Acasa » Studiu de (ne)caz: tiparele de comunicare la birou

Seful se pregateste sa iasa pe usa ca sa nu intarzie la o intalnire foarte importanta. Pe fuga, da cateva dispozitii:
– „Anca,” (secretara) „da te rog un mail cu oferta noua la firma X pana la ora 16.00 si suna dupa ce ai trimis-o.”
– „Radu,” (omul bun la toate in firma) – „vezi ca n-am apucat sa vorbesc cu fata aia de la agentie si asteapta un raspuns azi; vorbeste cu ea si transmite-i ca e OK, sa ne trimita factura si cand vine da-i-o Georgetei sa faca plata.”

Suna familiar o astfel de situatie? Pana aici nimic neobisnuit.

Anca a trimis oferta la adresa de email [email protected] si l-a sunat pe sef ca sa-i spuna acest lucru. Seful era in acea intalnire si avea telefonul pe „silent” si n-a auzit. Ea i-a dat si SMS „Trimis oferta la firma X”, iar el a stat linistit. Era o oferta pentru o lucrare de cateva mii bune de euro, iar beneficiarul trebuia sa o prinda in bugetul care urma sa fie aprobat de firma-mama din strainatate.

Numai ca… intenta sefului a fost ca Anca sa sune la firma X sa-i anunte ca a trimis oferta pentru ca se mai intamplase ca emailurile lor sa ajunga in SPAM. Exact asta s-a intamplat si clientul nu a gasit oferta decat 4 zile mai tarziu cand era… prea tarziu. Anca insa n-a inteles intentia sefului si l-a sunat… chiar pe sef.

Credeti ca s-a terminat aici? Nuuu…

Pentru ca Radu a facut o confuzie legata de „agentie”. Cu o zi inainte, discutasera despre productia unui pliant pentru targul de specialitate care urma sa aiba loc peste numai cateva zile. Evident, a fost lasat pe ultima suta de metri, dar, din fericire, au gasit o agentie care le-a facut repede cateva machete. Au ales una dintre ele, dar nu au confirmat „bun de tipar” pentru ca voiau sa inlocuiasca o fotografie de produs.

In cursul diminetii, seful si Radu au primit de la o agentie de turism ultimele detalii pentru un teambuilding planificat peste 3 saptamani. La ambele agentii, persoana de contact era „o fata”. Intentia sefului a fost ca Radu sa finalizeze problema cu pliantul care devenise ultra-urgenta. S-a gandit ca nu mai e timp sa inlocuiasca fotografia produsului si ca era totusi suficient de bine si asa cum fusese pregatita ultima varianta de pliant. Radu, insa, avea in minte ultima discutie de dimineata, cea cu teambuildingul. Ca urmare, pana la finalul zilei, s-a ocupat de factura si plata serviciilor turistice. El n-avea cum sa stie ce decizie luase seful legat de pliant si el inca mai credea ca trebuie inlocuita acea fotografie.

Ce s-a intamplat de fapt?

De ce lucrurile s-au petrecut cu totul altfel decat era intentia sefului? Simplu. Tiparele lui de comunicare erau diferite de cele ale lui Radu sau Anca. Daca nu vrei sa ti se intample si tie acelasi lucru, ar fi bine sa investesti o dupaamiaza in Conferinta „Comportamente si tipare de comunicare”. Inregistreaza-te chiar acum pe site!

20% discount pentru cititorii Empower cu codul „EMPOWER2012”

Pretul de acces la conferinta pentru un loc este de 99 RON. Toti cititorii Empower beneficiaza de 20% discount cu codul „EMPOWER2012”!

Citeste detalii complete despre eveniment si rezerva-ti locul (sau locurile) acum!

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările! 10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!