Acasa » Fara ochelari: deteriorarea vederii si cum o poti evita

Fara ochelari: deteriorarea vederii si cum o poti evita

Comportamentele care duc la deteriorarea rapida a vederii si cum poti sa le eviti

Nu conteaza daca in prezent porti sau nu ochelari, calitatea vederii este, statistic vorbind, in continua scadere. Ca trainer al cursului Fara Ochelari am identificat cele mai des intalnite comportamente care au ca rezultat o afectare a calitatii vederii.

Cititul in conditii necorespunzatoare

Conditiile necorespunzatoare sunt: lumina insuficienta, numarul mare de ore de citit continuu si cititul in pozitie culcat, cu cartea in pozitie oblica fata de ochi.

Cauza este stresul musculaturii externe a ochiului (muschii care asigura miscarea si rotatia ochilor). Acest stres il percepi ca o senzatie de disconfort sau chiar de durere dupa mai multe ore de citit, studiu sau orice alta activitate vizuala prelungita.

Miopia (incapacitatea de a vedea clar la distanta) afecteaza peste 20% dintre romani. Miopia apare cel mai frecvent in timpul scolii. Prescrierea de ochelari nu rezolva problema si miopia progreseaza pana la terminarea facultatii.

Era informatica, in care utilizarea continua a calculatorului a devenit principalul mod de lucru pentru foarte multi oameni, face ca acest ciclu vicios sa continue si dupa terminarea studiilor.

Gandeste-te la cei pe care-i cunosti si care poarta ochelari. Cel mai probabil, acesti oameni sunt:

  • cu educatie superioara (multi ani de studiu);
  • au un job care necesita multe ore la calculator;
  • au o meserie sau activitate care necesita focalizarea privirii la distanta mica (stomatologi, electronisti etc. sau copii care se joaca ore in sir pe jocuri video fara ca macar sa ridice privirea).

Utilizarea calculatorului

“Sindromul Privitului la Monitor” afecteaza intre 50 si 90% dintre utilizatorii de calculatoare. Acest sindrom cuprinde:

  • dureri de cap;
  • dificultati de focalizare a privirii;
  • usturimi ale ochilor;
  • ochi obositi;
  • tensiune si durere oculara;
  • uscaciunea ochilor;
  • vedere dubla sau incetosata;
  • sensibilitate la lumina;
  • dureri la nivelul umerilor si cefei.

Utilizarea calculatorului duce la asa-numitul “stres al punctului de clar-aproape” – adica punctul cel mai apropiat in care vederea este clara. Focalizarea extensiva in zona aflata in imediata apropiere a fetei duce la solicitarea excesiva a anumitor muschi ai ochiului, avand drept consecinta tulburarile de mai sus.

Uscaciunea si usturimea ochilor are drept cauza clipitul mai rar si secretia lacrimala insuficienta. Lucrul la calculator fara includerea in rutina zilnica a catorva obiceiuri simple poate duce la o afectare permanenta a calitatii vederii.

O regula simpla: Regula 10-10-10

Dupa ce lucrezi la calculator 10 minute, priveste timp de 10 secunde un obiect aflat la 10 metri distanta. Aceasta tehnica simpla permite relaxarea acelor grupe musculare care sunt direct responsabile de aparitia si progresia miopiei. Aceasta tehnica atat de simpla iti poate proteja vederea multi ani de acum incolo.

Efortul excesiv de a vedea

Stresul muscular exercitat asupra sistemului vizual atunci cand nu vedem clar poate duce in timp la probleme majore de vedere. Obiceiul de a miji ochii cand citim in lumina slaba sau text foarte marunt duce la tensiune musculara, durere de cap si iritarea ochilor.

Lipsa nutrientilor corespunzatori

Stim ca o nutritie adecvata este necesara pentru o viata lunga si sanatoasa. Ochii nu fac exceptie, mai mult, acestia avand nevoi speciale pentru a putea functiona satisfacator.

Nutrientul esential nr. 1: Vitamina C. Vitamina C este cap de lista in randul antioxidantilor. Concentratia ei in cornee si cristialin este de 2-3 ori mai ridicata decat in orice alt tesut al organismului. Lipsa de viamina C duce la degradarea corneei si a cristalinului si favorizeaza aparitia cataractei. Suplimentarea cu 600 mg/zi duce la reducerea riscului de cataracta cu 70%!

Nutrientul esential nr. 2: Luteina. Luteina este esentiala pentru o vedere sanatoasa. Impreuna cu un alt carotenoid, zeaxantina, este constituent al pigmentului galben aflat in structura retinei. Se gaseste in special in afine, dar si in morcov, caise si alte fructe si legume viu colorate.

Nutrientul esential nr. 3: Ginko biloba. Ginko este in primul rand un antioxidant foarte puternic, dar ajuta si la cresterea fluxului de sange spre retina si, mai ales, reduce deteriorarea retinei, cu o crestere semnificativa a acuitatii vizuale.

Nutrientul esential nr. 4: Vitamina A. Vitamina A este absolut esentiala pentru buna functionare a retinei, intr-atat incat unele din sursele nutritionale de vitamina A chiar se numesc “retinoizi”. Cealalta sursa o reprezinta carotenoizii, care sunt obtinuti din fructele si legumele galbene si portocalii. Cand bunica iti zicea sa mananci morcovi pentru ca fac bine la vedere, avea dreptate!

Deficitul de vitamina A duce la scaderea vederii la intuneric, ceea ce duce la recomandarea suplimentarii alimentare cu aceasta vitamina la cei care noaptea nu vad bine.

Vitamina A mai ajuta si la adaptarea la schimbarea luminozitatii, previne aparitia cataractei, si scade riscul de degenerare maculara (degradarea portiunii centrale a retinei, responsabila de vederea detaliilor si culorilor).

Nutrientul esential nr. 5: Vitamina E. Vitamina E are in primul rand actiune antioxidanta si previne cataracta. Suplimentarea cu vitamina E a dietei zilnice reduce la jumatate riscul acesteia. Combinatia cu vitamina C este eficienta impotriva efectelor nocive ale radiatiilor ultraviolete. Principala sursa de vitamina E se afla in legumele cu frunze verde-inchis (spanac) dar si avocado, uleiul de masline sau de porumb si soia.

Mineralele. Pe langa vitamine, un rol foarte important il au o serie de minerale: crom, zinc si seleniu.

Acestea au la nivelul ochiului concentratii de 2-5 ori mai mari decat in alte tesuturi ale organismului. Modificarea obiceiurilor alimentare – trecerea spre fast food si mancaruri procesate industrial – creaza un dezechilibru in aportul corespunzator cu aceste minerale.

Mai mult, reducerea aportului de carne de vita in contrapartida cu carnea de pasare (desi benefica din multe alte puncte de vedere) reduce aportul de seleniu si crom si inlocuirea acestuia din urma cu vanadiu, datorita compozitiei diferite a alimentatiei ierbivorelor fata de pasari.

Te invit sa afli mai multe despre sanatatea ochilor tai si ce poti face pentru a-ti imbunatati vederea in cazul in care porti acum ochelari accesand siteul FaraOchelari.ro.

WEBINAR GRATUIT: Dublează-ți Vânzările pe Social Media în doar 3 Luni

Pentru Antreprenorii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Reach-ul și Vânzările în doar 3 Luni.

Există oare o METODĂ prin care te folosești de rețelele sociale ca să obții o creștere exponențială a reach-ului și a vânzărilor?

Da, există! Vezi ce rezultate am obținut eu pentru clienții mei folosind această metodă și cum o poți replica și tu.

5 răspunsuri

  1. Stiti cumva de existenta la noi in tara a unui aparat de tipul ” Wayne Saccadic Fixator „. Este un aparat de testare si evaluare a capacitatilor vizuale ( de regula folosit pentru sportivi ) : timpul de reactie , coordonarea mina-ochi , memoria vizuala.

  2. ok. sunt convins ca aceasta tehnica neconvetionala da rezultate, problema e ca atunci cand intampini primele probleme oftalmologice, ce faci: – mergi la oftalmolog, nu?
    ….trimiter de la medicul de fam…. consult ofta la 1 specialist….adica esti indrumat sa iti corectezi vederea in baza medicinii ofta clasice, adica corectie cu ochelari, lentile, operatie…ceea ce vreau sa spun – tehnicile nonconventionale ale dif. ramuri din medicina nu suntincurajate,sau sustinute la noi; Port de mult timp ochelari, recent 1 oftalmolog tanar, „mi-a deschis ochii”
    auzind pt. prima data 1 medic oftalmolog vorbind de tehnica corectiei fara ochelari….Am fost surprins pt ca desurmonta
    de fapt principiile oftalmologiei conventionale…
    totusi imi era greu sa cred ca dupa 1 viata in care ai
    tot purtat ochelari, sa te debarasezi de ei asa, peste noapte. am consultat din nou un alt medic otalmolog specialist, care stupefiat, m-a intrebat , citez: „cine
    ti-a spus dom’le tampeniile astea, si ce fel de otalmolg de 2 bani e ala care ti a putut spune asa 1 prostie?”
    N-am mai comentat nimic…

  3. Mai Vasile, oamenii ca tine sunt utili pt oamenii ca acel alt oftalmolog, pt ca el face bani din asta. OftalmOloaga mea mi-a zis ca vederea o sa mi se strice continuu, si ca sa-mi pun ochelari, pe care o sa-i schimb periodic. Ca sa nu spun ca m-a trimis la un optician de prost renume, care avea prima grija sa-mi vanda rama cea mai scumpa. De ce ai avea incredere in cineva care se straduie sa-ti ia banii inainte sa-ti redea sanatatea. Multe din sfaturile din aceasta pagina, le-am auzit sau le-am exersat direct, si sunt bune, unele chiar verificate. Observ ca in mica romanica, o multime de oameni au placerea sa auda vesti alarmante si sa dea bani cat mai multi si degeaba la oameni care cauta abonati, nu clienti satisfacuti.
    Du-te taica in liniste, si intreba-te de ce ai tendinta sa colportezi insulte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
2 SESIUNI LIVE cu același conținut

Înscrie-te la webinar

Pentru Antreprenorii și Marketerii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Vizibilitatea și Vânzările în 2024.