Acasa » Cinci intrebari ca sa-ti constuiesti imaginea vestimentara

Cinci intrebari ca sa-ti constuiesti imaginea vestimentara

Ii judeci pe altii si ei te judeca la randul lor dupa imbracaminte. In loc sa te simti frustrat de asta, de ce sa nu imbratisezi ideea?

Cum poti face asta?

Foarte simpu, trebuie sa-ti faci un reflex din a raspunde catorva intrebari in fiecare dimineata inainte de a te imbraca.

1. La ce eveniment urmeaza sa participi si care este imaginea pe care vrei s-o proiectezi?

In functie de eveniment, vei avea un alt mesaj de transmis. Imbracamintea trebuie adaptata acestui scop in primul rand. Asociaza-ti tinuta cu scopurile profesionale si personale, asa incat ea sa munceasca din greu pentru tine.

Imbracamintea poate schimba atentia profesionala care iti este acordata, genul de oameni care se imprietenesc cu tine si genul de intalniri sau parteneri pe care ii atragi.

Stii cum se spune: imbraca-te pentru slujba pe care vrei sa o obtii nu pentru cea pe care o ai deja. Desi conservatoare, vestimentatia pentru profesionisti, iti poate oferi si flexibilitate daca asta este ceea ce vrei.

Numai de tine depinde sa transmiti ce doresti:

  • vrei sa fii dominant;
  • vrei sa fii supus;
  • vrei sa fii comunicativ si dispus la negociere;
  • vrei sa-ti arati sofisticarea;
  • sau poate vrei sa arati agresiv.

Indiferent daca alegi o tinuta rigida cu caracter de „uniforma”, sau una mai flexibila, nu uita ca vei fi intotdeauna iertat daca esti prea conservator, dar nu si atunci cand nu esti suficient de conservator.

2. Se potriveste imbracamintea conformatiei tale?

Singura regula de care trebuie sa tii seama este sa stii ce sa arati si ce sa maschezi. Imagineaza-ti ca esti un regizor care fixeaza reflectorul asupra primei balerine. In acelasi fel poti „scoate din scena” partile corpului mai putin favorizate, mascandu-le cu haine sau lasandu-le in umbra.

Pentru asta trebuie sa-ti cunosti propriile calitati si defecte si sa le apreciezi lucid. Scopul tau trebuie sa fie acela de a te simti in hainele tale ca in cea de-a doua piele. Asta te va face sa te simti „in largul tau” si iti va da siguranta si incredere in tine.

3. Ti se potrivesc culorile hainelor tale si sunt ele acceptate in mediu de afaceri?

Aceasta este o intrebare importanta. In primul rand trebuie sa identifici culorile care ti se potrivesc cel mai bine cu nuanta pielii, a parului si a ochilor.

In al doilea rand trebuie sa cunosti semnificatia psihologica si fiziologica a catorva culori care, folosite cu stiinta, pot influenta si te pot influenta. In al treilea rand trebuie sa cunosti ce culori sunt recomandate in mediu de afaceri. Si nu in ultimul rand trebuie sa stiti ca sursele de lumina sunt mai mult sau mai putin colorate. Becurile proiecteaza o lumina galbuie, pe cand neonul, una albastruie. Atentie deci la alegerea hainelor in magazinele luminate cu neon!

4. Care este calitatea executiei hainelor tale si care este calitatea materialelor din care sunt ele confectionate?

Sa cumperi intotdeauna hainele cele mai scumpe pe care ti le poti permite. Esti tentat sa cheltuiesti o suma mica pe un produs vestimentar la reduceri intr-un magazine ieftin? Nu o face. De ce? Pentru ca acest produs nu-ti ofera un raport ridicat pret/purtare. Intr-unul din articolele viitoare o sa-ti explic.

Sa cunosti pasii pentru a verifica calitatea hainelor pe care le cumperi. Sa stii cum sa alegi un produs vestimentar potrivit astfel incat sa se miste o data cu tine. Sa inveti care sunt semnele cand o haina ti se potriveste indiferent de ce scrie pe eticheta. Sa stii cate ceva despre compozitia fibroasa a materialelor si ce confort vestimentar iti asigura ele in functie de asta.

5. Stii sa-ti alegi accesoriile astfel incat ele sa fie proportionale cu corpul?

Nimic nu iti exprima mai bine clasa si personalitatea decat accesoriile pe care le alegi.

Modul cum le asortezi, poseta pe care o porti, pantofii, servieta, ceasul, dimensiunile bijuteriilor, toate poarta o conversatie cu restul lumii, transmitindu-i multe informatii despre tine. In plus, multe dintre ele presupun o investitie serioasa, deci este esential sa stii cum sa cumperi ceea ce iti pune in valoare silueta si tinuta vestimentara.

Articolele care vor urma te vor invata sa raspunzi acestor intrebari si sa faci din compozitia ta vestimentara zilnica un spectacol agreabil si de ce nu chiar atragator.

WEBINAR GRATUIT: Dublează-ți Vânzările pe Social Media în doar 3 Luni

Pentru Antreprenorii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Reach-ul și Vânzările în doar 3 Luni.

Există oare o METODĂ prin care te folosești de rețelele sociale ca să obții o creștere exponențială a reach-ului și a vânzărilor?

Da, există! Vezi ce rezultate am obținut eu pentru clienții mei folosind această metodă și cum o poți replica și tu.

7 răspunsuri

  1. Interesant de analizat mai in detaliu accesoriile. Da, ele ne exprima personalitatea si mai mult decat atat, prin ele comunicam. Poate ca ai observat, este mai greu sa intrii in vorba cu cineva care nu are nici un accesoriu, sunt primele elemente prin care cunoastem, mai in profunzime la prima vedere, dupa limbajul trupului, si primele elemente de care ne putem agata intr-o prima conversatie :)

  2. Draga Gia discursul este in felul urmator.
    Desi in realitate perceptia infatisarii umane se petrece global si rapid, uneori instantaneu, ea are niste faze succesive.
    Cand urrmaresti cu privirea o silueta de sus pana jos, primesti un sir de impulsuri care actioneaza asupra sensibilitatii tale ca tonurile muzicale. La final rasuna acordul, care asa cum am mai spus poate fi armonios sau disarmonic- efectul pe care ti-l produce infatisarea in ansamblul ei.
    In primul moment cand descifrezi mesajul infatisarii cuiva, pe care il vezi de la distanta, sau chiar de la spate, percepi silueta in ansamblu.
    Apoi intra in joc facultatea ochiului uman de a vedea, odata cu detaliul asupra caruia se indreapta, si toata intinderea imaginii care intra in campul visual.
    Fixand o bratara, vezi in acelasi timp, mai mult sau mai putin discret, si mana care o poarta.
    Precizia cu care distingi bratara se datoreaza petei galbene aflate in centrul retinei, unde se formeaza imaginea cea mai clara a vederii. Restul retinei, transmite o imagine mai flu dar poate imbratisa simultan intreaga suprafata a imaginii, permitandu-ti sa sesizezi raporturile dintre mai multe dimensiuni, sa “ auzi” acordurile proportiilor “ care fac sa cante o imagine”, cum spunea Cocteau.
    Pentru a “ citi ” mesajul transmis de imaginea cuiva esti obligata sa parcurgi o cale trasata dinainte de autorul imaginii, care poate fi dreapta, sinuoasa sau cu intalniri neasteptate.
    Autorul este calauza care iti indica drumul, iti arata ceea ce este important ( asa cum regizorul izoleaza cu reflectorul prima balerina) atragandu-ti atentia prin pete de culori vii sau accente contrastante.
    Accent poate fi orice ornament, o pata de culoare ( esarfa, guler, palarie), o interventie in textura materialului (broderie, aplicatie) sau un obiect de podoaba ( agatat, atarnat, prins, infipt).
    De aici rolul pe care il au accesoriile in compozitia imaginii, sa atraga privirea si sa creeze o oprire in cursul citirii compozitiei, adaugand farmec personalitatii purtatorului.

  3. Cantam la corzile celui care ne priveste, iar accesoriile sunt solo-ul, punem in lumina ceea ce ne avantajeaza si conducem privirirea catre ele. Acum vad in alte culori lucrurile, este o viziune superba, Luminita :) Multumesc

  4. With pleasure!
    Sper ca acum este clar pentru toata lumea ca ordinea este invariabil aceeasi:
    -totul incepe cu povestea pe care vrei sa o spui despre tine;
    -urmeaza cunoasterea siluetei si a proportiilor, pentru a sti ce sa arati si ce sa maschezi;
    -mai apoi culorile compatibile cu tine (piele, par, ochi) si cu povestea ta;
    -in sfarsit calitatea hainelor in concordanta cu statutul social despre care este vorba
    in povestea ta:actual sau viitor;
    -si nu in ultimul rand accesoriile, care te ajuta sa pui in scena totul si sa faci din imaginea ta un ansamblu armonioas.
    Si eu iti multumesc pentru ” acum vad in alte…”, primul indiciu ca esti o vizuala!

  5. Foarte interesant Pina acum nu am acordat atita importanta accesoriilor. Acum am inteles cit sunt de importante si ce efect ” magic” pot avea. MULTUMESC!

  6. Felicitari pentru articol!
    Sunt foarte multe informatii utile. Astept cu interes si articolele ce vor urma.
    Multumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
2 SESIUNI LIVE cu același conținut

Înscrie-te la webinar

Pentru Antreprenorii și Marketerii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Vizibilitatea și Vânzările în 2024.