Astăzi marketingul online ia amploare. Și ar fi păcat în secolul XXI să nu utilizăm la maxim posibilitățile ce ni le oferă noile tehnologii. Aspectele marketingului tradițional – vânzarea produselor sau serviciilor către clienți și gestionarea relației cu aceștia – s-au mutat pe Internet. Specialiștii în marketing trebuie să țină pasul cu noile metode de comerț și promovare, să participe la cursuri SEO și să fie într-un permanent process de învățare. Și aici le vine în ajutor tot mediul online. Am adunat în acest articol câteva surse care ar putea contribui la îmbunătățirea cunoștințelor dumneavoastră în domeniul marketingului online.
- Blogurile
Conținutul blogurilor este actual și avantajos datorită profesionalismului autorilor și reacției lor operative la noutățile care apar în această sferă. Blogurile de specialitate sunt realizate de personae ce activează în acest domeniu. E ca și cum ai afla informația din prima sursă. Data publicării este ușor de stabilit și, prin urmare, nu există pericolul de a pierde timpul în zadar, citind informații depășite. Puteți să vă abonați la blogurile care v-au trezit interesul și veți fi notificați oricând apare o postare nouă. Dacă mai cunoașteți și limbi străine, atunci aria de acoperire cu resurse se va mări considerabil.
- Literatura de profil
Cărțile ar trebui folosite doar ca bază, or, în ele nu veți găsi știri deosebite despre inovațiile de pe piața de profil. Dar, cu siguranță, veți afla noțiuni și termeni de bază, concepte și reguli de lucru. Asta, pentru că piața de marketing online se dezvoltă foarte rapid, iar algoritmii sunt actualizați din ce în ce mai des, tendințele se schimbă cu pași uriași. În această situație informațiile din cărți își pierd rapid relevanța. Totuși ele oferă o bază excelentă.
- Forumurile
Pe lângă bloguri și cărți, o grămadă de trucuri utile pot fi aflate de pe forumuri tematice. Și dacă pe blog veți găsi informații calitative și corecte de la experți, utilizatorii forumurilor vă vor ajuta să găsiți soluții pentru probleme mai ”înguste”, din experiența lor proprie. Este recomandat să urmăriți discuția mai multor specialiști referitor la subiectul ce vă interesează. În acest mod, aflați mai multe puncte de vedere, trageți concluzii și alegeți cea mai potrivită pentru dumneavoastră soluție la acea problemă. Un alt avantaj al forumurilor este faptul că de acolo nu doar obțineți răspuns la întrebările ce vă frământă, dar, de asemenea, puteți găsi clienți, angajați sau angajatori.
- E-mail-urile
O resursă utilă pentru obținerea informațiilor interesante de profil sunt e-mailurile. Majoritatea dintre noi folosim un e-mail, pe care îl verificăm regulat. Cu ajutorul lui vă puteți abona la canalele companiilor sau persoanelor care vă sunt interesante. Astfel prin corespondența web vă vor veni actualizările și postările noi care au ca subiect marketingul online. Astfel veți găsi, fără mari eforturi, o mulțime de informații utile și veți fi mereu la curent cu evenimentele offline.
- Webinarele
În zilele noastre, reuniunile de acest gen sunt una dintre cele mai populare metode de auto-educație. Acestea sunt o oportunitate nu doar de a auzi opinia experților, ci și de a pune personal întrebări specialiștilor din domeniu. Un alt mare avantaj al webinarelor este faptul că nu trebuie să vă deplasați din fața computerelor. De asemenea puteți găsi foarte multe webinare gratuite. Iar dacă posedați mai multe limbi străine, atunci puteți participa la webinare organizate de specialiști din afara țării.
- Conferințe online
S-ar părea că e același lucru ca și webinarele, dar nu este așa. Conferințele online sunt evenimente care durează câteva ore (de la 4 la 8), unde participă un număr mare de vorbitori. Aici informațiile sunt comprimate, construite pe exemple, cazuri și experiența formatorilor. De obicei, în timpul vizionării ne putem da seama ce nu am făcut corect, cum trebuie să facem mai bine, ce instrumente funcționează. Este important să aveți pregătit un stilou și întrebări pe care le puteți adresa vorbitorilor în chat-ul online. Și apropo, aici n-ar trebui să fiți distrași de treburile curente și se vă aprofundați în subiectul evenimentului, ca să nu pierdeți informații importante. La sfârșitul, s-ar părea că aveți creierul suprasolicitat, dar experiența tuturor speakerilor vă va motiva și inspira. Singurul dezavantaj al acestui format: nu întotdeauna putem aloca o zi întreagă pentru a asculta cu atenție o conferință de profil.
- Lecții video pe Youtube
Una dintre cele mai comode metode de învățare, lecțiile pe Youtube pot fi urmărite la un moment convenabil, pot fi puse pe pauză, pot fi reluate de la secvențele neclare și oferă posibilitatea de a face notițe. Dar chiar și aici nu lipsesc dezavantajele. Spre deosebire de webinare, privind astfel de lecții, nu puteți pune întrebări experților în direct. De asemenea, este necesar să monitorizați data postării lecțiilor, ca să nu pierdeți timpul cu informații depășite și irelevante.