Acasa » Construieste-ti „santuri de aparare” pentru cariera ta (II)

Iata si continuarea primei parti a articolului despre santurile de aparare in business si personal branding.

Efectul de retea

Pentru unele companii, valoarea lor provine si creste din numarul de utilizatori. Cu cat sunt mai multi utilizatori, cu atat ceilalti oameni sunt atrasi de beneficiile de a adera la retea sau chiar sunt obligati sa adere la aceasta.

Cel mai simplu exemplu este programul MS Office: cu cat mai multe companii au achizitionat acest program, cu atat mai mult au fost „fortate” si altele sa-l achizitioneze, pentru ca altfel ar fi riscat sa nu poata face schimb de fisiere compatibile cu partenerii lor de afaceri. De asemenea, la ce companie ai vrea sa ai un card de credit? Banuiesc ca la una al carei card este acceptat in toata lumea, in cat mai multe magazine si care iti ofera tot felul de beneficii.

Avantajul tau competitiv: Nu este o noutate ca societatea apreciaza foarte mult conectorii, acei oameni care au retele vaste de cunoscuti, care pot oricand sa-ti recomande pe cineva si carora le place sa-i puna pe oameni in legatura unii cu ceilalti.

Unii numesc asta „sistem PCR” (Pile, Cunostinte, Relatii), dar abilitatile de socializare si conectare nu trebuie sa reprezinte automat ceva negativ sau folosit in scopuri egoiste. In anumite meserii ele fac parte din descrierea jobului (cum sa fii un agent de vanzari de succes fara o retea larga de cunostinte?), iar in alte situatii (cand esti freelancer sau antreprenor) ele sunt vitale pentru a te face cunoscut si a-ti promova afacerea. Valoarea a ceea ce faci se multiplica odata cu valoarea retelei tale!

Intreaba-te: „Cine ma cunoaste?” (nu „Pe cine cunosc?”)

Costurile mici

Toate companiile urmaresc sa isi scada costurile de productie, imbunatatind fluxul operational, negociind preturi mai bune cu furnizorii sau mutandu-si anumite facilitati in zone ale lumii cu taxe si salarii mai mici. Daca pretul mediu de vanzare pe piata al unui produs este, sa zicem, 100 ron, si compania A il produce la un cost de 70 ron, iar compania B la un cost de 60 ron, compania B va avea un profit mai mare. Profitabilitatea mai buna inseamna posibilitatea de investitii si dezvoltare si, in ultima instanta, rezistenta si durabilitate pe piata.

Avantajul tau competitiv: In calitate de angajat sau mic antreprenor, poate ca nu ai multe costuri exprimate in bani, ci mai degraba in timp si… neuroni consumati. Asigura-ti un avantaj competitiv invatand sa-ti gestionezi modul de lucru si timpul alocat activitatilor.

Analizeaza-ti fluxul de munca si elimina activitatile inutile – nu ma refer aici doar la timpul petrecut pe facebook, ci si la serviciile catre clienti care nu sunt neaparat necesare sau la activitatile pe care le faci din inertie, doar ca sa le bifezi. De asemenea, nu mai procrastina (nu mai amana), invata sa te organizezi si sa te automotivezi.

Facand aceste lucruri, vei crea in viata ta spatiul necesar pentru a gandi, a planifica, a face strategii si a vedea „the big picture”. Nu poti sa ai succes fiind stresat, tracasat, disperat si in criza de timp. Lasa-i pe altii sa faca asta si tu diferentiaza-te alegand preponderent acele activitati care iti aduc valoare mare exprimata in idei si bani, cu costuri mici de timp si consum nervos.

Intreaba-te: „Cum pot sa muncesc nu mai mult, ci mai inteligent?”

Win-Win

Ca sa recapitulam: santurile de aparare ale carierei tale, care te vor ridica deasupra concurentei si vor impiedica sa fii eliminat cu usurinta de pe piata, se pot construi pe una sau mai multe dintre aceste baze: originalitatea muncii tale si a brandului personal, capacitatea de a te integra strans in activitatea angajatorului sau clientului, numarul de contacte valoroase din reteaua ta si abilitatea de a obtine rezultate de calitate cu costuri cat mai mici.

Sunt convinsa ca se vor gasi persoane care vor considera ca exista un potential de manipulare sau de lipsa de etica in aceste sfaturi – sunt de acord ca asa este. Insa depinde de fiecare om daca le aplica in mod constructiv si straduindu-se sa creeze valoare si beneficii reale pentru client sau angajator, sau daca le distorsioneaza in scopuri de castig exclusiv personal. Pana la urma, asa cum am spus si alta data, „win-win” nu inseamna „I win-win, you lose-lose”.

Daca firma unde lucrezi sau clientul tau are de castigat in urma solutiilor tale creative sau in urma numarului mare de oameni la care poti ajunge, atunci trebuie sa castigi si tu ceva din asta. Incepe prin a-ti pune cele 4 intrebari din acest articol si vezi cum poti sa-ti construiesti propriile santuri de aparare care iti vor asigura stabilitatea profesionala si financiara!

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările! 10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

2 răspunsuri

  1. Foarte bun articolul dar depinde de cine si cum esti evaluat. Sunt foarte multi manageri obsedati sa li se execute ordinele intocmai, nu apreciaza originalitatea sau solutiile creative iar atunci trebuie sa decizi ce faci mai departe. Spune cineva ca ” cimitirele sunt pline de oameni care s-au considerat de neinlocuit” Concluzia este ca trebuie sa cauti sa lucrezi cu oameni care impartasesc acelasi sistem de valori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!