Acasa » Domenii exact match, parţial match sau brand? Care e mai bun pentru afacerea mea?

Pentru a fi accesat, orice website trebuie să fie asociat unui domeniu web. Deşi succesul site-ului nu depinde exclusiv de numele domeniului, acesta poate să ajute destul de mult.

Atunci când se achiziţionează un domeniu este important să se ţină cont de câteva criterii:

  • Să aibă o denumire cât mai scurtă;
  • Să aibă extensia potrivită pentru targetul site-ului. Un site vizitat doar de romani va necesita o înregistrare domeniu.ro. Un site internaţional, în schimb, va avea nevoie de domenii cu extensii internaţionale;
  • Să fie memorabil, în aşa fel încât cititorii să îl reţină cu uşurinţă pentru a-l putea accesa ulterior direct.

Aceste 3 cerinţe nu lămuresc, însă, care ar trebui să fie numele de domeniu. Puşi în fata achiziţiei unui domeniu web, mulţi administratori de site-uri se lovesc de următoarea dilema:

Domenii exact match, parţial match sau brand?

Domeniile exact match. Sunt cele mai căutate şi cele care dau cele mai bune rezultate, atâta vreme cât sunt cât mai scurte si atata timp cat ofera un conţinut relevant, de foarte bună calitate. Acestea pot fi de genul „gestiune.ro”, „leasingauto.ro”, etc. Din păcate, domeniile exact match foarte bune nu sunt libere, iar atunci când sunt găsite spre vânzare sunt destul de costisitoare.

Domeniile parţial match. Sunt o alternativă bună, întâlnită adeseori. Acestea nu sunt cuvinte cheie exacte, însă pot fi uşor de reţinut şi pot fi relevante. Spre exemplu, „ehoteluri.ro” poate fi un domeniu parţial match atractiv.

Domeniile brand. Toţi cei care au un business aspira la construcţia unui brand uşor de recunoscut. Un brand este un nume ce rămâne întipărit în mintea vizitatorului, chiar dacă numele nu are neapărată legătură cu produsul vândut. ” Instagram”, ” Uber”, ” Google” sau ” Yahoo” sunt branduri care nu sunt neapărat relevante pentru activitatea companiilor pe care le denumesc. Totuşi, au reuşit să se ridice în vârful piramidei şi să devină cele mai relevante site-uri în domeniul lor de activitate.

Domeniile de brand pot fi cât se poate de atractive, însă conform celor de la hostx.ro, necesită o investiţie financiară foarte mare pentru construcţia brandului.

Este greu de spus care este varianta cea mai bună. Orice persoană care caută să înregistreze un domeniu trebuie să facă o radiografie a bugetului pe care îl are la dispoziţie, a scopului pe care îl are site-ul pe care îl construieşte şi a domeniilor deja înregistrate. Cel mai adesea, domeniile bune sunt luate, indiferent că sunt parţial match, de brand sau exact match. Atunci când, din întâmplare, un astfel de domeniu este disponibil, primul pas este găsirea unui site de înregistrare rapidă nume de domenii web şi achiziţia lui. Achiziţia unui simplu domeniu poate să fie o investiţie pe termen lung şi poate să aducă beneficii financiare, chiar dacă pe acel domeniu nu se ajunge să se construiască un website.

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările! 10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!