Acasa » Evoluția telefoniei mobile în România

Evoluția telefoniei mobile în România

Lumea este plina de telefoane mobile, iar Romania nu este o exceptie in acest sens. Fiecare om are cel putin un telefon mobil pe care il poarta peste tot cu el si cateva telefoane vechi care zac prin sertare.

Astazi, telefonul mobil este un instrument indispensabil, cu ajutorul caruia putem comunica, ne putem informa si chiar putem sa ne orientam in spatiu si sa ne deplasam dintr-o parte in alta a lumii. Nu a fost intotdeauna asa insa. De fapt, nici macar abonamentele de telefonie mobila nu erau atat de ofertante precum sunt astazi.

Un abonament de telefonie mobila din urma cu 15-20 de ani continea atat de putine beneficii incat un abonament de astazi ar fi putut fi folosit de cateva sute de abonati din trecut. Desi destul de scurta, istoria telefoniei mobile in Romania este extrem de interesanta.

Cum a evoluat telefonia mobila in Romania?

Conform celor de la telefony.dk, prima tentativa a telefonului mobil de a intra pe piata a venit in 1993 prin compania „Telefonica”. Telefonul de atunci era unul extrem de greoi si nu a avut succesul scontat.

O alta incercare a venit din partea celor de la Romtelecom, insa telefonul propus de companie era asemanator cu telefonul fix de astazi: nu ii permitea utilizatorului sa se deplaseze mai mult de 20 d metri de locul unde era instalata baza fixa. Abia din 1996 lucrurile au inceput sa escaladeze iar in 15 noiembrie au aparut primele companii de telefonie mobila din tara, focusate exclusiv pe GSM: Mobil Rom si Mobifon.

La inceput, telefoanele produse de Alcatel sau Siemens erau destinate exclusiv persoanelor care aveau foarte multi bani, in conditiile in care erau foarte costisitoare. Din 1997 insa, MobiFon a inceput a functioneze sub bandul Connex iar lucrurile au inceput sa fie din ce in ce mai bine conturate. Incetul cu incetul au aparut din ce in ce mai multe telefoane mobile, unele greoaie, altele mai usoare, unele rotunde, altele patratoase, unele cu clapeta si altele sub forma de caramida. Cu siguranta, cei care privesc astazi modelele de atunci le trateaza ca pe niste fosile antice, insa in acel moment erau o adevarata minune a tehnologiei.

Usor, usor, au inceput sa apara si abonamentele mobile din ce in ce mai ofertante (mobilabonnement). La inceput bazate doar pe reduceri la costurile minutelor vorbite, ulterior cu cate 10-15 minute catre utilizatorii aceleiasi retele si intr-un final cu zeci de GB si cu un numar nelimitat de convorbiri, abonamentele au inceput sa se dezvolte, iar acelasi lucru l-au facut si companiile de telefonie mobila (telefony – mobilselskaber). Daca la inceput existau timid doar doua companii, astazi se lupta 4 companii uriase pentru aprecierea romanilor si au pentru ce, in conditiile in care exista peste 19.5 milioane de utilizatori de telefonie mobila in aceasta tara.

Concureta este buna insa. Abonamentele de astazi sunt cat se poate de interesante iar cei care doresc sa comunice au extrem de multe optiuni. Tocmai de acea, nu putem decat sa fim incantati de modul in care a evoluat telefonia GSM in Romania si sa asteptam cu interes tot ceea ce urmeaza.

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările! 10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!