Acasa » Dieta fara diete

Dieta fara diete

Dieta reprezinta obiceiurile alimentare ale unei persoane, si nu un regim (de slabire sau curativ), asa cum credem cei mai multi dintre noi. La fel, cei mai multi dintre noi ar trebui sa ne schimbam obiceiurile alimentare.

Cine nu vrea sa beneficieze de tinerete lunga si imbatranire frumoasa? Printre factorii omnicunoscuti care influenteaza calitatea vietii, dieta ocupa un loc important. Abordarea trebuie insa sa fie una holistica, ma refer la starea de spirit implicita, gandirea, activitatea fizica.

Alimentatia civilizatiei este caracterizata de procesare, modificare, aditivare si conservare, gatire excesiva. Produce copii cu carii dentare, defecte de schelet, alergici, obositi sau agitati la extrem, cu modificari radicale ale sistemului nervos si endocrin. Produce adulti supraponderali, diabetici, acidifiati, atrofiati, cu sistemul imunitar slabit, lipsiti de vitalitate si seninatate.

Omul, indiferent ca este rezultatul creatiei sau al evolutiei, trebuie sa aiba o activitate preponderenta in concordanta cu natura lui. Nu este natural sa muncim pe scaun ani de zile, nu este firesc sa cochetam toata ziua cu un ecran. Orasul aglomerat cu aerul lui imbacsit nu este mediul nostru natural, stresul ar trebui sa ne bata la usa doar ocazional, iar alimentele ar trebui mai degraba culese decat cumparate.

Sa vedem ce avem de facut

1. Primul lucru este sa ne evaluam starea actuala de sanatate si sa ne contabilizam obiceiurile cotidiene si setarile personale implicite.

2. Sa culegem informatiile necesare si suficient de calitative incat sa aiba puterea sa ne convinga ca avem de facut niste schimbari. Numai si numai din convingere putem sa schimbam aspecte importante ale vietii noastre, fara a fi constransi.

3. Sa intocmim pe o foaie de hartie evaluarea realista a ce suntem in stare sa ducem pana la capat si ce nu. De exemplu, cine stie ca nu va putea renunta sub nicio forma la carne, sa-si noteze asta in coloana „nu pot, nu vreau” dar crede ca va fi in stare sa procure de la micul producator rosiile chiar daca nu-i este la indemana, sa-si noteze asta in coloana „pot, ma voi stradui”.

4. Sa stabilim cine gateste si cat de des. Trebuie stiut ca nu este necesar sa se pregateasca capodopere culinare si mancaruri sofisticate decat ocazional. Legumele si zarzavaturile se prepara simplu, unele se consuma ca atare, la fel ca fructele.

Cum punem teoria in practica

  • Se stabileste o lista generala a materiilor prime compatibile cu dieta naturala si o lista a mancarurilor de care este bine sa ne dezobisnuim.
  • Se inventariaza in fiecare anotimp (luna) alimentele de sezon si care sunt disponibile din sursa locala.
  • Se discuta (a se intelege: convinge) cu membrii familiei sau partenerul de viata legat de schimbarile care vor avea loc privind continutul frigiderului.
  • Cumparaturile si meniul este bine sa se planifice saptamanal pentru ca foamea sa nu ne prinda nepregatiti. Riscam sa apelam la alimente ce ne sunt la indemana.

Ce se mananca?

  • Multe cruditati, salate ametite cu maioneza de casa sau cascaval fara aditivi. Daca inserati sunca sau fasii de gratar in salate, le stropiti cu ulei bun sau smantana si le consumati cu paine cat mai integrala, va asigur ca nu veti face foamea.
  • Orice la gratar.
  • Cereale sub forma de terci. Aici secretul „comestibilitatii” consta in condimentarea cu ierburi aromate. Cereale (numai muesli!) cu lapte sau shake-uri de casa.
  • Produse de panificatie de la o mica brutarie constienta.
  • Sandwichuri calde, sufleuri si pizza facute in casa dintr-o paleta intreaga de ingrediente plus ce mai gasim prin debara/frigider. Niciodata nu ies la fel.
  • Mancaruri scazute, zarzavaturi la abur, legume natur.
  • Cumpatat: dulciuri, prajeli.

Reguli

  • aprovizionare cat mai aproape de sursa, materii prime locale si de sezon in preponderenta;
  • procesarea simpla si acasa a alimentelor;
  • sa se manance bine, variat, de calitate, cu satisfactie;
  • cumpatare cantitativa, proportionala cu activitatea zilnica;
  • atentie la semnele organismului (pofta) privind anumite gusturi.

Cateva ponturi pentru reusita

  • O perioada de tranzitie/acomodare este obligatorie, obiceiurile vechi nu se pot schimba peste noapte.
  • Pana cand noile reguli alimentare devin obiceiuri, este bine sa se treaca pe hartie evaluarile, planurile, sarcinile, meniul, listele de cumparaturi.
  • Cauta-ti tovarasi de drum.
  • Descopera condimentele adevarate, ele asigura diversitate.
  • Tine-te de obiceiurile sanatoase numai in proportie de 90% dar toata viata, decat sa te tii 100% pentru doua saptamani.

Efecte secundare

Se porneste procesul de insanatosire a organismului, in timp se pot corecta diverse dereglari. Supraponderalii si subponderalii au sanse mari sa-si regleze metabolismul si sa ajunga catre greutatea normala.

Alegerile inteligente legate de stilul de viata sunt in puterea noastra, avem toate informatiile necesare si multe motive bune sa traim ceea ce citim.

WEBINAR GRATUIT: Dublează-ți Vânzările pe Social Media în doar 3 Luni

Pentru Antreprenorii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Reach-ul și Vânzările în doar 3 Luni.

Există oare o METODĂ prin care te folosești de rețelele sociale ca să obții o creștere exponențială a reach-ului și a vânzărilor?

Da, există! Vezi ce rezultate am obținut eu pentru clienții mei folosind această metodă și cum o poți replica și tu.

3 răspunsuri

  1. exista o singura regula pentru o viata mai sanatoasa:

    mananca mai putin, mai echilibrat si mai sanatos si fa mai multa miscare

    restul sfaturilor din domeniul dietelor / intretinerii corporale sunt pentru ratatii care nu sunt in stare sa faca miscare si sa manance mai putin (care zac pe canapea cu un bol de popcorn si citesc carti despre slabire si se uita la emisiuni despre o viata mai buna – damn fuckin losers)

    succes :)

  2. subscriu celor spuse de Stefan: ca bine mai pui punctul pe „i”; intr-adevar oamenii au uitat de miscare, au uitat de succes; prefera invidia si prefera sa traiasca viata si dramele altora; ar fi in stare sa-ti povesteasca pe indelete despre diete, despre cine a fost invitat la Oprah Winfrey si ce drame sau picanterii a mai dezvaluit, dar cand vine vorba de viata lor n-au nici macar idee incotro se indreapta; merg pur si simplu in virtutea inertiei ori incotro ii poarta valurile vietii; oamenii gusta din plin viata altora in loc sa fie preocupati de succesul lor si de viata sanatoasa pe care si-o doresc.
    Inutil sa te informezi, sa te documentezi daca nu mai pui si-n practica si-ti pierzi vremea stand pe loc si privind cum trece viata pe langa tine; emisiunie astea or avea ele ceva educativ, dar nu vor face miscare pentru tine si nici nu-si vor obosi mainile sa pregateasca o mancare sanatoasa. Trebuie sa muncim cu placere si cu devotament la noi, la cine suntem si la ce consumam (hrana, informatii, lumina) pentru a fi constienti de ceea ce devenim.

  3. Roxana,

    nici macar nu trebuie sa te informezi:

    TOATA LUMEA stie ca daca mananci carnati cu maioneza, hamburgeri, pizza, snickers, coca-cola etc si nu faci miscare atunci te INGRASI ca un porc

    la fel cum TOATA LUMEA stie ca daca mananci mai mult legume, fructe, lactate, peste, pui, apa etc si faci miscare, atunci NU TE INGRASI si ai un trai sanatos

    cartile, articolele si emisiunile despre diete&co. sunt NUMAI pentru cei ce nu sunt in stare si nu vor sa-si ridice fundul de pe canapea (si oricum sunt INUTILE)

    la fel cum regulile de politete sunt inventate pentru cei nepoliticosi: un om politicos cand vede un cunoscut, IL SALUTA!, indiferent ca intra, iese, e femeie sau barbat, mai tanar sau mai in varsta, in grup sau singur, sta sau umbla etc

    succes :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
2 SESIUNI LIVE cu același conținut

Înscrie-te la webinar

Pentru Antreprenorii și Marketerii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Vizibilitatea și Vânzările în 2024.