Ti s-a intamplat sa fii online cu intentia de a cauta o informatie specifica si, in scurt timp, sa te trezesti hoinarind intre filmulete pe Youtube sau pe vreun site cu oferte de nerefuzat? Ei bine, poate nu este traiectoria pe care ai urmat-o, dar stii cu siguranta starea la care ma refer.
Lumea continutului online a amplificat inclinatia umana de a transfera atentia rapid catre directii noi si neprogramate. Un singur click este suficient pentru a sari de la un subiect la altul, punandu-ti mintea intr-un context diferit. Toti actorii de pe piata – mass-media, afaceri, organizatii nonprofit, entertaineri sau bloggeri – sunt in competitie pentru a obtine un click.
Ca marketer sau proprietar de afaceri trebuie sa inveti ca supravietuirea in aceasta „economie bazata pe atentie” presupune implicarea clientului (call to action). Profesionistii au puterea de a atrage atentia clientilor si directionarea catre noi proiecte.
Implicarea se poate obtine cu o imagine sau cu un text care conditioneaza potentialul client sa actioneze: sa se inscrie la un newsletter, sa participe la o prezentare si… sa cumpere.
Ca simplu consumator sunt constient ca ma aflu in acest mediu, iar aceasta stare de constienta imi ofera posibilitatea sa controlez anumite etape din proces… sa nu „ma trezesc” ca am cumparat ceva de care nu am nevoie.
Te invit sa citesti articolul dedicat atentiei pe care l-am scris acum cateva zile, in caz ca nu l-ai vazut. Si daca vrei sa afli mai multe trucuri despre aceste filtre si despre atentie, vino la workshopul lui Augustin.