Warning: Constant AUTH_SALT already defined in /home/empower/public_html/wp-config.php on line 130

Warning: Constant SECURE_AUTH_SALT already defined in /home/empower/public_html/wp-config.php on line 131

Warning: Constant LOGGED_IN_SALT already defined in /home/empower/public_html/wp-config.php on line 132

Warning: Constant NONCE_SALT already defined in /home/empower/public_html/wp-config.php on line 133

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 41

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 44

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 45

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 46

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 47

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 48

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 49

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 51
Ce ne trebuie pentru a fi bogati? (II) - empower.ro
Acasa » Ce ne trebuie pentru a fi bogati? (II)

Ce ne trebuie pentru a fi bogati? (II)

Ai citit prima parte a articolului? Daca nu, citeste prima parte inainte de a continua.

Daca in articolul trecut am analizat convingerile populare legate de bogatie, in continuare voi analiza acest subiect dintr-un alt unghi la care, probabil, nu te-ai gandit pentru ca nu ai studiat problema in adancime.

Cand lumea vorbeste de bogatie, exista o confuzie generala cu privire la termen. Se crede ca a fi bogat inseamna sa poti sa cheltui mult, indiferent despre ce e vorba (case, masini, vacante, orice alte cheltuieli care iti trec prin cap). Din acest punct de vedere, un medic de top din SUA, care poate castiga in exces de un milion de dolari pe an, care are o vila de 1,2 milioane de dolari in California si o casa de vacanta de 500.000 de euro pe Coasta de Azur, care conduce un Porche de 200.000 de euro si are un yacht de 600.000 de doalri, este un om bogat.

Acestea sunt lucrurile care sunt prezente „la suprafata”, pe care lumea le vede cand da „verdictul” de bogatie. In spatele poleielii se afla situatia financiara adevarata, care poate fi total diferita.

Daca toate proprietatile pe care le are medicul din povestea noastra sunt cumparate cu credit si platite din salariul sau fabulos, acest medic nu este bogat, ci doar cheltuitor. Daca se intampla o tragedie in viata sa, de exemplu are un accident si isi pierde ambele maini, punandu-l in imposibilitate sa munceasca, acel medic ajunge, aproape instantaneu, in stare de faliment financiar. Imposibilitatea de a-si plati ratele pentru cheltuielile facute deja, il aduce in situatia de a pierde totul, in favoarea bancii (bancilor) de unde a luat creditele.

Acest gen de milionar se numeste, in limbaj popular „milionar de carton”. Opulenta si huzurul sunt de forma, pentru ca luxul in care se scalda personajul nostru este cumparat cu bani imprumutati. Sunt sigur ca ai auzit de asemenea cazuri in presa, oameni pe care lumea ii considera bogati, dar care au pierdut totul peste noapte.

Desigur, apare intrebarea legitima: ce este, de fapt, bogatia?

Cele mai complexe si complete definitii despre bogatie le gasim la Buckminster Fuller (arhitect si filosof american):

The measurable degree of established operative advantage. [Un exponent masurabil, al unui avantaj operativ deja intemeiat.]
– in „Synergetics”

Realistically protected, nurtured, and accommodated X numbers of human lives for Y number of forward days. [Posibilitatea realista de a proteja, hrani si gazdui X vieti umane timp de Y numar de zile.]
– in „Critical Path”

Wealth consists of physical energy (as matter or radiation) combined with metaphysical know-what and know-how. [Bogatia consta in energie fizica (sub forma de materie sau radiatie) combinata cu arta de a sti si a sti sa faci, la nivel metafizic.]
– in „Critical Path”

Daca ar fi sa prezinti o concluzie vulgarizata a definitiilor de mai sus, ele ar suna astfel: Numarul de zile pe care ai putea sa-l traiesti in continuare, la standardul actual de viata, daca te-ai opri din munca, astazi.

Daca nu ai cunoscut aceste definitii, iti las cateva minute sa reflectezi la ele pentru ca sunt sigur ca ti-au ridicat paradigma bogatiei cu susul in jos. Dintr-odata, bogatia nu reprezinta un trai luxos, ci doar:

  • Detinerea in proprietate a energiei (sub forma de materie sau radiatie), dar asta numai daca este efectiv a ta, nu e cumparata pe credit. „Materie” poate sa insemne orice bun material, „radiatie” poate sa insemne energie cu care sa te incalzesti, te deplasezi etc.
  • Detinerea de cunostinte teoretice si practice.
  • Detinerea de rezerve suficiente sau de sisteme care sa functioneze si care sa-ti asigure nivelul de trai.

Daca ne intoarcem la medicul nostru din exemplu anterior, acesta nu avea, din lista de mai sus, decat un punct: cunostinte teoretice si practice din meseria lui. Acest lucru ii permitea sa aiba o viata luxoasa, dar in niciun caz nu era bogat.

Pentru a deveni bogat, el trebuia sa:

  • isi plateasca TOATE datoriile;
  • acumuleze resurse pentru a-si asigura supravietuirea (bani sau alte bunuri convertibile in bani) sau sa puna in functie sisteme care sa produca aceste resurse, fara ca sa fie nevoie de prezenta sa.

Daca privesti bogatia din acest punct de vedere, vei observa ca majoritatea oamenilor care sunt angajati nu se incadreaza in categoria de „om bogat”, dar si o multime din asa-zisii bogati ai lumii nu sunt, de fapt, bogati, decat daca datoriile lor sunt mai mici decat resursele acumulate.

Toti acesti oameni, pe care pana acum ii considerai bogati, sunt de fapt cheltuitori, iar viata lor de huzur se afla pe muchie de cutit, pentru ca orice dezechilibrare a status-quo-ului lor actual ii poate aduce la stadiul de muritor de rand.

Pe de alta parte, aceste definitii iti arata ca si tu, poate, esti mult mai sarac decat ai crezut pana acum. In partea a treia a articolului iti voi arata ce trebuie sa faci pentru a iesi din aceasta situatie.

WEBINAR GRATUIT: Dublează-ți Vânzările pe Social Media în doar 3 Luni

Pentru Antreprenorii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Reach-ul și Vânzările în doar 3 Luni.

Există oare o METODĂ prin care te folosești de rețelele sociale ca să obții o creștere exponențială a reach-ului și a vânzărilor?

Da, există! Vezi ce rezultate am obținut eu pentru clienții mei folosind această metodă și cum o poți replica și tu.

Un răspuns

  1. Excelent ! „Detinerea in proprietate a energiei” – super-notiune :) seamana cu practica chi kung :))) de fapt, energia din interior se materializeaza in exterior :))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
2 SESIUNI LIVE cu același conținut

Înscrie-te la webinar

Pentru Antreprenorii și Marketerii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Vizibilitatea și Vânzările în 2024.