Acasa » Îți muți firma în altă țară? Iată ce trebuie să știi

Îți muți firma în altă țară? Iată ce trebuie să știi

Dacă vrei să transferi activitatea firmei tale în altă țară, trebuie să te informezi bine înainte, ca să știi tot ce ai de făcut. Sunt multe detalii de care trebuie să ții cont, ca să nu ai neplăceri după ce te-ai mutat.

 

Mulți antreprenori s-au săturat de birocrația din România și de taxele mari impuse firmelor și au decis să-și mute activitatea în altă țară. Dacă și tu te gândești la această oportunitate, trebuie să știi că va fi o procedură de durată. Ai nevoie de timp ca să te documentezi și să rezolvi tot ce este nevoie, inclusiv să aloci de la bun început un buget special pentru acest transfer.

Ce presupune mutarea firmei în altă țară din punct de vedere juridic?

Primul pas este să te informezi despre legislație, ca să știi tot ce ai de făcut pentru a transfera activitatea firmei. Desigur, trebuie să cunoști foarte bine și legile din România, dar și pe cele din țara în care vrei să-ți stabilești activitatea. Cel mai bine ar fi să ceri sfatul unui avocat specializat în acest domeniu, care să-ți ofere toate informațiile necesare. În unele cazuri poate fi nevoie să radiezi firma din România și să deschizi în străinătate o firmă nouă, dacă transferul nu este posibil.

carti

Cu siguranță vei avea nevoie ca documentele firmei să fie traduse și trimise în străinătate pentru înregistrare. Pentru asta va trebui să apelezi la o firmă autorizată în traduceri juridice.

Ce trebuie să faci după mutarea firmei

Pentru mutarea propriu-zisă a firmei, poți apela la firme specializate de transport. Dar, odată ajuns la destinație, va începe adevărata provocare. În funcție de domeniul tău de activitate și de țara în care ți-ai mutat firma, va trebui să ții cont de următoarele aspecte:

  • Înregistrează-ți firma la Registrul Comerțului,
  • Obține toate autorizațiile necesare pentru funcționare,
  • Închiriază spațiile necesare pentru desfășurarea activității,
  • Angajează personal pentru firma ta
  • Deschide un cont la bancă pe numele firmei, ca să poți face tranzacții.

birou

Contează foarte mult să cunoști, dincolo de legislația din noua țară, inclusiv limba și cultura ei. Toate aceste aspecte sunt foarte importante, mai ales dacă vei lucra în domeniul serviciilor. Ține cont că anumite concepții, gesturi și obiceiuri care la noi în țară sunt considerate normale, dar pot trece drept ofensatoare într-o altă țară. Toate aceste detalii contează mai mult decât crezi, pentru a putea începe cu bine activitatea în altă țară și pentru a fi bine primit de clienți și de potențialii parteneri de afaceri.

La ce cheltuieli să te aștepți

Va fi dificil să faci de la un bun început un calcul exact, dar, estimativ, te poți aștepta la o cheltuială totală de câteva mii de lei pentru mutarea firmei. În aceste costuri intră plata avocatului, a firmei de traduceri și a celei de transport, apoi închirierea unui spațiu de lucru în străinătate și toate cheltuielile pe care le presupune înregistrarea firmei acolo. Detaliile le vei afla însă la fața locului, pentru că diferă de la o țară la alta.

 

Nu în ultimul rând, e posibil să ai nevoie de angajarea unor consultanți, care să-ți ofere sfaturi despre cum poți adapta mai bine strategia ta de business la condițiile țării în care ți-ai mutat activitatea. Și nu uita că, deși taxele ar putea fi mai mici în străinătate, costurile de consum sunt mai ridicate, iar asta se va vedea inclusiv în bugetul tău, când vei avea de plătit chiria, salariile, asigurările și materia primă.

 

De aceea, este bine să iei în calcul toate aceste aspecte atunci când te gândești la o asemenea schimbare. Nu te grăbi, informează-te cu răbdare, discută cu specialiști sau cu antreprenori care au trecut prin această experiență, ca să fii sigur că mutarea firmei este cea mai bună decizie pentru tine.

WEBINAR GRATUIT: Dublează-ți Vânzările pe Social Media în doar 3 Luni

Pentru Antreprenorii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Reach-ul și Vânzările în doar 3 Luni.

Există oare o METODĂ prin care te folosești de rețelele sociale ca să obții o creștere exponențială a reach-ului și a vânzărilor?

Da, există! Vezi ce rezultate am obținut eu pentru clienții mei folosind această metodă și cum o poți replica și tu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
2 SESIUNI LIVE cu același conținut

Înscrie-te la webinar

Pentru Antreprenorii și Marketerii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Vizibilitatea și Vânzările în 2024.