Acasa » Strategii pentru maximizarea starilor sufletesti pozitive (II)

Strategii pentru maximizarea starilor sufletesti pozitive (II)

In articolul trecut v-am promis un cadou.

Va propun un Test de evaluare a Impactului Pozitiv. Testul este foarte simplu, va puteti evalua singuri pozitivitatea si apoi o puteti imbunatati.

Testul este compus din 20 intrebari la care trebuie sa va evaluati cu note de la 0 (nu/slab) la 5 (da/puternic), in fiecare din cele 20 intrebari. Rezultatele testarii sunt prezentate mai jos.

Intrebarile testului de evaluare a impactului pozitiv

  1. In ultimele 24 ore am dat o mana de ajutor cuiva?
  2. Sunt o persoana deosebit de curtenitoare?
  3. Imi place sa ma aflu in compania oamenilor care au o atitudine pozitiva?
  4. Am laudat pe cineva in ultimele 24 ore?
  5. Am inceput sa ma pricep sa-i fac pe cei din jurul meu sa se simta bine?
  6. Sunt mai productiv cand ma aflu in preajma oamenilor cu atitudine pozitiva?
  7. In ultimele 24 ore i-am spus cuiva ca tin la el/ea?
  8. Imi propun intotdeauna sa-mi fac relatii noi, oriunde as merge in societate?
  9. Simt nevoia de a recompensa pe cineva cand acesta a facut un lucru bun?
  10. Saptamana trecuta am ascultat pe cineva povestindu-mi despre telurile lui?
  11. Ii fac sa rada pe oamenii nefericiti?
  12. Ma adresez fiecaruia pe numele pe care il prefera?
  13. Observ mereu ce fac colegii care au un randament excelent la munca?
  14. Intotdeauna zambesc persoanelor cu care ma intalnesc?
  15. Cand cineva merita sa fie laudat, nu ma abtin sa-l laud?
  16. Iti place sa oferi surprize placute celor din jur?
  17. Ai prieteni din copilarie?
  18. Te straduiesti sa pronunti corect numele persoanelor cu care faci cunostinta indiferent de origine?
  19. Identifici/remarci cu usurinta ceva special la persoanele cu care interactionezi si le faci cunoscut acest lucru?
  20. Reusesti sa-ti controlezi impulsul de a-i reprosa unei persoane care a gresit?

Rezultatele testului de evaluare a impactului pozitiv

Impact Scazut (0-26)
Desi s-ar putea sa nu fii genul care incarca bateriile, luand din emotiile pozitive ale celorlalti, probabil ca nu faci prea multe eforturi pentru a imbunatati aceasta situatie. Vestea buna este ca ai capacitatea de a progresa. Sunt nenumarate lucruri pe care le poti face pentru a creste scorul si sa imprastii emotii pozitive in jurul tau. Cu putin efort, iti poti schimba dramatic comportamentul.

Impact Mediu (27-84)
Desi faci cateva lucruri pentru a imbunatati emotiile pozitive din jurul tau, poti face mai mult. Cand interactionezi cu altii, cateodata le incarci bateriile.

De ce sa nu lucrezi pentru a le incarca bateriile aproape tot timpul? Gandeste-te la modurile in care poti face asta. Poti incepe sa le pui in practica chiar din acest moment? Ce poti face in fiecare zi pentru a incarca bateriile macar unei persoane?

Impact Ridicat (85-98)
Felicitari! Faci intr-adevar o deosebire majora! Cand interactionezi cu prieteni, membrii de familie si colegi, le incarci bateriile. Si cand realizezi aceasta, ii inspiri si pe ei sa incarce bateriile altora.

Impactul incarcarii bateriilor altor persoane merge mai departe decat ti-ai putea imagina. Ramai vigilent si cauta intotdeauna lucruri noi pentru a creste emotiile pozitive. Ceilalti te vor cauta si-ti vor urma exemplul.

Inchei prin a va trimite cateva concluzii

Inchipuiti-va cum ar arata lumea dupa ce fiecare din noi am aplica gandirea pozitiva in viata de zi cu zi si in viata celor cu care interactionam.

Profitati de orice ocazie pentru a creste ponderea sentimentelor pozitive ale persoanelor din jurul vostru. Este un lucru absolut esential pentru cariera si viata tuturor. Ar putea chiar schimba lumea in care traim.

Bibliografie
Positive Psychology, Seligman & Csikszentmihalyi, 2000
Journal of Educational Psychology, Dr. Elizabeth Hurlock, 1925
Gallup Management Journal, 2003
Perfectionarea orgazitionala pozitiva, Berett-Koetler, 2003
Psihologia pozitiva in practica – TD & Clifton
Paradoxul vindecarii prin iertare – Hope D., 1987

WEBINAR GRATUIT: Dublează-ți Vânzările pe Social Media în doar 3 Luni

Pentru Antreprenorii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Reach-ul și Vânzările în doar 3 Luni.

Există oare o METODĂ prin care te folosești de rețelele sociale ca să obții o creștere exponențială a reach-ului și a vânzărilor?

Da, există! Vezi ce rezultate am obținut eu pentru clienții mei folosind această metodă și cum o poți replica și tu.

6 răspunsuri

  1. Bine te-am gasit,Petru!
    Un exercitiu f.simplu pentru imbunatatirea gandirii pozitive este folosirea ‘pestisorilor’.
    Adica,ori de cate ori remarci un lucru distinctiv,pozitiv la o persoana pe care doresti sa o recompensezi,nu te sfii sa-i arati recunostiinta in scris, intr-un mod sumar si personalizat.Elogierea cuiva va fi mai plina de semnificatie daca este exprimata in scris.Acest sistem se practica in lume de milioane de oameni de mai mult de 3 decenii.Unii oameni au pastrat
    acesti’pestisori’ani de zile,ca o amintire a realizarilor in viata.
    Eu personal,am in biroul meu un bol special pentru ‘pestisori’,pe care ii folosesc ori de cate ori am nevoie sa ma conectez cu mine.

  2. Greseala in test
    Ar trebui mai intai sa fie testul complet: cu numarul maxim nu poti ajunge decat la 75=15*5, iar la punctaj avem pana la 98
    deci la maxim abia ajungi la impact mediu

    astept testul complet

  3. Simpatica ideea cu colectia de „pestisori”. Am citit o carte pe care v-o recomand: Naikan. E o sursa de idei frumoase. Cred ca e si a 2-a carte care m-a ajutat, alaturi de cea despre manipulatori.

  4. Bine te-am gasit, Monica!
    Iti multumesc pentru sesizare.Dintr-o eroare, nu a ajuns testul complet.Am remediat greseala, il vei putea gasi cat de curand.Daca ai intrebari la interpretare, te pot ajuta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
2 SESIUNI LIVE cu același conținut

Înscrie-te la webinar

Pentru Antreprenorii și Marketerii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Vizibilitatea și Vânzările în 2024.