Warning: Constant AUTH_SALT already defined in /home/empower/public_html/wp-config.php on line 130

Warning: Constant SECURE_AUTH_SALT already defined in /home/empower/public_html/wp-config.php on line 131

Warning: Constant LOGGED_IN_SALT already defined in /home/empower/public_html/wp-config.php on line 132

Warning: Constant NONCE_SALT already defined in /home/empower/public_html/wp-config.php on line 133

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 41

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 44

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 45

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 46

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 47

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 48

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 49

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 51
Dormi prea puțin? 3 consecințe grave ale privării de somn - empower.ro
Acasa » Dormi prea puțin? 3 consecințe grave ale privării de somn

Dormi prea puțin? 3 consecințe grave ale privării de somn

Dormi cinci sau șase ore în fiecare noapte și te bucuri că, în felul acesta, câștigi timp pentru alte activități? Din păcate, realitatea este că riști ca, pe termen lung, sănătatea ta să fie afectată de afecțiuni medicale care îți pot pune viața în pericol. Somnul nu este nici un lux și nici o pierdere de vreme, ci este un proces vital care întreține și reface organismul, pregătindu-l pentru următoarea perioadă de veghe: crește imunitatea, repară și reface țesuturile, elimină toxinele din creier care pot cauza boli neurodegenerative și te revitalizează.

 

Iată ce ți se întâmplă concret atunci când scurtezi durata zilnică de somn, fie pentru că alegi să te ocupi de alte lucruri în timpul „câștigat”, fie din cauza unor tulburări precum apneea de somn sau a unor condiții improprii (o saltea incomodă, o temperatură prea ridicată în dormitor, o cină prea consistentă sau un pahar de vin în plus).

 

Performanța intelectuală scade

Dacă nu dormi suficient, adică între 7 și 9 ore în fiecare noapte, pe termen scurt vei observa că îți va fi mult mai greu să iei decizii sau să rezolvi diverse probleme.Viteza ta de reacție va scădea, iar sarcinile creative te vor pune în dificultate. Riscul de a fi implicat într-un accident rutier va crește și el, pentru că reflexele tale vor fi afectate, și nu te vei mai putea concentra corespunzător. Pe termen lung, privarea de somn poate provoca leziuni cerebrale.

 

Inima ta are de suferit

Privarea de somn este una dintre cauzele dezvoltării bolilor cardiovasculare, deoarece alterează desfășurarea proceselor de metabolizare a glucozei și are asupra inimii efecte asemănătoare celor produse de stres.

 

Crește riscul obezității

Prea puține ore de somn te pot face să simți că îți este mai foame decât de obicei. Apetitul crescut se va combina cu pofta de alimente bogate în grăsimi și carbohidrați, în timp ce semnalele de sațietate vor veni cu întârziere. Rezultatul, pe termen lung, poate fi chiar obezitatea. În plus, colagenul din piele se reduce sub acțiunea cortizolului eliberat din cauza privării de somn, iar acest lucru are efecte vizibile și negative asupra pielii.

 

Dacă tulburările de somn și parasomniile trebuie diagnosticate și tratate în urma unui consult medical, celelalte cauze potențiale ale somnului insuficient pot fi eliminate începând de astăzi, prin câteva simple modificări ale stilului de viață.

 

Alege o dietă alimentară echilibrată, fără excese, scade temperatura din dormitor până la 18-21 grade Celsius, folosește un umidificator dacă aerul este prea uscat, evită elementele care îți pot distrage atenția înainte de culcare (rețelele sociale sau serialele) și, nu în ultimul rând, asigură-te că dormi pe o saltea confortabilă.

 

Cum alegi o saltea confortabilă

  • Decide mai întâi dacă ai nevoie de o saltea ortopedică sau de una cu spumă de memorie. Salteaua ortopedică reduce presiunea la nivelul coloanei vertebrale și oferă corpului o bună susținere, iar salteaua cu spumă de memorie este silențioasă și nu transmite mișcarea dintr-o zonă în alta.
  • Ia în calcul obiceiurile tale de somn când analizezi oferta de saltele din magazine. Salteaua cu arcuri este adecvată celor care dorm pe spate sau pe burtă, pe când salteaua cu spumă nu provoacă disconfort la nivelul șoldurilor și umerilor persoanelor care dorm pe o parte.
  • Dacă îți plac saltelele moi, în care te scufunzi, nu te vei odihni prea bine pe una cu fermitate ridicată, la fel cum dacă preferi să dormi pe o suprafață răcoroasă, salteaua cu spumă îți va afecta calitatea somnului.

 

Somnul suficient și odihnitor este vital pentru orice persoană, aflându-se pe o poziție de egalitate cu ceilalți factori care contribuie la menținerea sănătății: alimentația echilibrată și exercițiile fizice. Creează-ți un mediu propice pentru a putea dormi fără întreruperi între 7 și 9 ore, iar performanțele tale fizice și mentale se vor îmbunătăți considerabil.

WEBINAR GRATUIT: Dublează-ți Vânzările pe Social Media în doar 3 Luni

Pentru Antreprenorii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Reach-ul și Vânzările în doar 3 Luni.

Există oare o METODĂ prin care te folosești de rețelele sociale ca să obții o creștere exponențială a reach-ului și a vânzărilor?

Da, există! Vezi ce rezultate am obținut eu pentru clienții mei folosind această metodă și cum o poți replica și tu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
2 SESIUNI LIVE cu același conținut

Înscrie-te la webinar

Pentru Antreprenorii și Marketerii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Vizibilitatea și Vânzările în 2024.