Acasa » Ponturile de investitie si informatia toxica

Ponturile de investitie si informatia toxica

Una dintre intrebarile cele mai frecvente pe care o primesc de la cititorii mei suna cam asa:

Am X lei (dolari, euro, etc). Te rog spune-mi cum sa-i investesc. Cum i-ai investi tu?

De ce eu?

De-a lungul timpului, imaginea mea (personal branding, daca vrei un nume pretentios) nu a incetat sa ma uimeasca. Cel mai curios lucru este faptul ca am primit acest tip de intrebari de la inceput, imediat dupa ce am deschis site-ul Milionarul Mioritic, in toamna anului 2007.

Nu pot sa-mi dau seama de ce pentru ca pe atunci Milionarul Mioritic avea un trafic insignifiant. In site scrie ca nu sunt milionar, ci doar un roman care investeste la bursa si in imobiliare si care e pasionat de finante personale. In plus, scrie ca nu fac recomandari de investitie, ca nu sunt specialist in finante, ca nu fac coaching si nu dau consultanta.

Nu pot sa-mi explic aceasta situatie decat prin prisma faptului ca site-ul meu are aproape 900 de articole pe teme de specialitate financiara, ofera gratuit patru ebook-uri, toate pline de recomandari clare despre cum sa investesti.

De ce nu dau ponturi

Poate ai crede ca sunt secretos, ca tin informatii vitale pentru mine. Mai mult, ca sunt lacom si vreau sa castig numai eu, de aceea nu dau ponturi celor care ma intreaba. Inainte de a trage aceasta concluzie, intreaba-te de ce am depus acest efort deosebit (pe care il depun in continuare) pentru a scrie 900 de articole gratuite plus ebookurile pe care le dau pe gratis. Daca ti se pare ca nu e un efort, te invit pe tine sa scrii 900 de articole, sa vezi cum este. :)

Nu dau ponturi dintr-un motiv foarte clar pe care il explic fiecarei persoane care imi cere ponturi: orice recomandare de investitie, indiferent de domeniu, nu se va potrivi pentru persoana careia ii livrez acel pont, deoarece:

  • nivelul meu de cunostinte difera de cel al persoanei careia ii dau pontul;
  • nivelul meu de experienta in domeniu difera de cel al persoanei careia ii dau pontul;
  • nivelul tolerantei mele la risc difera de cel al persoanei careia ii dau pontul.

Pentru a putea da un pont cuiva, trebuie sa-l cunosti cat de cat, iar acest lucru iti ia ore de discutii fata in fata. Spun „fata in fata” pentru ca numai asa poti vedea limbajul corporal si reactia unei persoane in momentul in care pui intrebari „cu talc”.

Daca i-as da persoanei raspunsul exact la intrebarea „cum ai investi tu”, acea persoana va avea o informatie care, urmata intocmai, i-ar produce un esec in investitie deoarece:

  • pontul presupune un plan, iar acest plan este, de obicei, complex (daca incep sa detaliez un plan, persoana va stamba din nas, pentru ca ea vrea „un pont”);
  • piata se schimba continuu – poate ca acum pontul meu e bun, dar daca situatia in piata se schimba, va trebui sa schimbi strategia si daca n-o faci, vei pierde bani;
  • de obicei nivelul meu de risc e mare fata de unii (care sunt prea precauti) sau mic fata de altii (care isi iau riscuri in necunostinta de cauza pentru ca n-au experienta), ceea ce produce probleme la aplicarea pontului („ce risc mare” ar spune unul, „ce risc de fatalau” ar zice altul), iar persoana respectiva ar fi tentata sa nu urmeze pontul intocmai (pontul care nu e urmat intocmai nu produce rezultatele scontate).

Dupa cum vezi, in toate situatiile de mai sus, aplicarea pontului meu duce la dezastru si devine o informatie toxica.

Ce este o informatie toxica (in investitii)

O informatie toxica este o informatie care, odata aplicata, produce rezultate negative (pierdere) atunci cand este folosita in investitii.

Cel mai adesea, un pont primit „din ziar”, „de la un prieten”, „de pe net”, poate deveni informatie toxica tocmai pentru ca aceasta informatie vine de la o persoana care nu are aceeasi pregatire, experienta si toleranta la risc cu a ta.

Aici intervine un paradox interesant: daca persoana care iti da pontul are aceeasi experienta, informare si toleranta la risc cu tine, s-ar putea ca pontul sa fie acceptat instantaneu si sa duca la acelasi esec, daca persoana care ti-a dat pontul are carente in informatie sau experienta (la fel ca si tine). In acest caz, pontul este tot informatie toxica.

De aceea nu e bine sa investesti in functie de ce spune vecinul, daca vecinul e tot agiamiu ca tine.

Concluzie

Nu mai cauta ponturi pentru ca ele, de cele mai multe ori, reprezinta informatii toxice!

Solutia?

Solutia este extrem de simpla:

  • apuca-te de studiu;
  • invata pe branci;
  • ia-ti un mentor;
  • fa-ti un plan de investitii;
  • investeste „pe proprie piele”, incepand de la mic (cu sume mici).

Numai asa vei putea avea cele doua lucruri esentiale, fara de care nu apar investitiile reusite: cunostintele si experienta. Iar din experienta, iti vei descoperi si toleranta la risc.

Spor la treaba!

WEBINAR GRATUIT: Dublează-ți Vânzările pe Social Media în doar 3 Luni

Pentru Antreprenorii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Reach-ul și Vânzările în doar 3 Luni.

Există oare o METODĂ prin care te folosești de rețelele sociale ca să obții o creștere exponențială a reach-ului și a vânzărilor?

Da, există! Vezi ce rezultate am obținut eu pentru clienții mei folosind această metodă și cum o poți replica și tu.

Un răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
2 SESIUNI LIVE cu același conținut

Înscrie-te la webinar

Pentru Antreprenorii și Marketerii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Vizibilitatea și Vânzările în 2024.