Warning: Constant AUTH_SALT already defined in /home/empower/public_html/wp-config.php on line 130

Warning: Constant SECURE_AUTH_SALT already defined in /home/empower/public_html/wp-config.php on line 131

Warning: Constant LOGGED_IN_SALT already defined in /home/empower/public_html/wp-config.php on line 132

Warning: Constant NONCE_SALT already defined in /home/empower/public_html/wp-config.php on line 133

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 41

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 44

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 45

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 46

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 47

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 48

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 49

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 51
Lumea Po - empower.ro
Acasa » Lumea Po

Lumea Po

Cei ce sunt familiarizati cu metodele de gandire creativa stiu, probabil, si cate ceva despre Edward de Bono. De Bono este parintele conceptului de gandire laterala si, de asemenea, este faimos pentru metoda celor sase palarii ganditoare (Six Thinking Hats).

Mai sunt si alte tehnici puse la punct de acest Maestru al Mintii Luminate, cum ar fi metoda celor 6 figuri pentru directionarea atentiei si metoda gandirii analogice cu structura corpului uman (si, probabil, multe altele de care inca nu stiu eu). Astazi vom vorbi despre conceptul Po.

Po: Provocative Operation

Edward de Bono a nascocit un cuvant drept indicator simbolic al unei idei avansate ca provocare si pentru valoarea ei de miscare: po.

Po ar putea fi privit ca inrudit cu o serie de concepte cum ar fi “ipoteza”, “supozitie”, “posibil” (Observati prezenta lui in radacina cuvintelor?)… si este deosebit de interesant si de valoros, in ciuda simplitatii sale. El vine sa ajute la demersul sistematic de a rupe barierele gandirii, de a incalca supozitiile fundamentale ale unei situatii. Daca, in mod normal, rotile sunt rotunde, rotile po ar trebui sa fie patrate, triunghiulare, pentagonale etc. Cumparatorii po ar trebui sa primeasca bani pentru a cumpara produse si servicii. Ati prins ideea?

Po apartine logicii unui sistem de modele asimetrice. El ne ofera un alt punct de plecare, pornind de la care putem ajunge pe un drum pe care altfel nu l-am fi abordat. O idee aparent absurda ne zdruncina gandirea si ne face sa iesim din modelele noastre obisnuite de a vedea lucrurile. Este posibil ca po sa ne faca sa trecem la un nou model, la fel cum este posibil sa revenim la modelele obisnuite, totusi, cu un orizont imbogatit.

Daca poti sa te sprijini, poti sa inaintezi!

Valoarea lui po este una enorma si consta mai ales in faptul ca folosim o idee pentru efectul ei de inaintare. Chiar si o idee absurda poate avea o mare valoare de miscare.

Ne putem folosi de ea pentru a ajunge la o alta idee, utila, la fel cum ne folosim de pietrele ce ies din rau pentru a pasi catre celalalt mal. Ce trebuie sa facem este sa extragem principiul din ideea absurda si sa ne concentram asupra diferentelor dintre el si supozitiile cu care pornisem in situatia pentru care cautam solutii.

Putem folosi intrebari ajutatoare: “Care este esenta acestui nou model?”, “Ce este interesant la aceasta idee?”, “Ce este diferit in aceasta idee?”, “Ce ne sugereaza aceasta idee (absurda)?”, “La ce ne conduce ea?”, “Cum putem aplica acest nou model la situatia noastra?”

Uneori, po nu este doar un punct de sprijin ci chiar o trambulina! Catre solutie. Asa ca, data viitoare cand te intalnesti cu o problema, transfom-o in poblema! :)

WEBINAR GRATUIT: Dublează-ți Vânzările pe Social Media în doar 3 Luni

Pentru Antreprenorii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Reach-ul și Vânzările în doar 3 Luni.

Există oare o METODĂ prin care te folosești de rețelele sociale ca să obții o creștere exponențială a reach-ului și a vânzărilor?

Da, există! Vezi ce rezultate am obținut eu pentru clienții mei folosind această metodă și cum o poți replica și tu.

15 răspunsuri

  1. Folosirea absurdului aparent… Cei care reusesc in lucruri foarte grele sau foarte subtile sunt cei care se folosesc de tot ceea ce pentru altii pare absurd… De fapt, nu avem invatatura de a ne folosi de orice element apare pe terenul inaintarilor noastre…

    Cam ce faceau cei din Cercul Maestrilor Mei !!!
    (Dar nu rad absolut de loc. Dimpotriva.)

  2. Foarte bun articolul. Momentan fac un research pe metode dezvoltare si sustinere a creativitatii. Daca aveti cumva mai multe resurse mi-ar place mult sa imi trimiteti si mie.

  3. @Cristiana
    …probabil pentru ca nu observam ca acel element apare „pe terenul inaintarilor noastre”, sau pentru ca suntem prea inchistati intr-o perspectiva.
    Dar uite o alta paradigma: „tot ce apare este o resursa pe care o pot folosi pentru a reusi”.

    @ Alen Todorov
    Alen, te rog, scrie-mi putin mai detaliat la octav@octavdafinoiu.ro si vorbim! Iti multumesc pentru aprecieri.

  4. Sigur… Pentru ca tot ceea ce apare ne creaza ceva in plus, care se adauga la ceea ce avem deja, totul construieste drumul, deschide reusita, o sustine si o consolideaza mereu, ii deschide alte noi perspective care o imbogatesc si ii adancesc calitatea.
    Reusita nu este un moment… este o munca-lupta pe viata…

  5. Unele elemente par a raspunde unor faze numai aparent ne-necesare sau deja depasite; si totusi, preluarea sau reluarea lor – chiar si numai informationala, uneori – conduce la deschiderea unor laturi nebanuite la inceput. Elemente latente devin astfel predominante in atentia zilei, caci intre timp alte preocupari s-au derulat si au acumulat un alt fel de experienta, care a putut forma insasi energia de perceptie si sustinere a noutatii, de folosire a ei si de deschidere in continuare de noi perceptii superioare.

  6. Imi place mult ideea de PO. Pentru a-mi stimula creativitatea si gandirea afara din cutiuta, eu sunt subscris la un site care imi trimite in fiecare zi un „brain teazer” prin care incerc sa privesc cuvinte, cifre, sintaxe, etc, in alt mod decat cel clasic.

  7. Ionut, am niste erori la „submit comment”! Fie imi spune ca nu a gasit ce caut, fie imi da eroare 404… Abia dupa ce mai dau paste in comment box si dau submit, imi apare enuntul cu duplicate content, din care deduc ca a luat totusi comentariul si dau refresh sa-l vad.

  8. cand scrii un articol despre metoda gandirii analogice cu structura corpului uman? denumirea suna foarte interesant si as vrea sa stiu mai multe despre asta….

  9. Da, Raluca! Am in vedere si un articol despre aceasta metoda. …poate va fi peste 2 saptamani. Sa vedem! Tine aproape! :)

  10. Octav, scuze pentru intarzierea cu care iti raspund. Azi am primit ca si brain teaser: cHIMp. si dupa vreo ora m-am prins ca e „make a monkey out of him”. Am constatat ca dupa cateva astfel de rebusuri, ma prind mult mai repede decat inainte si fac altfel conexiunile.

  11. Da, pentru ca „chimp” inseamna cimpanzeu, iar „him” este iesit din „chimp”. Frumos! Asemnenea antrenamente trezesc mintea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
2 SESIUNI LIVE cu același conținut

Înscrie-te la webinar

Pentru Antreprenorii și Marketerii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Vizibilitatea și Vânzările în 2024.