Acasa » Munca altfel: despre bani si finante personale (II)

Munca altfel: despre bani si finante personale (II)

In prima parte a articolului am promis si cateva solutii. In plus, la finalul articolului vei gasi un curs online gratuit si o oferta speciala.

Cine face tranzitia?

In prima parte a articolului am incercat sa vad de ce unii oameni se desprind din plutonul majoritar, plutonul angajatilor, pentru a deveni liber profesionisti sau pentru a-si deschide o afacere. Acest proces de rupere, de iesire din zona de confort, este determinat de cautarea vocatiei, de transformare a muncii din activitate care iti aduce bani pentru traiul zilnic intr-o activitate care te implineste, care te face sa te simti valorizat, care, de multe ori, te relaxeaza.

Faptul ca majoritatea dintre noi continua sa fie angajati inseamna ca exista avantaje nete pentru aceasta pozitie: pactul angajat-angajator iti asigura o securitate financiara, iar slujba poate sa fie suficient de stimulanta intelectual sau emotional pentru a fi atractiva. Ca sa renunti la acest aranjament trebuie sa fii cu adevarat frustrat, sa fii cu adevarat suparat pe situatia in care te afli. De obicei acesti oameni se simt incorsetati, cred ca potentialul lor se iroseste in postura de angajat, care nu face decat sa le puna o paine pe masa si nimic mai mult. Simti si tu la fel?

Cum sa faci tranzitia

Daca te afli printre cei care vor sa lase in urma viata de angajat, vei fi surprins de ce am sa-ti recomand: pentru inceput nu renunta la job. E contra-intuitiv ceea ce iti spun, dar e inspirat din realitatea in care traim.

Chiar daca simti nevoia sa iesi din randurile angajatilor, nu uita un lucru important: ai nevoie de bani pentru a plati facturile, pentru a manca, pentru toate celelalte necesare traiului. Daca faci ruptura prea brusc, daca iti dai demisia, vei ajunge in cel mai scrut timp sa-ti consumi eventualele resurse financiare pe care le ai si vei intra in faliment financiar. Vei ajunge intr-o situatie fara iesire, care te va impinge inapoi in postura de angajat, mai mult, vei putea sa-ti gasesti, probabil, doar o slujba mai prost platita.

De aceea procesul se numeste „tranzitie”. Este o trecere, care dureaza mai mult sau mai putin, in functie de timpul in care vei „pune pe roate” noua sursa de venit, fie ca esti freelancer, fie ca ai pornit o afacere de la zero. Noua „meserie” cere timp, timp in care sa asimilezi atat informatiile de care ai nevoie, cat si experienta de a sti cum sa tratezi cu clientii si a sti cum sa te vinzi. Este un domeniu absolut nou pentru tine, pentru ca angajatii rareori stiu sa (se) vanda. Exceptia sunt… cei care lucreaza in vanzari.

In continuare, am sa-ti prezint trei domenii legate de acest pas important: antreprenoriatul, freelancing-ul si… fiscalitatea.

Antreprenoriat

Disciplina care se ocupa cu aspectele pornirii unei afaceri se numeste antreprenoriat. Este un termen de care sigur ai auzit, pentru ca in ultimul timp au aparut o multime de cursuri si traineri care se ocupa de acest subiect. Este o perioada buna pentru a invata despre antreprenoriat, pentru ca exista programe europene care acorda ONG-urilor bani pentru a invata angajatii sa devina antreprenori.

Ca de obicei, o sa-ti recomand sa o iei de la simplu la complex, de la gratuit la platit. Incepe prin a cauta pe internet articole gratuite, citeste experienta diferitilor antreprenori care au pornit la un moment dat ca si tine, fara informatii si experienta. Dupa ce ai citit cateva sute de articole, poti trece mai departe: participa la cursuri gratuite (de obicei online), cumpara carti despre antreprenoriat. Dupa ce ti-ai dedicat cel putin cateva luni acestui sector de informare, poti trece mai departe, daca vrei, inspre cursurile de substanta, mai scumpe.

In acelasi timp creaza un plan pentru afacerea ta: schiteaza toate aspectele importante, treci de la general la particular, pe masura ce asimilezi mai multe informatii. Schema va prinde viata, va capata culoare si vei simti cum ea devine tot mai mult ceva realizabil. In acel moment de final de plan e potrivit sa-ti cauti un mentor, o persoana care are experienta deschiderii unei afaceri. Te va ajuta mult sa sari peste etape si peste greselile pe care mentorul le-a depasit prin forte proprii.

Freelancing

Sunt persoane care devin extrem de pregatite intr-un anumit domeniu. Ajung sa fie specialisti de inalta clasa, al caror inalt profesionalism ajunge sa fie subapreciat intr-o firma. E momentul ca acele persoane, care au acumulat nu numai abilitati extraordinare, dar si o retea de clienti pe care i-au servit ca angajat al firmei respective, sa paraseasca firma si sa se lanseze ca freelanceri (liber profesionisti).

Desi vor incepe activitatea singuri, paradoxal acesti freelaceri, daca fac miscarea la momentul potrivit si stiu „sa ia dupa ei” clientii cu care au avut contact la firma, vor putea sa faca tranzitia rapid si eficient.

Din pacate nu exista cursuri pentru freelanceri, sau daca sunt, sunt extrem de putine. Singurul mod in care viitorii frelanceri se pot informa este acela de a citi informatii de pe blogurile altor freelanceri, din domeniul in care activeaza, pentru a se inspira de la acestia. Evident, pot incerca sa-si gaseasca mentori dintre respectivii frelanceri, persoane de la care sa poata sa ceara sfaturi avizate.

Fiscalitatea

Atat antreprenorii cat si freelancerii, odata cu deschiderea noii activitati, vor avea de infruntat doi dusmani de temut: mediul de afaceri si mediu fiscal.

Mediul de afaceri nu se poate schimba peste noapte, el poate cel mult sa fie „navigat”, incercand sa fructifici la maximum domeniile: relatiile cu clientii, marketing si vanzari (ca sa amintesc doar cele mai importante). In aceste domenii te pot inspira, ca de fiecare data, articole gratuite, carti si cursuri.

Cand vine vorba de fiscalitate, lucrurile stau total altfel:

  • mediul fiscal (al impozitarii) din ziua de astazi este deosebit de nefavorabil pentru intreprinzatori si freelanceri
  • fiscalitatea excesiva din Romania trebuie luata in serios; fara masuri de optimizare fiscala (reducerea taxelor si impozitelor prin metode exclusiv legale), o firma poate usor sa intre in probleme financiare si sa falimenteze
  • fiscalitatea este un domeniu in care e greu sa inveti „de pe internet”
  • de obicei site-urile care contin informatii de fiscalitate sunt destinate expertilor contabili si sunt greu de digerat
  • cu mici exceptii, nu gasesti carti si cursuri de fiscalitate destinate „omului obisnuit”

Poate mai important decat atat, pentru freelancerul sau antreprenorul incepator, este de o importanta vitala sa porneasca cu dreptul atunci cand isi incep activitatea pe cont propriu. Cand spun asta, ma refer la tipul de persoana juridica pe care il aleg: PFA, SRL, II etc.

Pasionat de aceasta problematica, acum cativa ani am inceput sa studiez domeniul fiscalitatii, cu un scop clar: sa scriu o carte accesibila tuturor celor care nu au informatii de specialitate despre mediul fiscal. Aici se inscriu majoritatea freelancerilor si antreprenorilor. Dupa ani de documentare si proces de scriere a aparut cartea „Guerilla fiscala”. Este o carte de informare, o carte care doreste sa iti arate cum functioneaza sistemul fiscal romanesc si ce poti sa faci pentru a reduce, prin metode exclusiv legale, taxele si impozitele pe care le platesti.

A trebui sa scriu o carte bazata pe principii, cu multe exemple, dar cu constiinta faptului ca exemplele respective vor putea deveni desuete peste noapte, datorita schimbarilor rapide din Codul Fiscal romanesc. Constient de aceasta problema, am hotarat ca la un moment dat sa rezolv si aceasta problema: sa ajut la crearea, de catre specialisti in domeniul fiscal, a unui curs care sa prezinte metode ce functioneaza in perfecta legalitate, la momentul cursului, pentru a da posibilitate freelancerului sau antreprenorului sa-si reduca povara fiscala.

Cursul Guerilla Fiscala

Daca esti in perioada premergatoare trecerii la freelancing sau la antreprenoriat, cursul online este facut ca o manusa pentru tine: el iti arata ce forma de organizare sa alegi pentru activitatea ta, in functie de specificul ei. Acest lucru te ajuta sa devii eficient de la inceput si sa-ti ramana cat mai mult din profit, pentru cresterea de care are nevoie afacerea ta, la inceput.

Mai mult, constienti de nevoile celor care activeaza deja in acest domeniu, cei trei traineri ai cursului, specialisti de talie nationala, au conceput continutul acestuia astfel incat sa se adreseze freelancerilor si antreprenorilor deja lansati in activitate. Astfel a aparut oferta modulara de doua cursuri: unul de 4 saptamani, destinat metodelor de reducere a fiscalitatii si unul de 6 saptamani, un proiect extrem de ambitios, in care se doreste oferirea de metode si tehnici pentru realizarea unei firme cu zero impozite in Romania.

Varianta gratuita

Inainte de cursul platit va apare un curs gratuit. Acesta contine cateva metode si tehnici cu aplicabilitate imediata, care pot reduce taxele si impozitele pe care le plateste un freelancer sau un antreprenor. Mai mult, sunt explicate aspectele de care trebuie sa tii seama atunci cand iti alegi modul de organizare al firmei, la inceput de drum.

Este un curs cu trei prezentari video, care insumeaza aproape o ora de material condensat. Este un mini-curs care se adreseaza persoanelor care nu au informatii anterioare despre fiscalitate sau persoanelor putin informate despre subiect. Este o buna introducere in materia cursului care detaliaza aspectele respective, pe parcursul a mai multe saptamani, in cele doua cursuri care vor urma.

Doua la pret de una

Il cunosc pe Ionut Ciurea, liderul Empower, de ani buni de zile si in virtutea prieteniei noastre iti fac o oferta, in calitate de cititor al site-ului Empower, oferta din care sigur vei iesi bine. Daca vei participa la cursul platit, varianta PREMIUM (6 saptamani), primesti LA ALEGERE, unul din urmatoarele cursuri:

Pentru aceasta, va trebui:

  1. sa participi la cursul gratuit – click aici
  2. sa folosesti codul de bonus IONUT cand cumperi cursul PREMIUM

Pentru detalii despre variantele de curs (inclusiv PREMIUM), intra aici pe guerillafiscala.ro.

Pentru a vedea cum se foloseste codul de BONUS, vizioneaza acest tutorial.

Prima data gratuit

Ce trebuie sa faci acum? Mergi la adresa de mai jos:
http://gratuit.lucadezmir.com/IC.html

si inscrie-te la cursul gratuit, lasand adresa de email pe care o folosesti zilnic si numele tau. Vei primi informatii despre participarea la curs.

Vizioneaza cursul gratuit si, daca informatiile ti se par interesante si crezi ca iti vor folosi, cumpara una din variantele cursului. Iar daca vrei sa mai primesti inca un curs gratuit, achizitioneaza cursul PREMIUM, folosind codul de BONUS.

Ne vedem la curs!

WEBINAR GRATUIT: Dublează-ți Vânzările pe Social Media în doar 3 Luni

Pentru Antreprenorii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Reach-ul și Vânzările în doar 3 Luni.

Există oare o METODĂ prin care te folosești de rețelele sociale ca să obții o creștere exponențială a reach-ului și a vânzărilor?

Da, există! Vezi ce rezultate am obținut eu pentru clienții mei folosind această metodă și cum o poți replica și tu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
2 SESIUNI LIVE cu același conținut

Înscrie-te la webinar

Pentru Antreprenorii și Marketerii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Vizibilitatea și Vânzările în 2024.