Acasa » Construieste-ti brandul personal de succes

Construieste-ti brandul personal de succes

Poate te intrebi ce este brandul tau personal

Iata cea mai scurta definitie a brandului personal: este cel care expune cine esti tu cu adevarat in ochii lumii exterioare. Acum ceea ce trebuie sa constientizezi este faptul ca fie ca vrei, fie ca nu vrei, tu ai un brand personal unic, original si irepetabil.

Pentru a te ajuta in descoperirea si crearea propriului tau brand, aseaza-te comod cu un pix si o foaie de hartie si raspunde la urmatoarele intrebari:

  • Cum te descriu prietenii tai apropiati altor prieteni?
  • Cum te descriu colegii tai altor prieteni?
  • Cum te descriu clientii tai altor colegi?

Care este ideea centrala a acestui exercitiu despre propria noastra persoana? Fiecare avem o viata pe care alegem sa o traim intr-un anume fel, dupa dorinta noastra. La fel este si brandul tau personal. Daca alegem sa traim viata, asa putem alege sa ne traim si brandul personal! Pe scurt, brandul tau personal este cine esti tu!

De ce este necesar sa imi construiesc un brand personal?

Cred ca ati observat cu totii ca in lumea noastra contemporana, toata goana nebuna este dupa branduri puternice si super cunoscute in intreaga lume. Daca pana mai deunazi, doar oamenii care aspirau sa fie celebritati sau personaje politice isi construiau branduri puternice si rezistente, acum daca vrei sa fii cu adevarat profesionist in ceea ce lucrezi, brandingul personal este o abilitate esentiala pentru succesul tau.

Care este beneficiul meu daca imi construiesc brandul personal?

Raspunsul cel mai simplu este ca te ajuta sa te diferentiezi intr-o lume in care cei mai multi tind sa fie profesionisti si sa adaugi valoare propriei tale personalitati. Brandul personal iti va da valoarea premium pe care toti o dorim. La fel cum noi cautam mereu produse premium, fie ca sunt masini, case, obiecte casnice, asa si viitorii angajatori sau clientii cauta persoane premium.

De ce nu toti oamenii isi construiesc un brand personal?

Pentru ca el se construieste in timp, nu doar intr-o zi, o luna sau o jumatate de an. Eu, spre exemplu, mi-am stabilit cel putin 10 ani in care sa imi construiesc cu minutiozitate propriul brand, iar aceasta perioada nu ma inspaimanta deloc. Chiar ma motiveaza, pentru ca ma gandesc mereu cum voi fi peste 10 ani cu toata experienta acumulata si cu toate realizarile personale si profesionale.

Iata trei beneficii majore care reies din constructia de brand personal:

  • Valoare crescuta. Intotdeauna un brand puternic va fi asociat cu o valoare mai mare. Ganditi-va la brandul Donald Trump. Ascultam deunazi suma pe care o cere pentru a sustine un discurs in public, fapt care ii aduce lejer cateva milioane de dolari in cont. Doar vorbind 2 ore in public!
  • Cost scazut al vanzarii. Cu totii avem ceva de vandut. Daca ai un brand puternic, iti va fi mult mai usor sa ii convingi pe ceilalti sa te cumpere.
  • Garanteaza satisfactia. Brandurile cunoscute si puternice au avantajul ca asigura satisfactia clientilor, deoarece exista un grad implicit de incredere in calitatea acestora.

Cum sa incep in a-mi construi propriul brand de succes?

Sunt convinsa ca stiti notiunea de „scara succesului”. De asemenea, stiti ca unii dintre noi se trezesc din start pe ultima treapta a succesului, fie datorita familiei care detine milioane in conturi sau proprietati, fie tagmei de sange nobil in care s-au nascut si altor cauze placute, dar exterioare lor. Insa exista si persoane pentru care succesul incepe cu prima treapta si in continuare, pas cu pas, se urca cu staruinta si indarjire pana ce ajung pe cea mai de sus treapta a succesului.

Pentru aceia care sunt in ultima situatie iata care este primul pas: puneti-va in agenda obiectivul de a incepe constructia brandului personal! Fiti constienti de faptul ca acesta este un obiectiv de lunga durata, dar totul este legat de primul pas. Unii oameni nici nu fac acest prim pas, iar altii dupa ce il fac constata ca acest proiect personal le cere timp, dedicare si efort. Iar de aceea dupa un timp renunta.

Totul incepe cu o idee. Si in acest caz trebuie sa va ganditi ce idee se poate lega de brandul tau personal. Fiind vorba despre tine, doar tu poti gasi o idee originala care sa te reprezinte. Doar gandeste-te ce reputatie vrei sa iti dezvolti in urmatorii 5 ani, 10 ani sau in intreaga ta viata. Constructia brandului tau personal depinde doar de tine!

WEBINAR GRATUIT: Dublează-ți Vânzările pe Social Media în doar 3 Luni

Pentru Antreprenorii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Reach-ul și Vânzările în doar 3 Luni.

Există oare o METODĂ prin care te folosești de rețelele sociale ca să obții o creștere exponențială a reach-ului și a vânzărilor?

Da, există! Vezi ce rezultate am obținut eu pentru clienții mei folosind această metodă și cum o poți replica și tu.

9 răspunsuri

  1. Bun articol, sigur poate toti vrem un brand personal, problema e cum sa-l faci !
    Care-i substanta lui !
    Ma gandesc la Tiriac, el a reusit in afaceri, fara doar si poate e un brand cunoscut!
    Dar noi ceilalti, cum putem sa facem acest lucru ?

    Tica2
    PS: Orice mare drum are un inceput! cred ca cei 10 ani sunt cam putini, Brucan a dat 20 doar sa ne mai luminam noi ca popor, abia dupa sa ne apucam de treaba.

  2. Buna idee cu construirea brandului. Lucrez cu cei mai mici *omuleti* care vor avea peste 10 ani ,brandurile lor personale, unde mi-ar placea sa ma regasesc.

  3. Tica2, cred ca depinde foarte mult si de domeniul in care-ti faci brandul. Daca esti online, cum domeniul se misca extrem de repede, este nevoie de cativa ani sa te impui. Asta daca nu punem la socoteala celelalte lucruri de care ai nevoie in constructia brandului personal.

    Exemplul cu Brucan este dintr-o alta perioada. Acum lucrurile sunt mult accelerate.

  4. eu mi-am gasit un logo … si pentru numele meu este Grijincu si ca am bloguri si fac publicitate online am zis ca ar trebui sa sune ceva de genul : „Grijincu are grija de … afacerea ta online”

  5. Succes empower.ro! De catva timp,tot cautam”ceva”..si dand de acest site,am gasit articole care mi usureaza ”cautarile”.Multumesc,Gabriela.

  6. 10 ani? Uuups…nu chiar atat de mult….Brandul tau poate exploda sau se poate expanda intr-o singura noapte…Asta inseamna pozitionare excesiva dupa unii, altii zic blitz-pozition!

  7. un articol foarte bun, din pacate la noi in Romania se pune accent foarte putin pe Brandul Personal…foarte putini tineri de liceu si chiar si din facultate aud de notiunea aceasta…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
2 SESIUNI LIVE cu același conținut

Înscrie-te la webinar

Pentru Antreprenorii și Marketerii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Vizibilitatea și Vânzările în 2024.