Acasa » Self-branding: exercitiu pentru pastrarea spiritului antreprenorial

Self-branding: exercitiu pentru pastrarea spiritului antreprenorial

Tot mai multe persoane vorbesc despre brandingul personal si chiar se isca dispute aprinse intre specialisti si nu numai cand cei mai temerari indraznesc sa foloseasca acest concept si mai ales sa il aplice. Insa care este legatura intre brandingul personal si antreprenoriat?

Citeam recent un studiu care tragea un semnal de alarma in directia celor care isi deschid noi afaceri: intre 50 si 75 % dintre aceste afaceri noi se prabusesc pentru ca nu si-au creat o identitate in randul cumparatorilor!

Daca brandingul pentru afaceri este atat de necesar pentru supravietuirea acesteia si se investesc milioane in activitatile de dezvoltare si sustinere a lor, care este situatia antreprenorilor de succes? Si ei trebuie sa isi dezvolte o identitate distincta a brandului lor personal – care este cheia succesului. Si aceasta identitate de brand incepe cu antreprenorul insusi!

Crearea unei identitati personale positive depaseste granita calitatii cartilor de vizita pe care le imparti la conferinte, a brosurilor pe care le trimiti potentialilor client sau a website-ului. Ganditi-va la brandul personal ca la un blazon (ca sa il citez pe cunoscutul specialist in acest domeniu, Mihai Popa Radu).

Impactul imaginii personale

Poate va intrebati ce ar trebui sa contina acest blazon. Impactul imaginii personale este primul la care trebuie sa va ganditi. De ce?

Studiile de la Harvard University arata ca dureaza cam 7-20 secunde pentru o persoana care va vede prima data sa evalueze nivelul de educatie, statutul economic si cel social. Doar uitandu-se la voi. Care sunt implicatiile pentru antreprenori? Oamenii decid sa faca afaceri cu voi, pe baza imaginii personale, in primele cateva secunde cand va vad. Simplu.

Comunicarea verbala si nonverbala

Asemeni infatisarii fizice de mai sus, felul in care comunici poate atrage sau poate indeparta partenerii de afaceri. Felul in care vorbesti, tonul vocii, reflecta emotiile tale, entuziasmul, increderea sau dimpotriva teama, nesiguranta.

Strategiile de comunicare nonverbala – din care enumeram o strangere ferma de mana, un contact vizual direct, postura care inspira incredere, toate isi sporesc brandul personal. De cele mai multe ori intr-o negociere un singur gest poate spune mai multe decat 100 de cuvinte. Incercati.

Codul de conduita

Traind in lumea lipsei acute de customer service (cel putin in Romania), antreprenorii care au bune maniere si o prezentare profesionista se pot remarca foarte repede. Cum vorbiti la telefon? De cate ori intrebati “Este un moment potrivit sa vorbim”? Poate vi se pare demodata pastrarea unei anumite etichete la telefon, dar credeti-ma ca urmand-o puteti sa va atrageti clienti. Este adevarat.

Asadar, vreti sa investiti in afacerea voastra? Investiti in primul rand in brandul vostru personal.

Antreprenorii de succes cred ca brandingul este la fel de personal precum o semnatura si la fel de semnificativ ca un venit consistent! Daca veti acorda atentie propriului brand, daca il veti analiza si veti lucra la el pana cand va va reprezenta cu adevarat pe voi si oferta voastra, atunci cand va veti trezi dimineata o sa stiti raspunsul la intrebarea: „Oare imaginea mea reflecta brandul pe care mi l-am construit?”

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările! 10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

Un răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!