Acasa » O dilema interesanta: push sau pull?

Pentru cei care nu cunosc limba engleza, iata ce inseamna cele doua cuvinte (in acceptiunea pe care o folosesc eu in cadrul articolului):

push = impingere, impuls; a impinge
pull = a trage

Ce inseamna Push Media

Push media – poate ati auzit de acest concept. Este vorba de a „impinge” spre destinatar un continut, fie ca e vorba de informatii sau reclame.

Cel mai adesea, asemenea servicii se bazeaza pe o inscriere prealabila. De multe ori inscrierea e „agatata” de un serviciu gratuit, cum ar fi un cont de email. Esti nevoit sa primesti reclamele de la Yahoo Mail, fie ca iti place sau nu. E o optiune pe care nu poti s-o ai.

Tehnologia push a inregistrat o oarecare extindere in perioada anilor 1990, cand ea a fost integrata in cadrul celor mai populare browsere de Internet, Internet Explorer si Mozilla (pe atunci Netscape Navigator). Era vorba de PointCast Network. Prin acest serviciu se furnizau stiri si cotatii de bursa. El a pierdut din popularitate pentru a fi inlocuit total in anii 2000 cu RSS, care este o tehnologie pull.

Acest lucru mi s-a parut deosebit de interesant deoarece astazi nu poti concepe informarea fara RSS. El te ajuta sa selectezi si sa citesti articolele si informatiile care te intereseaza, informatii prezente in locuri diferite pe Internet. In primul rand selectezi RSS-urile pe care vrei sa le citesti, apoi din cadrul fiecarui RSS selectezi ce articole „suna bine”. Oamenii si-au dat seama ca e mai bine sa oferi optiunea pull decat sa impingi (push) continutul spre utilizator.

Daca nu te-ai plictisit de aceasta palavrageala tehnica, o sa trec la subiect. E vorba de o problema care ma macina de cand am inceput proiectele mele de educatie, odata cu Milionarul Mioritic si apoi cu AVANTAJ LA START.

Sunt constient de importanta educatiei financiare pentru ca am observat schimbarile pozitive pe care le-a produs in viata mea. Dar cat de tare trebuie sa „imping” spre altii o concluzie la care am ajuns, in asa fel incat sa nu obtin un rezultat opus celui pe care il doresc: indiferenta?

Tot ce e obligatoriu sau care ti se ofera cu forta devine nesuferit

Cu mici exceptii, fiecare dintre noi dezvolta o anumita aversiune fata de sistemul de invatamant (asa cum este el organizat in momentul de fata). Acesta are tendinta de a turna informatii in creierul nostru si nu se preocupa prea mult sa ne formeze deprinderi. Fiecare elev invata materiile din curriculum „pentru ca trebuie”, mai ales ca necesitate pentru examenele pe care le va sustine in viitor. E nevoie, dar nu-mi place.

Desigur, exista persoane care indragesc geografia, biologia, literatura etc. dar nu sunt foarte sigur ca ele iubesc materiile respective. Ar dori mai degraba sa citeasca alte carti, sa afle alte informatii decat cele care se gasesc in manuale. Tot ce e obligatoriu devine neinteresant.

Sa revin la problema mea. Ma intreb unde trebuie sa ma opresc in momentul in care promovez educatia financiara. Cat de tare trebuie sa promovez Milionarul Mioritic, cat de mult trebuie sa pisez la cap profesorii pentru a prezenta in clase DVD-urile proiectului AVANTAJ LA START?

Oare nu e mai bine sa las lucrurile sa se dezvolte de la sine? Persoanele interesate vor afla despre cele doua proiecte pentru ca le pasioneaza subiectul, nu cu ajutorul unui concurs in care pot castiga 100 RON daca raspund corect la 10 intrebari legate de informatiile din Milionarul Mioritic.

Intr-un timp ma batea gandul sa pornesc o miscare, sustinuta de o petitie, pentru introducerea educatiei financiare ca materie obligatorie in scoli. Mi-am dat seama ca ar fi o greseala foarte mare: elevii au acea reactie negativa de care am vorbit mai sus. Rezultatul ar fi fost dezastruos. Numele de Luca Dezmir ar fi fost asociat „pe veci” cu materia insipida care ingroasa o programa deja super aglomerata.

Cu toate acestea, educatia financiara e importanta…

Acum intelegeti? In mintea mea exista un ping-pong permanent intre aceste doua extreme: push sau pull. Cred ca cea mai buna solutie este sa alegi o cale de mijloc. Dar, ca de fiecare data, sa mergi pe sarma este foarte greu…

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările! 10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

2 răspunsuri

  1. Luca, eu nu cred ca exista o astfel de dilema. Daca iti aduci aminte, in The Secret zice ca oamenii atrag spre ei situatii, oameni, oportunitati. Pornind de la aceasta idee, inseamna ca vei fi citit de cei care vor sa atraga spre ei ceea ce le propui tu. Si eu am un blog si am aceeasi abordare: nu ii pot forta pe oameni sa citeasca ceea ce scriu eu. Dar cei care navigand, se impiedica de blogul meu si isi doresc astfel de informatii, se vor opri sa citeasca, vor subscrie sau vor reveni. In concluzie: pull!

  2. Nobine,

    desigur se poate merge numai pe pull.

    atita doar ca exista mai multe medii de propagare a informatiei. pentru offline am ales proiectul AVANTAJ LA START. ai zice ca e o initiativa push dar:

    -distributia se face pe baza de voluntariat (deci pull)
    -voluntarii abordeaza activ profesorii pe care ii cunosc pentru a-i intreba daca ii intereseaza subiectele tratate in dvd (push)
    -oamenii vin la blogul proiectului si abordeaza voluntarii pentru a primi dvd-uri (pull)

    deci lucrurile nu sint chiar atit de simple. cred ca nu exista push sau pull „pur singe” :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!