Warning: Constant AUTH_SALT already defined in /home/empower/public_html/wp-config.php on line 130

Warning: Constant SECURE_AUTH_SALT already defined in /home/empower/public_html/wp-config.php on line 131

Warning: Constant LOGGED_IN_SALT already defined in /home/empower/public_html/wp-config.php on line 132

Warning: Constant NONCE_SALT already defined in /home/empower/public_html/wp-config.php on line 133

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 41

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 44

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 45

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 46

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 47

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 48

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 49

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 50

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/empower/public_html/wp-config.php:130) in /home/empower/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 51
In arena politica autohtona - empower.ro
Acasa » In arena politica autohtona

In arena politica autohtona

Batalia pentru Bucuresti (partea I)

Asa cum spuneam politica se bazeaza foarte mult pe aparente si majoritatea politicienilor petrec mult timp pretinzand ca sunt tocmai ceea ce de fapt nu sunt.

Felul in care politicienii isi abandoneaza colegii, fac intelegeri secrete, creeaza diversiuni si isi acopera spatele, schimba aliante, arunca vina unii pe altii si isi asuma merite pe care in realitate nu le au – toate aceste motive fac foarte probabila aparitia unor indicatori de comportament care sa-i dea de gol intr-o masura foarte mare.

Si pentru ca ne aflam in plina batalie electorala pentru Primaria Bucurestiului, m-am gandit ca ar prinde bine sa aruncam o privire catre principalii candidati care, in opinia mea, isi disputa mult ravnitul fotoliu.

Ca aspect general intreaga campanie mi se pare cam lipsita de vlaga, dezarticulata si cu un aer destul de provincial, cu sloganuri fara o identitate clara: „Mai bine pentru mai multi” – PSD, „Facem ce trebuie” – PD-L, „Promovam Romania” – PNL, multe dintre ele amplasate in locuri care sunt in flagranta contradictie cu mesajul electoral.

Toate acestea ma fac sa ma gandesc la un singur lucru, neprofesionalism si sa ma intreb: unde este marketingul politic in aceasta campanie?

Mircea Sorin Oprescu

Dupa ce a trait depunerea candidaturii sale ca independent, intre agonie si extaz, Sorin Oprescu se prezinta pe siteul sau cu sloganul: „Primul pentru Bucuresti” alaturi de o fotografie a sa in picioare cu degetul aratator ridicat in aer, foarte didactic.

Ma gandesc ca fiind ultimul candidat inscris in batalia pentru Bucuresti, a vrut sa ne sugereze probabil ca acei din urma vor fi cei dintai. Exista si un blog pe site, unde sloganul de aceasta data este: „Doctorul Oprescu opereaza cu mainile curate”. Ce anume opereaza? Probabil pe contracandidatii sai la primarie iar in cazul unui eventual castig de cauza, Bucurestiul si problemele lui.

Pe mine insa, ma trimite cu gandul la celebrul film regizat de Sergiu Nicolaescu, „Cu mainile curate”. Desi sunt sigura ca majoritatea dintre voi l-ati vazut cel putin o data, am sa va reamintesc ca actiunea filmului graviteaza in jurul luptei dintre un activist politic si un detectiv ambitios, ambii animati de imboldul nobil de a anihila flagelul criminalitatii din Bucurestiul anilor ’45. Ce mi se pare sugestiv pentru cazul nostru, este faptul ca, in final, cele doua personaje din film ajung la concluzia ca pentru a reusi trebuie sa-si uneasca fortele!

Ajunsa in acest punct cu rationamentul, nu pot sa nu ma intreb, Doctorul Oprescu cu cine intentioneaza sa-si uneasca fortele?

In ceea ce priveste tinuta vestimentara in mediu de afaceri si cel politic, unul dintre detaliile care fac diferenta, este costumul „pe masura”.

Sorin Oprescu si Cristian Diaconescu

In aceasta imagine puteti vedea foarte bine diferenta intre un costum „de gata”, provenit din productia industriala de serie, cel al lui Sorin Oprescu si unul „pe masura”, confectionat pe comanda, cel al lui Cristian Diaconescu.

Observati diferenta intre tinuta celor doua costume in zona pieptului, cel „de gata” rigid si cu multe cute, iar cel „pe masura” flexibil si potrivindu-se perfect cu silueta purtatorului. Pentru o si mai buna exemplificare a rigiditatii si aspectului greoi pe care il da cuiva un costum „de gata” prost ales, priviti cu atentie imaginea urmatoare.

Sorin Oprescu

Sfatul meu pentru Sorin Oprescu este sa-si gaseasca un showroom unde sa comande costume dupa masurile sale sau, daca doreste in continuare sa imbrace costume de serie, sa si le aleaga in asa fel incat sa-i avantajeze silueta. In privinta camasilor, la conformatia fetei sale, i s-ar potrivi mai bine cele cu colturile gulerului mai departate.

Cristian Diaconescu

Desi s-a trezit in aceasta poveste aproape fara voie si-a ales un nume foarte sugestiv pentru siteul sau de campanie, primarul capitalei, care daca ar fi mai bine gestionat, cu siguranta i-ar aduce, ceva capital electoral. Sloganul sau este: „Eu pot schimba Bucurestiul”. Acest slogan este insotit de urmatoarea imagine.

Cristian Diaconescu

Alegerea de a posta aceasta fotografie langa sloganul respectiv nu mi se pare tocmai fericita. Am sa va explic si de ce. In limbajul nonverbal unul dintre gesturile care indica minciuna este si „acoperirea gurii”.

Cand apare, este considerata o incercare de mascare a sursei in speranta ca daca privitorii nu vad gura, nu vor sti de unde a pornit minciuna. Chiar daca gestul este unul in care mana sustine barbia si doar un deget atinge gura, cei care privesc pot asocia gestul cu o incercare de a ascunde o minciuna. Mai ales ca am mai gasit fotografii unde il putem vedea emitand exact acelasi indicator comportamental.

Cristian Diaconescu

Cat priveste tinuta vestimentara Cristian Diaconescu este de departe cel mai bine imbracat candidat dintre cei analizati in acest articol. Si cand spun asta nu ma refer doar la calitatea hainelor ci si la chimia speciala pe care personalitatea sa o realizeaza cu acestea.

De restul candidatilor ne vom ocupa saptamana viitoare. Pana atunci, cand ii veti vedea in diferite intalniri televizate priviti-i si din aceasta perspectiva si incercati sa traduceti mesajul pe care il transmit prin vestimentatia si gesturile lor.

WEBINAR GRATUIT: Dublează-ți Vânzările pe Social Media în doar 3 Luni

Pentru Antreprenorii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Reach-ul și Vânzările în doar 3 Luni.

Există oare o METODĂ prin care te folosești de rețelele sociale ca să obții o creștere exponențială a reach-ului și a vânzărilor?

Da, există! Vezi ce rezultate am obținut eu pentru clienții mei folosind această metodă și cum o poți replica și tu.

5 răspunsuri

  1. Sorin Oprescu are si un afis foarte prost construit. M-a dezamagit cand l-am vazut ieri pe strazile Bucurestiului.

    Dpdv al strategiei de Marketing, doctorul nu sta tocmai rau. Tinand cont de tot scandalul din jurul candidaturii sale, Sorin Oprescu are acum o imagine de defavorizat. Poate ca si de asta se imbraca asa :) .

  2. Daniela, este o chestiune de geometrie si de proportii. Priveste unghiul pe care il
    fac intre ele colturile gulerului unei camasi. Cand colturile sunt apropiate, unghiul este ascutit, in timp ce in cazul colturilor departate, unghiul este obtuz.
    Acum priveste forma fetei persoanei in discutie. Este o fata ingusta, slaba si osoasa care intra in contradictie cu umerii destul de lati, accentuati in plus si de costumul nepotrivit pe care il poarta. Camasa pe care a ales-o ii subliniaza forma fetei, in timp ce o camasa cu distanta mai mare intre colturi i-ar regulariza forma fetei,
    echilibrand-o.

  3. referitor la gestul de a-ti acoperi o parte a gurii- nu cred ca e vorba neaparat de minciuna, dar , intr-adevar , e vorba de faptul ca ascunzi ceva, ca te macina ceva. Si eu ma surprind, des, in ultima vreme facand gesturi ca in pozele de mai sus-si, probabil, fac asta pt. ca am niste probleme in care nu vreau sa ii implic pe cei din jurul meu si ma gandesc mereu cum sa le rezolv fara sa aduc atingere celorlalti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
2 SESIUNI LIVE cu același conținut

Înscrie-te la webinar

Pentru Antreprenorii și Marketerii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Vizibilitatea și Vânzările în 2024.