Acasa » Cine trebuie sa faca educatie financiara? (II)

Cine trebuie sa faca educatie financiara? (II)

Acest articol este continuarea celui de vinerea trecuta despre educatia financiara.

E clar ca in cea mai mare parte, atat parintii cat si scoala, cel putin pentru moment, nu sunt in stare sa educe in domeniul finantelor personale generatiile care vor ajunge la maturitate in 10-12 ani. Reuseste cineva?

Societatea civila

Pana acum, cel mai activ segment pare sa fie societatea civila. Cum am amintit intr-un articol anterior, cele mai puternice elemente care abordeaza activ educatia financiara le reprezinta doua organizatii non profit, CREE (Centrul Roman de Educatie Economica) si JAR (Junior Achievement Romania).

Ele au avut inteligenta de a „parazita” sistemul de invatamant, asigurand scolarizarea profesorilor in domeniul educatiei financiare si furnizand manuale de studiu pentru ciclul primar si gimnazial. De asemenea, ele organizeaza o serie de manifestari cu caracter educativ prin care implica tinerii la participare si actiune.

JAR este parte si in proiecte mixte, cum este Bugetul Familiei, alaturi de Autoritatea Nationa de Protectie a Consumatorului, alte organizatii plus un contribuitor privat, Provident Financial (pentru moment nu voi comenta prezenta acestuia, pentru ca subiectul este generos si il voi aborda cu alta ocazie).

Desi nu apartine propriu-zis societatii civile, pentru ca este o initiativa a unor persoane private, care nu fac parte dintr-o organizatie cu personalitate juridica, proiectul AVANTAJ LA START ramane o prezenta insolita care contine o importanta latura de educatie financiara si pro-afaceri.

Cred ca aceasta forma de organizare ad-hoc a persoanelor particulare, conduse de o idee nobila si o viziune generoasa a unei echipe, poate sa faca fata cu brio oricaror probleme organizatorice sau de alta natura si va reprezenta pe viitor o componenta activa care ar putea sa aduca un aport deloc neglijabil in procesul de educatie informala a tinerilor.

Chiar daca e vorba de un proiect de grup, AVANTAJ LA START pune pe primul plan actiunea persoanelor individuale, care dincolo de orice beneficiu material doresc sa contribuie la inzestrarea tinerilor cu un bagaj de cunostinte si deprinderi care sa le aduca, intre altele, o mai buna situatie financiara.

Ca orice initiativa educationala, daca va avea un impact suficient de larg, aceasta ar putea crea, la un moment dar, un efect gen „bulgare de zapada” care s-ar putea propaga pe paliere laterale, ducand la modificari pozitive la nivel local, acolo unde proiectul este larg acceptat de comunitati regionale. Acest lucru va fi posibil in masura in care:

  • informatiile prezentate vor avea o valoare perceputa suficient de mare pentru a tenta tinerii sa le asimileze
  • informatiile vor aduce metode si tehnici capabile sa produca o transformare pozitiva in finantele individului care le foloseste
  • echipa proiectului va avea energia necesara pentru a-l sustine suficient de mult incit acesta sa produca rezultate masurabile

AVANTAJ LA START incearca sa schimbe accentul de la societatea civila spre individ, aratand ca acesta are resurse suficiente pentru ca efortul sau sa insemne ceva important pentru ceilalti. Sper ca aceasta initiativa sa fie un motiv de inspiratie pentru alti entuziasti care sa preia conceptul si sa-l transforme in concordanta cu viziunea proprie.

Autoeducatia

Cel putin pentru moment, autoeducatia ramane cea mai importanta sursa care poate aduce schimbare. Nimic nu este mai puternic decat motivatia proprie, alimentata de nemultumire sau, preferabil, de teluri inalte. Banii nu trebuie sa devina un scop in sine ci un instrument care sa ajute in dezvoltarea personala a fiecaruia dintre noi.

Ca atare, indiferent de motivatie, inclinatia spre asimilarea de informatii din domeniul finantelor personale si a zonelor conexe trebuie sa devina o prezenta zilnica in viata noastra. Cea mai simpla metoda este de a gasi, in fiecare zi, macar o jumatate de ora in care sa citim un articol de ziar, sa deschidem o carte, sa urmarim stirile economice pe internet sau sa ascultam o prezentare audio. Acest obicei produce acumulari care par neglijabile dar a caror forta se va vedea in timp.

Acumularile nu sunt suficiente. Odata ce mintea noastra are un bagaj suficient de mare de informatii, trebuie sa o punem la lucru pentru a crea conexiuni.

Trebuie sa incepem sa ne facem propriile analize si predictii. Ulterior suntem datori sa ne conturam propriile planuri financiare, care sa ne propulseze spre zona independentei financiare si, de ce nu, a libertatii financiare. Orice obiectiv poate fi atins in momentul in care te concentrezi suficient de mult asupra lui.

Revenind la autoeducatie, aceasta este, pentru moment, singura capabila sa ne scoata din ignoranta in care am fost condamnati de familie sau de sistemul scolar. Desigur, daca am avut norocul sa fim indrumati de parinti sau sa putem opta pentru discipline scolare alternative care studiaza domenii financiare, acesta este un bun punct de plecare pentru a ne continua studiul individual, in domenii si spre directii care se potrivesc cu personalitatea noastra si care ne pasioneaza.

Nu trebuie sa ne limitam la ce primim de la altii, fie ca e vorba de parinti sau de scoala. Suntem datori sa gasim calea cea mai rapida spre competenta in domeniul finantelor personale in special si al domeniilor financiare in general.

Acest lucru ne va permite sa ne imbunatatim constant si consistent situatia financiara si ne va deschide usile spre zonele realitatii pe care pana atunci nu le puteam accesa din lipsa potentei monetare.

Stiinta inseamna putere. E bine sa nu uitam acest lucru.

WEBINAR GRATUIT: Dublează-ți Vânzările pe Social Media în doar 3 Luni

Pentru Antreprenorii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Reach-ul și Vânzările în doar 3 Luni.

Există oare o METODĂ prin care te folosești de rețelele sociale ca să obții o creștere exponențială a reach-ului și a vânzărilor?

Da, există! Vezi ce rezultate am obținut eu pentru clienții mei folosind această metodă și cum o poți replica și tu.

2 răspunsuri

  1. Stefan, probabil a intrat in spam. Si probabil am dat delete all spam fara sa cercetez ce era acolo, cum fac de obicei.

    Acest comentariu la fel a intrat tot in spam. Akismet is not your friend. :) Ai facut prostii?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
2 SESIUNI LIVE cu același conținut

Înscrie-te la webinar

Pentru Antreprenorii și Marketerii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Vizibilitatea și Vânzările în 2024.