea trebuie sa le imbini cat se poate de util. Alege ceea ce reprezinta cel mai bine specificul brand-ului tau si pune accent intotdeauna pe calitate!